بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بارندگی در بندر امام ادامه دارد


بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بارندگی در بندر امام ادامه دارد

اهواز - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر ادامه روند بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بارندگی سیل آسای سال 1399 در بندر امام خمینی گفت: بازسازی‌ واحدهای مسکونی بر اساس سلیقه مردم انجام شده همچنین در خصوص نوع سازه، معماری و متراژ سازه نظر اهالی لحاظ می‌شود.

نهم آذر ماه ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی سیل آسا در منطقه ماهشهر وشهر بندر امام خمینی(سربندر) که میزان آن ۱۶۷میلیمتر اعلام شد خسارت‌های زیادی به واحدهای مسکونی و وسایل خانگی مردم وارد شد.

اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق آب گرفته بندر امام خمینی و شهرک در حال احداث رضوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندری امام خمینی بر اساس بارندگی آسیب دیدند که باید نوسازی شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که بافت منطقه‌ای که بر اثر سیلاب دچار خسارت شده بسیار متراکم بوده و معابر آن نیز استاندارد نبودند لذا مقرر شد سه هزار خانه در جاسازی شوند ضمن اینکه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی دیگر که جابه‌جا شده اند با تامین زمین، از سوی مردم منطقه در حال انجام است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص کمک‌های اختصاص‌یافته از سوی دولت و بنیاد مسکن به خسارت‌دیدگان ناشی از بارندگی سیل آسای بندر امام خمینی اظهار داشت: حدود ۱۳ میلیارد ریال وام و ۵۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای خسارت‌دیدگان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح و دستمزد کارگر پیگیری برای افزایش میزان وام و کمک بلاعوض به اهالی سیلزده در حال انجام است.

نیکزاد همچنین در پاسخ به گله مندی مردم از نبود آب و برق در شهرک در حال احداث رضوان در بندر امام خمینی اظهار داشت: عملیات اجرایی نیرو رسانی به این منطقه تا ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و تلاش اهالی ،جشن اتمام ساخت ۲ هزار واحد مسکونی جابه‌جا شده در بندر امام خمینی تا سوم خردادماه سال آینده برگزار و مردم در این خانه ها ساکن خواهند شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سه هزار خانه ای که نیاز به درجاسازی دارند نیز گفت: لازمه در جاسازی این خانه ها ، جابه‌جایی مردم مستقر در ۲ هزار واحد دیگر است تا در منطقه‌ آسیب دیده از سیلاب ناشی از بارندگی ، فضا برای آغاز عملیات اجرایی فراهم شود لذا کار ساخت و ساز این واحدهای مسکونی با تاخیری چهار یا پنج‌ماه انجام می شود.

نیکزاد یادآور شد: بنیاد مسکن پنج هزار خانه با محور مردم در بندر امام می‌سازد که اگر تعداد یک خانواده را پنج نفر در نظر بگیریم با ساخت این تعداد خانه حدود ۲۵ هزار نفر صاحب خانه خواهند شد که کار بسیار ارزشمندی است ضمن اینکه با این اقدام واحدهای مسکونی غیرمقاوم و غیراستاندارد به واحدهای مقاوم تبدیل خواهند شد.

وی تاکید کرد: شهرک‌های در دست احداث خانه های جدید در شهر بندری امام خمینی از نظر زیر ساخت هایی چون شبکه معابر، زمین ورزشی، زمین آموزشی و پارک مشکلی نخواهند داشت و تمام این موارد برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

نیکزاد همچنین در پاسخ به گله مندی مردم از برخی بانک ها به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود اظهار داشت:بانک‌ها پای کار هستند و چند مورد ناهماهنگی جزیی وجود داشت که با مسوولان مربوطه برطرف شد.

وی گفت: یک یا ۲ شعبه بانک در جریان آیین‌نامه‌ها نبوده یا سخت‌گیری‌ خارج از مفاد آیین‌نامه اعمل می کردند که با سفارش و تاکید مسوولان ذیربط این مشکل حل شده است و مشکلی در زمینه پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل استان خوزستان وجود ندارد.

نیکزاد تصریح کرد: از سوی بنیاد مستضعفان، برای هر واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده بندر امام و نیز مناطق زلزله‌زده اندیکا ۱۶۰ پاکت سیمان اهدا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا