آخرین وضعیت بازسازی مناطق آبگرفته بندرامام


آخرین وضعیت بازسازی مناطق آبگرفته بندرامام

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آخرین وضعیت و روند بازسازی مناطق آبگرفته بندرامام خمینی را تشریح کرد.

اکبر نیکزاد امروز، ۲۰ آبان ماه در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه‌های آبگرفتگی در بندر امام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس خسارت‌هایی که بر اثر سیلاب به مردم بندرامام وارد شد، باید ۵هزار واحد مسکونی در منطقه نوسازی می‌شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بافت منطقه‌ای که در آن جا سیل به مردم خسارت وارد کرده بود، بسیار متراکم بود و معابر این مناطق استاندارد نبود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در این زمینه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳ هزار واحد درجاسازی خواهد شد و معابر آن‌ها نیز به صورت فنی ساخته خواهد شد.
نیکزاد ادامه داد: همچنین ۲هزار واحد باید جابه‌جا و در محل دیگری ساخته شود. برای جابه‌جایی این واحدها، زمین‌های مورد نظر شناسایی و طرح تفصیلی این منطقه مصوب شده است.

وی افزود: در این زمینه حتی اراضی مورد نظر به مردم تحویل داده شده است و مردم در حال ساخت واحدهای مسکونی خود هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم از همه بیشتر و بهتر پای کار بازسازی و ساخت خانه‌ها هستند، گفت: حدود ۱۳۰ میلیون تومان وام و ۵۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مردم این مناطق در نظر گرفته شده است.

نیکزاد ادامه داد: براساس قیمت مصالح و هزینه کارگری ممکن است این مبالغ کفایت نکند و در این زمینه در حال رایزنی هستیم تا میزان وام و کمک‌های بلاعوض افزایش یابد.

وی افزود: از مردم درخواست داریم تا با قوت به کارخود در ساخت مناطق آبگرفته بندرامام ادامه دهند و قطعا ما نیز به هر میزان که بتوانیم از مسولان کمک بگیریم، در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: عملیات اجرایی آب و برق رسانی به این مناطق نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار گرفته است و امیدواریم تا یک یا دوماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های آب و برق به این واحدها باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه بازسازی‌ها در بنیاد مسکن همیشه با محوریت مردم است و مردم خودشان می‌سازند، بیان کرد: با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده، قرار است این ۲هزار واحدی که با جابه‌جایی ساخته می‌شوند، تا سوم خردادماه سال آینده به اتمام برسند.

وی افزود: برای ۳هزار واحدی که قرار است درجا سازی شود، لازم است تا این ۲هزار واحد ابتدا جابه‌جا شوند و فضا برای ساخت درجای آن ۳هزار واحد فراهم شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در نقطه‌ای که جابه‌جایی انجام شده، عملیات درجاسازی آغاز شده است و امیدواریم با تاخیر ۴ تا ۵ ماهه نسبت به پروژه جابه‌جایی، ساخت واحدهای درجاسازی به اتمام برسد.

نیکزاد با بیان اینکه ۵هزار واحد مسکونی در بندر امام با محوریت مردم در حال ساخت است، گفت: همه واحدهای غیر مقاوم و غیر استاندارد با این اقدام به واحدهای استاندارد و مقاوم تبدیل می‌شوند و این یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند است.

وی افزود: در بحث شبکه معابر، کاربری‌های عمومی، زمین‌های ورزشی، فضاهای آموزشی و... اقدامات بسیار خوبی در این شهرک‌های در حال ساخت انجام شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی