تخلیه چشم دختر جوان پس از عمل زیبایی


تخلیه چشم دختر جوان پس از عمل زیبایی

نگین ستاره‌ای که دختر جوان روی عنبیه خود کاشته بود سبب سوختگی در اتاق عمل و تخلیه چشم شد.

تخلیه چشم دختر جوان پس از عمل زیبایی

به گزارش راهبرد معاصر، بیمار خانمِ جوانی است که با هدف رینوپلاستنی و رسیدن به زیبایی بیشتر در ناحیه بینی، قرار است تحت عمل جراحی با بیهوشی عمومی قرار گیرد.

در بدو ورود به اتاقِ عمل، تکنسین بیهوشی و پرستار سیار اتاق عمل ضمن مصاحبه جداگانه با بیمار از وی در خصوص همراه داشتن وسایل و اشیاء فلزی احتمالی مانند انگشتر، گوشواره دستبند سوال می‌نمایند که بیمار به این سوالات پاسخ منفی می‌دهد!

عمل جراحی انجام می‌گیرد و جراح در حین عمل از کوتر استفاده می‌نماید. در انتهای عمل بعد از اکستوبه کردن بیمار و برداشتن چسب از روی پلک‌های وی، کادر درمانی متوجه سوختگی شدید در عنبیه چشم وی می‌شوند.

شدت این سوختگی به حدّی است که علی رغم انجام تمامی درمان‌های صورت گرفته در نهایت منجر به تخلیه چشم این دختر نگونبخت می‌گردد!

در بررسی‌های به عمل آمده، کادر درمانی متوجه می‌شوند که این دختر جوان در روی عنبیه خود یک نگین ستاره‌ای شکل کوچک با هدف زیبایی کاشته بوده که علی رغم سوال تکنسین بیهوشی و پرستار سیار اتاق عمل زیبایی، وجود چنین موردی را به اطلاع کادر درمانی نرسانده است چرا که اصلاً فکر نمی‌کرده است که این موضوع اهمیتی داشته باشد و همین امر منجر به بروز فاجعه‌ای بزرگ برای بیمار و کادر درمانی شده است.

این حادثه تلخ درس بزرگی برای کادر درمانی شاغل در اتاق عمل به همراه دارد که علاوه بر اخذ شرح حال دقیق و صریح از بیمار نسبت به انجام معاینه دقیق بیمار نیز اقدام نمایند.

چند سالیست که به کار بردن وسایل غیر متعارف در بدن با اهداف خاص در جوامع مختلف رواج یافته است که متأسفانه چنین مواردی در کشور ما نیز مشاهده می‌گردد که برای نمونه می‌توان به کارگذاری حلقه فلزی در زبان، ناف و حتی لبیا‌ها اشاره کرد که اگراز بیمار به صورت دقیق و صریح در خصوص این موارد سوال نگردد و چنین مواردی از نظر کادر درمانی مخفی بماند ممکن است بیمار در حین عمل جراحی دچار سوختگی شدید شود و مسلماً ایجاد چنین آسیبی در بیمار منجر به طرح شکایت از کادر درمانی خواهد گردید.

یادمان باشد که ممکن است موارد بسیار مهم و با اهمیتی، از نظر خود بیمار بسیار بی اهمیت و کوچک جلو کند و به همین دلیل بیمار در خصوص آن‌ها با کادر درمانی صحبتی ننماید که چنین مواردی ممکن است منجر به بروز یک فاجعه گردد./رکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا