بهترین جا برای نصب تلویزیون روی دیوار


بهترین جا برای نصب تلویزیون روی دیوار

تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی منزل محسوب می‌شود. افراد توجه ویژه‌ای به قرار دادن آن در بهترین جای اتاق نشیمن خانه می‌کنند. بعضی کاربران به دلیل جای کم خانه، تلویزیون را به دیوار نصب می‌کنند. اما بهترین جا برای نصب تلویزیون روی دیوار کجاست؟ بهترین نقطه نصب تلویزیون روی دیوار خانه تلویزیون جزئی جداناپذیر […]

بهترین نقطه نصب تلویزیون روی دیوار خانه

تلویزیون جزئی جداناپذیر هر خانه‌ای است. افراد برای خرید تلویزیون، به مشخصات بسیاری توجه می‌کنند تا بهترین تلویزیون را خریداری کنند. پس از خریداری،‌ پیدا کردن بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون بسیار مهم است. جایی که تمام افراد خانه اشراف کامل برای تماشای تلویزیون داشته باشند.

اما بعضی از کاربران قصد نصب تلویزیون به دیوار منزل خود را دارند. این روش برای خانه‌های کوچک یا اتاق‌هایی با فضای کم بسیار کاربردی است. به طوری که فضای زیادی اشغال نمی‌شود و نمای مناسبی برای تماشای تلویزیون به وجود می‌آید. در ادامه به نحوه پیدا کردن بهترین نقطه نصب تلویزیون به دیوار می‌پردازیم.

بهترین جا برای نصب تلویزیون روی دیواربهترین نقطه برای نصب تلویزیون روی دیوار

مناسب‌ترین شرایط برای نصب تلویزیون روی دیوار

داخل جعبه تلویزیون پایه و لوازم مخصوص نصب تلویزیون روی دیوار وجود دارد. پشت این دستگاه جای پیچ و براکت مخصوص نصب به دیوار وجود دارد. توصیه می‌شود برای نصب تلویزیون روی دیوار، از تکنسین‌های تلویزیون کمک بگیرید تا بدون مشکل این روند انجام شود.

بهترین نقطه نصب تلویزیون جایی است که به پریز برق نزدیک باشد. به طوری که پریز برق زیر تلویزیون قرار بگیرد؛ اگر پریز در وسط دیوار قرار دارد، تلویزیون طوری به دیوار وصل شود که پریز در پشت دستگاه پنهان شود. اینگونه سیم‌های تلویزیون بدون نیاز به براکت و نظم‌دهنده کابل محو خواهد شد.

بهترین جا برای نصب تلویزیون روی دیوارنمایی زیبا از تلویزیون روی دیوار

نقطه مناسب برای نصب تلویزیون به دیوار، مرکز دیوار است. اگر دستگاه بالاتر از مرکز دیوار نصب شود، افراد خانه دید مناسبی به تلویزیون دارند اما مناسب گردن و تماشا طولانی مدت نیست. اگر پایین‌تر از مرکز باشد هم شرایط مطلوب و زیبایی به خود نمی‌گیرد.

پیشنهاد می‌شود دیوار خالی و بدون تابلو را برای نصب تلویزیون در نظر بگیرید و آن را در مرکز دیوار وصل کنید. به طوری که با قرار دادن مبلمان، تمام کسانی که روی مبل می‌نشینند اشراف کامل به تلویزیون داشته باشند.

نقاط نامناسب برای نصب تلویزیون

شایان ذکر است، از نصب کردن تلویزیون بالای شومینه خودداری کنید. به این دلیل که فضای بالای شومینه مکان مناسبی برای تلویزیون نیست. همچنین، گرمای شومینه در فصل زمستان باعث خراب شدن تلویزیون خواهد شد.

یکی دیگر از موقعیت‌های نامناسب برای نصب تلویزیون، دیوار مشترک با همسایه است. به این دلیل که هنگام تماشای تلویزیون صدای آن موجب مزاحمت همسایه خواهد شد. دلیل دیگر این موضوع این است که دیوارهای مشترک، استحکام کمتری نسبت به دیگر دیوارهای خانه دارد. بنابراین، تا حد امکان از این دیوار صرف نظر کنید.

بهترین جا برای نصب تلویزیون روی دیوارنصب تلویزیون با براکت تنظیم‌شونده

نکات مهم برای نصب تلویزیون

برای نصب تلویزیون، دیواری را مشخص کنید که دیوار روبروی‌ آن پنجره یا بالکن نباشد. به این دلیل که نور بیرون خانه باعث می‌شود تصویر تلویزیون قابل مشاهده نباشد. همچنین، از براکت‌های تنظیم‌شونده برای نصب تلویزیوین به دیوار استفاده کنید. این نوع براکت به شما اجازه می‌دهد زاویه دید دستگاه را متناسب با فضای اتاق تنظیم کنید.

پس از نصب تلویزیون روی دیوار منزل، حتما از سفت بودن و چفتی براکت به تلویزیون اطمینان حاصل کنید. گفتنی است، پایین تلویزیون می‌توانید میز تلویزیون بگذارید تا بتوانید دستگاه‌هایی مثل DVD پلیر، ستاپ باکس و کنسول بازی را پایین این دستگاه قرار دهید.

گفتنی است، برای اینکه سیم‌های تلویزیون جلوه ناخوشایندی نداشته باشد، از نظم‌دهنده‌های کابل استفاده کنید. به خصوص برای کابل‌هایی که از تلویزیون آویزان هستند، استفاده از براکت مخصوص نظم دادن سیم توصیه می‌شود.

نظر شما درباره نصب تلویزیون روی دیوار چیست؟ آیا شما از این شیوه استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 کدام است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟