طرح‌های نیمه تمام، ورودی آب به حوضه زاینده رود را کاهش داده است


طرح‌های نیمه تمام، ورودی آب به حوضه زاینده رود  را کاهش داده است

اصفهان-ایرنا-وزیر نیرو گفت: طرح‌های نیمه تمام انتقال آب ، ورودی آب به حوضه آبریز زاینده رود را در سال‌های اخیر کاهش داده است و باید در تخصیص منابع آب در این حوضه بازنگری شود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان عصر جمعه پیش از حضور در جلسه سازگاری با کم آبی استان اصفهان در خصوص سفر امروز به اصفهان و بازید از پروژه‌ها و دغدغه‌های کشاورزان به خبرنگاران گفت که طرح‌های نیمه‌تمام در حوضه‌های آبریز از جمله زاینده‌رود وجود دارد که میزان منابع آبی را کاهش داده است.

وی بیان کرد: بارگذاری زیاد روی این حوضه نیز موجب بروز بحران آبی است که باز نگری در تخصیص آب و اعمال روش‌های دیگر برای افزایش ورودی آب لازم است.

وی رکود در پروژه‌های آب را جزو دغدغه‌های وزارت نیرو دانست و گفت: برخی از پروژه ۱۰ سال است که متوقف‌شده و نیاز به آغاز کار برای رفع نیاز مردم است.

وزیر نیرو سال آبی گذشته را بسیار خشک و بی‌سابقه در ۵۰ سال گذشته برآورد کرد و گفت: پیش‌بینی سال آبی بهتری را برای امسال داریم که بارندگی‌های آبان هم در برخی از مناطق وضعیت خوبی داشته است.

وی توزیع عادلانه آب را عامل مهم برای رفع دغدغه کشاورزان بیان کرد و اظهار داشت: سعی بر توزیع مناسب آب بین کشاورزان برای کاهش تنش‌ها داریم.

وزیر نیرو صبح جمعه به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات حوضه زاینده‌رود وارد اصفهان شد و با حضور در شهرستان ورزنه در شرق و فلاورجان در غرب ،مسائل کم آبی این استان را بررسی کرد.

وی همچنین عصر امروز به منطقه برخوار رفت و آثار فرونشست زمین در این منطقه را از نزدیک مشاهده کرد.

محرابیان قرار است برای بررسی سایر مسائل حوضه زاینده رود فردا به چهار محال و بختیاری برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟