برداشت گل نرگس در خفر فارس آغاز شد


برداشت گل نرگس در خفر فارس آغاز شد

شیراز-ایرنا-رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خفر استان فارس گفت: با آغاز برداشت گل نرگس از 350 هکتار نرگس‌زارهای شهرستان خفر، پیش‌بینی می‌شود امسال یکصد میلیون شاخه گل برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

ارسلان صالحی شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت گل نرگس شهرستان از آبان ماه آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه دارد، افزود: کم‌آب‌بر بودن، داشتن بازار مناسب و توجیه اقتصادی از مهمترین مزایای کاشت گل نرگس است.

وی بیان کرد: به ازای هر هکتار، نزدیک به ۱۰۰۰ متر مکعب آب لازم دارد و این کم‌آب‌بری باعث شده که بتوان توسعه کشت را و کشاورزی پایدار را با گل نرگس انجام داد.

صالحی با اشاره به اینکه برداشت گل نرگس در روستای کراده در شهرستان خفر زودتر از سایر نقاط است، ابراز کرد: آب و هوا و خاک شهرستان خفر مناسب کشت گل نرگس و اولین نقطه‌ای که در فارس که برداشت می‌شود خفر است.

وی با بیان اینکه انواع گل نرگس فارس شامل مشکین، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است، اضافه کرد: در هر هکتار ۱۰نفر مشغول به کار هستند و این با توجه به ۳۵۰ هکتار زمین تحت کاشت گل نرگس یعنی برای ۳۵۰۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خفر گفت: اسانس‌گیری از گل نرگس و صنعتی کردن با وجود قابلیتهای بسیار این شهرستان هنوز انجام نشده است که با انجام آن، زمینه اشتغال هزار نفری و افزایش دوبرابر سطح این محصول را فراهم می‌آورد.

شهرستان خفر در فاصله ۱۹۰ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک