حمایت از 13 صنعت پیشرفته در کشور


حمایت از 13 صنعت پیشرفته در کشور

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته گفت: در حال حاضر این شرکت از 13 صنعت پیشرفته در کشور و در راستای برنامه های توسعه ای کشور حمایت می کند.

رضا نقی پور اصل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: صنایع پیشرفته مورد حمایت از جمله فناوری های زیستی، الکترونیک، لیزر و فوتونیک، الکترونیک سخت‌افزار نرم‌افزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای است.

وی دیگر صنایع مورد حمایت را اتوماسیون پیشرفته و سامانه‌های هوشمند، فناوری نانو، مواد پیشرفته فلزات، تجهیزات پیشرفته ساخت تولید و آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی پیشرفته اعلام و خاطرنشان کرد: در کنار این صنایع ما همچنین از صنایع هوافضا، انرژی های نو و تجدیدپذیر، محصولات پیشرفته سایر بخش ها و سایر صنایع پیشرفته نوپدید با اعلام وزارت صنعت معدن و تجارت حمایت های لازم را به عمل می آوریم.

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته گفت: حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی ها در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانتنامه، سرمایه گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و خدمات کارشناسی در این حوزه انجام می شود.

نقی پور اصل به تسهیلات ویژه مالی این صندوق اشاره کرد و افزود: توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره های داخلی و خارجی و خدمات مرتبط ،آموزش های تخصصی کوتاه مدت داخلی و خارجی و اجرای دانش فنی، اخذ تاییدیه های فنی و کیفیت داخلی و بین المللی، تجهیز آزمایشگاه تخصصی و مرجع ،حمایت از پایان نامه های پژوهشی، حمایت از صندوق‌های خطرپذیر و فعالیت های تحقیق و توسعه r d در شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته تحت حمایت قرار دارند.

وی بیان کرد: اخذ انواع ضمانتنامه یکی از مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه های مختلف صنایع پیشرفته به علت نوع فعالیت و عدم اعتبار کافی نزد بانک ها و همچنین عدم آشنایی کافی بانک‌ها و فعالیت‌های فناوران و تخصصی می باشد.

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع طبق اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته صدور ضمانتنامه های مختلف از جمله حمایت از سوی مجموعه و در راستای تسهیل امور فعالان این حوزه در آیین نامه تضمین معاملات دولتی انجام می‌شود.

نقی پور اصل تصریح کرد: تا کنون ضمانت‌نامه‌های صندوق برای قرارداد شرکت تولیدی صنایع پیشرفته با سازمان‌های مختلف از جمله وزارت نفت وزارت نیرو ارتباطات و فناوری اطلاعات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نهادهایی همچون سازمان صدا و سیما و قوه قضایی صادر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن