اندر احوالات خواص کدوحلوایی


اندر احوالات خواص کدوحلوایی

متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: مصرف کدوحلوایی برای سلامت چشم مفید است و به طور چشمگیری، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ بنابراین مصرف آن در پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خواص و فواید شگفت انگیز کدوتنبل یا همان کدوحلوایی برای پوست، مو و سلامتی بدن بگوییم، اظهار کرد: کدو به دلیل رطوبت رسانی مناسب در افراد دارای مزاج خشک، مانع از آلزایمر، پیری زودرس، کم خوابی و اختلالات خواب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف آن برای سلامت چشم مفید است و به طور چشمگیری، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ بنابراین مصرف آن در پاییز و زمستان توصیه می‌شود، بیان کرد: مصرف آن موجب تنظیم میزان قندخون می‌شود و مصرف دانه کدو کلیه‌ها را تقویت می‌کند و مانع از بوجود آمدن سنگ کلیه می‌شود.

نواب‌زاده ادامه داد: در تهیه پوره کدو حلوایی تخم‌های کدو حلوایی را جدا کرده، اما پوست آن را جدا نکنید، سپس کدو حلوایی را همراه پودر بادام، دارچین و کمی شکر بخارپز کرده و میل کنید؛ می‌توان آن را به صورت یک میان وعده( به طور مثال ساعت ۱۰ صبح و ۴ عصر) یا در موارد ضعف مصرف کرد.

وی یادآور شد: کدوتنبل منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین حاوی بتا کتروتن دارد که به جلوگیری از آسیب UV و بهبود بافت پوست کمک می کند؛ این کار به ارتقا تولید کلاژن کمک می کند در نتیجه باعث بهبود بافت و کشش پوست شما می شود؛ پوست را از آسیب شدید محافظت می کند، که مسئول ایجاد چین و چروک و حتی سرطان پوست است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...