بیجار رکورددار بارش برف در کردستان


بیجار رکورددار بارش برف در کردستان

پیش بین مسئول هواشناسی کردستان، ایستگاه بیجار را با 36 میلی‌متر پربارش‌ترین نقطە استان دانسته و میانگین کلی بارش در کردستان را 15 میلی‌متر اعلام کرد.

خسرو سیف‌پناهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی از عصر و اوایل شب (جمعه ۲۱ آبان) میزان ناپایداری‌های جوی در سطح استان کاسته شده اما از امروز شنبه تا قبل از ظهر روز سه شنبه جو استان پایدار است و به غیر از پوشش ابر در طول شبانه روز، در برخی نقاط مه و گاها وزش باد ملایم پدیده دیگری نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر سه شنبه موج دیگری از نیمه غربی کشور عبور می‌کند که در مورد آن در طی روزهای آینده اطلاعات جامع‌تری ارائه خواهد شد.

سیف پناهی افزود: دمای هوا طی امروز در طول شبانه روز تغییرات قابل توجهی نداشته و هوای نسبتاً سردی بر سطح استان حاکم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بیان کرد: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه، دما با شیب ملایم در طول روز ۲ تا ۴ درجه افزایش یافته و طی این مدت( به ویژه صبح یکشنبه ) یخبندان شبانه و صبحگاهی، بیشتر مناطق استان به خصوص نواحی شرقی و شمالی را در بر خواهد گرفت.

وی ایستگاه بیجار را با ۳۶/۴ میلی متر بارش در شبانه روز گذشته، پربارش‌ترین نقطه استان ذکر کرد و گفت: بعد از بیجار، ایستگاه‌های کامیاران با ۲۲/۴ و سقز با ۲۱/۶ میلی‌متر بارش، قرار دارند.

سیف پناهی کمترین بارش در استان را در مدت مذکور، ایستگاه‌های بانه با ۳/۳ و حاجی ممدان با ۴ میلی متر دانست و میانگین کلی بارش استان را ۱۵ میلی متر اعلام کرد.

گفتنی است ایستگاه زرینه اوباتو با ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ایستگاه سلین با ۱۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

لازم به ذکر است در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ایستگاه فرودگاه سنندج بین ۳/۹ تا ۱۵/۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده و ۱۲/۲ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا