خرید CDN جهانی ابر آروان برای بهبود سرعت و سئو سایت شما


خرید CDN جهانی ابر آروان برای بهبود سرعت و سئو سایت شما

خرید CDN و اهمیت این تکنولوژی بر صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین و مدیران تکنولوژی پوشیده نیست.

اغلب وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که هر روزه با آن‌ها سروکار داریم بدون وابستگی به محیط فیزیکی خاصی اجرا می‌شوند، اما برای انتقال محتوا و داده‌های این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها (مانند تصاویر، متون و ویدیوها) به تجهیزات فیزیکی نیاز است. هرچه فاصله کاربران از مرکز داده شرکت دورتر باشد، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با سرعت کندتری بارگیری می‌شوند و برای کاربر یک تجربه‌ی ناخوشایند و خسته‌کننده رقم می‌زنند. شما با خرید CDN این امکان را دارید که موقعیت جغرافیایی کاربر سایت یا سرویس آنلاین خود را با بالاترین دقت تشخیص دهید و محتوا را از نزدیک‌ترین نقطه به دست‌ او برسانید. به این ترتیب، با استفاده از شبکه توزیع محتوا سرعت بارگذاری وب‌سایت شما به‌شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

سرویس CDN چیست؟

شبکه توزیع محتوا (CDN) گروهی از سرورهای توزیع‌شده جغرافیایی است. این شبکه با نزدیک‌تر کردن محتوای وب به مکانی که کاربران هستند، سرعت ارسال محتوا را افزایش می‌دهد. با خرید CDN، صفحات HTML، فایل‌های جاوا اسکریپت، استایل‌شیت‌ها، تصاویر و ویدیوها در زمان کوتاه‌تری به کاربر تحویل داده می‌شوند. استفاده از خدمات CDN مدام در حال افزایش است و امروزه عمده ترافیک وب از طریق سی دی ان ارایه می‌شود. سایت‌های جهانی صاحب‌نامی چون فیسبوک، نتفلیکس و آمازون نیز از خدمات CDN بهره می‌برند.

به CDN به چشم یک دستگاه خودپرداز نگاه کنید. با وجود معماری غیرمتمرکز، دیگر خبری از صف‌های انتظار طولانی در بانک‌ها برای برداشت وجه نیست.

تاریخچه مختصری از CDN

CDN تقریبن بیست سال پیش برای انتقال سریع حجم عظیمی از داده‌ها به کاربران نهایی در اینترنت، ایجاد شد. سرویس‌های CDN بخشی جدایی‌ناپذیر معماری مدرن اینترنت هستند. آن‌ها پدید آمدند تا وب‌سایت‌ها، عملکردی کارآمد داشته باشند.

Akamai از اولین CDN در سال 1998 رونمایی کرد. تکنیک‌های این شرکت پایه و اساس شبکه‌های توزیع محتوای امروزی است. سرویس‌های CDN نسل اول بیشتر روی محتواهای استاتیک مانند دانلودهای نرم‌افزاری و پخش صدا و تصویر تمرکز داشتند.

با مورد توجه قرار گرفتن رایانش ابری و موبایلی، خدمات CDN نسل دوم نیز تکامل بیش‌تری پیدا کرد و توزیع محتواهای پویای چندرسانه‌ای و محتوای وب نیز شکل دیگری به خود گرفت. با افزایش استفاده از اینترنت، شمار ارایه‌دهندگان خدمات CDN نیز افزایش چند برابری یافت. نسل سوم CDN جایی است که ما اکنون در آن هستیم و با تحقیق و توسعه‌های جدید هم‌چنان در حال تکامل است.

یکی از ارایه‌دهندگان سرویس سی دی ان Azure Content Delivery Network است. با استفاده از این سرویس، می‌توان محتواهایی با پهنای باند بالا ارایه کرد. با Azure CDN، می‌توانید اهداف استاتیکی که از محیط ذخیره‌سازی Azure Blob بارگذاری شده‌اند، یک اپلیکیشن وب یا هر وب سروری که در دسترس عموم قرار دارد را از نزدیک‌ترین پاپ‌سایت کش کنید.

مزایای خرید CDN

اگرچه مزایای استفاده از CDN بسته به اندازه و نیازهای یک ویژگی اینترنتی متفاوت است، اما می‌توان مزایای اصلی خرید CDN را به چهار بخش دسته‌بندی کرد:

۱. بهبود زمان بارگذاری وب‌سایت: با استفاده از سرورهای CDN مجاور، توزیع نزدیک‌تر محتوا به بازدیدکنندگان سایت امکان‌پذیر می‌شود و کاربران زمان بارگذاری سریع‌تری را تجربه می‌کنند. از آنجایی که بازدیدکنندگان تمایلی ندارند روی سایت‌های آهسته و کند کلیک کنند، با خرید CDN می‌توان نرخ پرش را کاهش و مدت زمانی را که افراد در سایت سپری می‌کنند را افزایش داد.

۲. کاهش هزینه‌های پهنای باند: برای راه‌اندازی یک وب‌سایت، هزینه‌های مصرف پهنای باند یک هزینه اولیه محسوب می‌شود. از طریق کش و سایر بهینه‌سازی‌ها، CDN می‌تواند مقدار داده‌هایی که یک سرور مبدا باید ارایه دهد را کاهش دهند. در نتیجه در هزینه‌های میزبانی وب‌سایت‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

۳. افزایش دسترس‌پذیری و افزونگی محتوا: حجم زیاد ترافیک یا خرابی‌های سخت‌افزاری می‌تواند عملکرد عادی وب‌سایت را مختل کند. به لطف ماهیت توزیع‌شده CDN یک سی‌‌دی‌‌ان می‌تواند ترافیک بیش‌تری را مدیریت کند و بهتر از بسیاری از سرورهای مبدا در برابر خرابی سخت‌افزار مقاومت کند.

۴. بهبود امنیت وب‌سایت: CDN با کاهش DDoS، بهبود گواهی‌های امنیتی و سایر بهینه‌سازی‌ها، امنیت وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

خرید CDN برای چه کسانی به‌صرفه است؟

تقریبن همه افرادی که به وب دسترسی دارند از CDN استفاده می‌کنند. شبکه توزیع محتوا برای ارایه تجربه سریع‌تر و پایدار‌تر برای افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، ایجاد شده است. صاحبان محتوا و اپلیکیشن‌ها و عرضه‌کنندگان خدمات شبکه از سرویس CDN بیش‌ترین استفاده را می‌کنند.

کاربران نهایی

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب که از خدمات CDN استفاده می‌کنند، بارگذاری سریع‌تر صفحه، تراکنش‌های سریع‌تر و تجربه آنلاین ثابت‌تری دارند. با این حال، ممکن است افراد تصوری از اتصال از طریق یک شبکه تحویل محتوا نداشته باشند و تنها از مزایای آن استفاده کنند، زیرا کارکرد این فناوری در پشت صحنه است.

صاحبان محتوا

صاحبان محتوا و اپلیکیشن‌ها از جمله سایت‌های تجارت الکترونیک، رسانه‌های ویدیویی، خبرگزاری‌ها و شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی محتوا می‌توانند با خرید CDN به کاهش نرخ ترک کردن صفحه، افزایش نمایش تبلیغات، بهبود نرخ تبدیل و تقویت وفاداری مشتری کمک کنند.

ارایه‌دهندگان خدمات شبکه

با افزایش سرویس‌های پخش آنلاین و بالا رفتن انتظارات کاربران در مورد عملکرد وب در دستگاه‌های مختلف، بسیاری از ارایه‌دهندگان خدمات شبکه نیاز به استقرار شبکه‌های توزیع محتوا را ضروری یافته‌اند. اپراتورهای شبکه با خرید CDN می‌توانند ریزش کاربران را کاهش دهند، توسعه‌ی خدمات ارزش افزوده را تسهیل کنند، ترافیک شبکه اصلی را کاهش و اپراتورها را قادر سازد خدمات CDN را به شرکت‌ها و صاحبان محتوای شخص ثالث بفروشند.

با این حال، بیشتر وب‌سایت‌ها تمایل دارند در مقیاس بزرگ‌تر فعالیت کنند. بنابراین استفاده از سی دی ان به یک انتخاب محبوب در بخش‌های زیر تبدیل شده است:

تبلیغاترسانه و سرگرمیبازی آنلاینتجارت الکترونیکمراقبت‌های بهداشتیآموزش عالیخدمات الکترونیک دولتیو...

قیمت CDNو امکان خرید آن

ابر آروان یکی از ده سی دی ان پرکاربرد دنیا است که بیش از ۹۰ درصد از مشتریان این محصول به شکل رایگان از آن استفاده می‌کنند. ترافیک داخلی و خارجی و همچنین تعداد درخواست برای همه مشتریان ابر آروان رایگان ارایه می‌شود و قیمت‌گذاری بسته‌های رشد، حرفه‌ای و سازمانی شبکه تحویل محتوا نیز براساس فیچرها و ویژگی‌های متنوعی است که این شرکت در محصول CDN ارایه می‌دهد. از این رو استفاده از شبکه توزیع محتوا ابر آروان برای شما بسیار به صرفه خواهد بود.

چرا خرید CDN ابر آروان را پیشنهاد می‌دهیم؟

شما با خرید CDN، محتوای وب‌سایت خود را امن‌تر و سریع‌تر می‌کنید. شبکه توزیع محتوای ابر آروان با استفاده از پاپ‌سایت‌های متعدد خود در نقاط مهم ترافیکی ایران و جهان در بیش از ۴۰ شهر، ۳۰ کشور و ۷ قاره، موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده‌‌ی سایت را با بالاترین دقت تشخیص می‌دهد و محتوا را از نزدیک‌ترین نقطه به دست‌ کاربر می‌رساند. به این ترتیب، سرعت بارگذاری وب‌سایت شما به‌شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و به رشد سئو (SEO) وب‌سایت‌تان کمک می‌کند.

علاوه بر آن با خرید CDN ابر آروان امکانات متنوعی مانند، DNS ابری، امنیت ابری، SSL رایگان، مسیریابی هوشمند، کش محتوای استاتیک، Image Resize، تنظیم و پاک‌کردن محتوای کش شده، پشتیبانی از TLS و HTTPS، امکان گزارش‌گیری پیوسته، سیستم ارسال لاگ و ده‌ها قابلیت کاربردی دیگر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

خرید CDN جهانی ابر آروان برای بهبود سرعت و سئو سایت شما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟