وزیر حمل و نقل قرقیزستان از ظرفیت های بندرشهید رجایی بازدید می کند


وزیر حمل و نقل قرقیزستان از ظرفیت های بندرشهید رجایی بازدید می کند

بندرعباس- ایرنا- وزیر حمل ‌و نقل جمهوری قرقیزستان یکشنبه 22 آبانماه در سفری یکروزه به استان هرمزگان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی بازدید می کند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «ارکین بک اوسویف(osoev Erkinbek) در راس یک هیات بلندپایه ضمن بازدید از توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری بندر شهید رجایی، با مدیران ارشد این بندر نیز دیدار خواهدکرد.
گفت و گو در راستای توسعه های همکاری مشترک سرمایه‌گذاری و تدوین راهبردی حمل‌ و نقل و ترانزیت کالا و همچنین دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر هیات قرقیزستانی به بزرگترین استان ساحلی ایران است.
کشور قرقیزستان در قاره آسیا قرار دارد و با کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و چین هم‌مرز است. شهر بیشکک پایتخت و بزرگترین شهر کشور قرقیزستان محسوب می‌شود.
بندر شهید رجایی هشتم آبان ماه امسال نیز میزبان «گددام دارمندرا»، سفیر جمهوری هندوستان بود.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه ۶.۵ میلیون TEU یکی از بنادر مهم منطقه به شمار می‌آید.
این بندر تجاری با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با بهرگیری از تجهیزات پیشرفته بندری مهم‌ترین بندر تجاری کشور و یکی از کانون‌های مهم تجارت دریا برد منطقه ای و بین المللی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی