روزهای شلوغ کانون پرورش فکری در هفته کتاب


روزهای شلوغ کانون پرورش فکری در هفته کتاب

تهران- ایرنا- برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اعلام شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه‌های هفته کتاب امسال از ۲۴ آبان تا ۱ آذر در سراسر کشور با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری با برپایی نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی همچنین گفت‌وگوهای مستقیم و زنده با مدیرعامل کانون، نویسنده‌ها، شاعران، مترجمان و تصویرگران نام‌آشنا و محبوب کتاب‌های کودک و نوجوان و برگزاری آیین اهدای جایزه کتاب سال کودک و نوجوان، بچه‌ها را به کتاب و کتاب‌خوانی تشویق می‌کند.

بر همین اساس سلسله‌نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی کانون دوشنبه (۲۴ آبان)در پرتال اینترنتی کانون با موضوع گپ‌ و گفت صمیمانه با نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۱ و با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی، فریدون عموزاده‌خلیلی، حمیدرضا شاه‌آبادی و جمشید خانیان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

مراسم اهدای جایزه کتاب سال کودک و نوجوان کانون سه‌شنبه (۲۵ آبان) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور برگزیدگان، مصطفی رحماندوست دبیر این رویداد و جمعی از نویسندگان و شاعران در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را از سایت کانون پرورش فکری مشاهده کنند.

مدیرعامل کانون روز چهارشنبه (۲۶ آبان) نیز با تعدادی از نویسندگان، شاعران و ناشران کودک و نوجوان به صورت آنلاین گفت‌وگو می‌کند.

همچنین شنبه (۲۹ آبان) نقد رمان لبخندی برای سوفیا از سلسله برنامه‌های دو پنجره با حضور محمد مرزوقی نویسنده کتاب و سولماز خواجه‌وند به عنوان منتقد برگزار و به صورت آنلاین در سایت کانون قابل دسترسی علاقه‌مندان است.

کتاب مجموعه شعر چرا تو سنگی؟ سروده بیوک ملکی و تصویرگری علی خدایی یکشنبه (۳۰ آبان) نقد و بررسی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را که از سلسله نشست‌های «دو پنجره» است در سایت کانون دنبال کنند.

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور با برپایی برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی میزبان نویسندگان و شاعران خواهند بود.

به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می شود. در این هفته استان‌های کشور میزبان نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی هستند که هدف از آنها رفع مشکلات چاپ و نشر و ترویج کتابخوانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم