واکسیناسیون 76 درصد خوزستانی‌های بالای 18 سال


واکسیناسیون 76 درصد خوزستانی‌های بالای 18 سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تزریق 4 میلیون و 767 هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها از ابتدای آغاز واکسیناسیون تاکنون خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۲ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده وضعیت شیوع بیماری کووید - ۱۹، خوزستان شهر قرمز ندارد. شهرهای نارنجی نیز از سه شهر به یک شهر کاهش یافته‌اند و اکنون تنها شهرستان رامهرمز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گزارش ایسنا وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های اهواز، مسجدسلیمان، کارون، اندیمشک، دزفول، خرمشهر، آبادان، شوشتر، شوش، ایذه و امیدیه در وضعیت زرد قرار دارند و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی هستند. البته در هفته گذشته امیدیه و ایذه در وضعیت آبی بودند که اکنون در شرایط زرد قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیب ثابت کاهش روند مراجعه و بستری در مراکز درمانی، گفت: در حال حاضر ۳۶۳ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۲۳۳ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۱۳۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون تا پایان ۲۰ آبان‌ماه، ۴ میلیون و ۷۶۷ هزار دوز واکسن به هم‌استانی‌ها تزریق شده است که بر این اساس تاکنون ۷۶.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خوزستان و ۷۰.۱ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال حداقل یک دوز واکسن تزریق کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»