مقایسه مزایا و معایب تزریق ژل و پروتز لب


مقایسه مزایا و معایب تزریق ژل و پروتز لب

لب‌ها یکی از بخش‌های صورت است که تأثیر بسزایی در زیبایی افراد دارند. لب‌های حجیم به افزایش جذابیت و کاهش سن و جوان نشان دادن افراد کمک بسیاری می‌کند. امروزه افراد برای زیباسازی هرچه بیشتر لب‌های خود به روش‌های مختلفی روی آورده‌اند که از نمونه آن‌ها می‌توان به تزریق ژل و پروتز لب اشاره کرد. […] نوشته مقایسه مزایا و معایب تزریق ژل و پروتز لب...

لب‌ها یکی از بخش‌های صورت است که تأثیر بسزایی در زیبایی افراد دارند. لب‌های حجیم به افزایش جذابیت و کاهش سن و جوان نشان دادن افراد کمک بسیاری می‌کند. امروزه افراد برای زیباسازی هرچه بیشتر لب‌های خود به روش‌های مختلفی روی آورده‌اند که از نمونه آن‌ها می‌توان به تزریق ژل و پروتز لب اشاره کرد. در این مطلب سعی شده است در مورد این دو روش اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به مقایسه این دو روش بپردازیم.

تزریق ژل به لب

تزریق ژل ازجمله محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند. انواع تزریق ژل لب از روش های کم تهاجمی است و نیاز به هیچ‌گونه برشی در بافت لب ندارد. این عمل زیبایی به رفع چین‌وچروک‌های صورت و بازگرداندن کلاژن ازدست‌رفته پوست کمک بسیاری می‌کند. ژل‌های مختلفی به‌منظور تزریق به لب وجود دارند که یکی از بهترین آن‌ها، ژل هیالورونیک اسید است.

در این روش بعد از معاینه پزشک و مشخص کردن نقاطی که نیاز به تزریق دارند و ضدعفونی کردن آن‌ها توسط مواد آنتی باکتریال، تزریق ژل لب شروع می‌شود. خود ژل‌های مصنوعی تا حدودی بی‌حس‌کننده هستند، اما غالباً برای جلوگیری از درد بیمار، بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

مزایای تزریق ژل به لب

پس از تزریق ژل، بافت های موجود در لب‌ها به‌خوبی شکل مورد انتظار را خواهند گرفت. در این روش به دلیل قابل‌کنترل بودن مقدار ژل تزریقی، پزشک تسلط بهتری روی میزان تزریق و اندازه حجم لب دارد. این روش کبودی و تورم کمتری را در پی دارد. ازآنجایی‌که پرکننده‌های اسید هیالورونیک از موادی شبیه به آنچه در بدن انسان وجود دارد ساخته‌شده است، بعید است که دچار آلرژی شوند؛ اما اگر فردی به موارد خاصی حساسیت دارد، حتماً توصیه می‌شود که قبل از شروع پروسه تزریق، پزشک خود را در جریان قرار دهد. نتایج حاصل از تزریق ژل نسبت به روش‌های دیگر ازجمله تزریق چربی سریع‌تر قابل‌مشاهده هستند. این نوع تزریق به‌صورت مستقیم انجام می‌شود و نیازی به عمل جراحی ندارد.

مقایسه مزایا و معایب تزریق ژل و پروتز لب

معایب تزریق ژل به لب

امکان دارد این روش همراه با خونریزی، حساسیت، تورم، کبودی و قرمزی، در محل تزریق باشد. نتایج حاصل از این روش به‌طور متوسطی ماندگار است، اما نتایج دائمی نبوده و ممکن است هرچند ماه یک‌بار نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

پروتز لب

پروتز لب به‌طورمعمول از سیلیکون جامد ساخته می‌شود که می‌تواند به یک یا هر دو لب حجم دهد. پروتز لب در اندازه‌های مختلف موجود است و می‌توان آن‌ را متناسب با آناتومی و ظاهر موردنظر لب‌های فرد تنظیم کرد. درگذشته پروتز‌های لب برای ایجاد لب‌های بزرگ استفاده می‌شد؛ اما امروزه پروتز‌ها حالت طبیعی‌تری پیداکرده و حجم‌دهی مناسبی در لب‌ها ایجاد می‌کنند.

در این روش طی یک عمل جراحی 60 تا 90 دقیقه‌ای، با ایجاد برش‌هایی بر روی دو طرف لب، پروتز وارد بافت داخلی لب شده و پس از جاگذاری آن، دو طرف لب و برش‌های ایجادشده، بخیه می‌شوند. باید در نظر داشت که پس از انجام عمل پروتز لب از استعمال و یا استشمام دود سیگار تا چند هفته باید جلوگیری کرد و برای گرفتن نتیجه 3 روز تا یک هفته استراحت مطلق تجویز می‌شود. مراقبت‌های پس از جراحی درگرفتن نتیجه مناسب بسیار مؤثر و مهم است.

مزایای پروتز لب

پروتز لب یک‌راه حل دائمی برای ایجاد لب‌هایی بافرم بهتر است قرار دادن پروتز یک روش جزئی 30 دقیقه‌ای (برای هر دو لب بالا و پایین) است که تحت بی‌حسی موضعی یا تزریق آرام‌بخش انجام می‌شود. زخم‌های ناشی از این عمل زیبایی عملاً قابل‌شناسایی نیستند. درصورتی‌که فرد از نتیجه عمل زیبایی خود با پروتز رضایت نداشته باشد یا بخواهد به فرم لب‌های طبیعی خود برگردد، می‌تواند آن‌ را برطرف کند، اما در این حالت برای برداشتن پروتز باید دوباره عمل انجام شود. اندازه و شکل پروتز لب، بسته به سلیقه مشتریان (پُرحجم یا کم‌حجم)، قابل تنظیم است.

مقایسه مزایا و معایب تزریق ژل و پروتز لب

معایب پروتز لب

پروتزهای لب، مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) نیستند و FDA به سازندگان آن‌ها هشدار داده است که استفاده از آن‌ها در لب می‌تواند منجر به عوارض بسیاری شود. پروتز‌های بزرگ‌تر عوارض بیشتری را ایجاد می‌کنند. اگر پروسه پروتز لب به‌طور کامل انجام نشود، افراد به دلیل حرکت و قرار گرفتن آن در دهان می‌توانند مشکلات مزمن کمی داشته باشند. خطر خونریزی، عفونت یا واکنش آلرژیک به مقدار کم وجود دارد. برای اصلاح عدم تقارن، به دلیل جابجایی پروتزها یا توده‌هایی که به‌مرورزمان ایجاد می‌شوند، ممکن است به یک روش دیگری نیاز باشد.

مقایسه کلی تزریق ژل و پروتز لب

تا اینجای مقاله به معرفی دو روش متداول زیبایی برای زیباسازی و حجم دهی به لب پرداختیم و همچنین مزایا و معایب هرکدام از این دو روش را بیان نمودیم. در این بخش به مواردی که می‌توانند برای بسیاری از افراد از مهم‌ترین فاکتورها برای تصمیم‌گیری انتخاب یکی از این دو روش باشند، می‌پردازیم:

ماندگاری اثرات عمل: به‌طورکلی پروتز لب یک روش دائمی به‌حساب می‌آید که این می‌تواند یک مزیت نسبت چشمگیر نسبت به تزریق ژل به لب باشد. هزینه: افراد برای انجام پروتز لب نیاز به پرداخت هزینه بالاتری نسبت به تزریق ژل به لب دارند؛ اما باید توجه داشت که عمل پروتز لب تأثیر دائمی دارد، اما اثرات تزریق ژل دائمی نیست و فرد درصورتی‌که بخواهد اثرات این عمل را حفظ نماید باید این عمل را در فواصل زمانی مشخص (حدود هر 9 تا 18 ماه یک‌بار) تکرار نماید. میزان حجم دهی به لب: پروتز لب نسبت به تزریق ژل نمی‌تواند حجم دهنده باشد. درنتیجه این روش برای افرادی که قصد حجم دهی قابل‌توجهی به لب‌هایشان را دارند مناسب نمی‌باشد. عوارض: به‌طورکلی پروتز لب به‌وسیله سیلیکون، گاهی عوارضی بیشتر از تزریق ژل به لب به بار می‌آورد. نحوه انجام: درروش پروتز، انجام عمل همراه با برش در قسمت‌های از لب می‌باشد، اما درروش تزریق ژل به لب هیچ‌گونه برشی بر روی لب‌ها صورت نمی‌گیرد و تنها ژل از طریق سوزن وارد بافت لب می‌شود. عدم رضایت از انجام عمل: در صورت عدم رضایت فرد در مورد نتایج پروتز نیاز است فرد یک عمل مجدد انجام دهد اما در مورد تزریق ژل، این موضوع بسیار ساده‌تر است و در ساده‌ترین حالت، پس از حدود یک سال اثرات حاصل از تزریق ژل به پایان می‌رسد و لب‌ها به حالت طبیعی خود بازمی‌گردند.

سخن پایانی

هر اقدام زیبایی دارای مزایا و معایبی می‌باشند. در این مطلب به بررسی و مقایسه تزریق ژل به لب و پروتز لب پرداختیم. نمی‌توان به‌طورکلی گفت کدام روش به دیگری برتری دارد و همانند بسیاری از اقدامات زیبایی، تصمیم این‌که کدام‌یک از این دو روش را برای زیباسازی و فرم دهی هرچه بهتر لب‌هایتان انتخاب کنید بسته به سلیقه و نظر شخصی شما می‌باشد و شما می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص و گرفتن مشورت، بهترین گزینه را برای این کار انتخاب نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!