دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم


به دختری علاقه‌مند شدم که به حیوانات‌خانگی علاقه زیادی دارد,دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم




دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم

دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم

به دختری علاقه‌مند شدم که به حیوانات‌خانگی علاقه زیادی دارد. به من گفته که اگر با هم ازدواج کنیم باید «راکی» هم با ما زندگی کند. «راکی» اسم سگ اوست! راستش را بخواهید من از سگ و گربه و ... می‌ترسم. اصلا تحمل حضور این حیوانات در خانه را ندارم. از آن طرف هم عاشق این دختر هستم. خجالت هم می‌کشم به او بگویم که می‌ترسم. چه کنم؟

برادر گرامی، در متن ارسالی شما چند نکته مهم و قابل تأمل وجود دارد که به اختصار مطالبی را خدمت شما تقدیم می‌کنیم. البته قبل از آن لازم می‌دانم فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده را که رسیدن به آرامش هست یادآوری کنم و اگر در یک ازدواج عواملی مغایر با این فلسفه وجود داشته باشد، می‌تواند ریسک ازدواج و پایداری‌اش را بالا ببرد.


به مولفه‌های تشکیل‌دهنده تفاهم توجه کنید


یکی از مولفه‌هایی که در زمان تبیین معیارهای انتخاب همسر باید مد نظر قرار گیرد، هماهنگی نسبی در ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و سلایق افراد است. بنابراین علاقه‌مندی دختر مورد علاقه‌تان به حیوانات خانگی و ترس شما نشان از اختلاف در این مورد است و ممکن است در زمینه‌های دیگری هم این اختلاف سلیقه و عقیده وجود داشته باشد. شایسته است درباره مولفه‌های تشکیل‌دهنده تفاهم که حدود 16 مورد هست، با کمک یک مشاور بررسی بیشتری داشته باشید.


خواسته‌هایتان را به طرف‌مقابل بگویید


اگر شما به دلیل علاقه‌ای که دارید یا به دلیل ترس از دست دادن این فرد ، از خواسته‌ها و اعتقادات مهم و باارزش خود عدول کنید، ضمن این که هیچ منفعتی در آینده برای رابطه شما نخواهد داشت به ایجاد احساسی ناخوشایند در شما منجر خواهد شد. بنابراین بهتر است معیارهای خود برای همسر آینده‌تان را واضح و شفاف مشخص کنید و سپس گزینه‌های ازدواج را با این ملاک‌ها ارزیابی کنید.


جزئیات ترس‌تان را نگویید


مهارت جرئت‌ورزی را فرا بگیرید. هیچ انسانی کامل نیست و به طور طبیعی افراد زیادی از حیوانات خانگی دوری می‌کنند و هرکدام از این افراد ممکن است دلیل مخصوص به خودشان را داشته باشند. شما هم حق دارید زندگی با حیوانات‌خانگی را نپذیرید بنابراین بهتر است این موضوع را به طرف مقابل بگویید البته نیازی نیست جزئیات ترس خود را بیان کنید.


ترس خود را درمان کنید


جدا از موضوع ازدواج، بهتر است برای کاهش استرس خودتان از طریق مراجعه به یک روان شناس مجرب و دارای مجوز، بر این ترس غلبه و آن را درمان کنید. ضمنا انجام مشاوره پیش از ازدواج را هم توصیه می‌کنم.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس و استاد دانشگاه


این مطلب در تاریخ یکشنبه 23 آبان 1400منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
1





نظر شما در مورد مطلب دختر مورد علاقه‌ام عاشق سگ‌خانگی است اما من می‌ترسم چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی