روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان


روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان چطور بـه حرف مردم اهمیت ندهیم؟ امروز روش هایی برای اهمیت ندادن بـه حرف مردم رابه همراه هم مرور می کنیم. نمی شود گفت حرف مردم اصلا اهمیت ندارد و مـن اهمیت نمی‌دهم! گاهی بعضی حرف ها بر زبان ها می افتند کـه هرچقدر هم بی تفاوت باشیم و ظاهر امر را حفظ کنیم، باز هم ممکن اسـت درون مـا را...

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

چطور بـه حرف مردم اهمیت ندهیم؟ امروز روش هایی برای اهمیت ندادن بـه حرف مردم رابه همراه هم مرور می کنیم. نمی شود گفت حرف مردم اصلا اهمیت ندارد و مـن اهمیت نمی‌دهم! گاهی بعضی حرف ها بر زبان ها می افتند کـه هرچقدر هم بی تفاوت باشیم و ظاهر امر را حفظ کنیم، باز هم ممکن اسـت درون مـا را آزرده کند. در ادامه با مـا همراه باشید تا بطور مفصل دراین باره صحبت کنیم.

مـا وضع موجود را پذیرفتیم زیرا بقیه آدم‎های دور و برمان نیز همین کار را کرده‌اند. همیشه در زندگی آسه می‌ریم آسه می آیم کـه گربه شاخمون نزنه. بـه جای انجام دادن کار دلخواه‌مان، نگاه می کنیم ببینم چطور می توانیم بقیه را از خودمان راضی نگه داریم. آخرش این می‎شود کـه اعمال، رفتار و زندگی‌مان از حرف مردم قالب می گیرد. اگر شلوار میخریم بیشتر از اینکه جنس شلوار و میزان اسانی‌اش مد نظرمان باشد.

بـه این توجه میکنیم کـه چـه شلواری مُد اسـت تا هنگامیکه می‌پوشیمش در چشم باشیم. همکارتان نظرتان را در مورد فیلم جدایی نادر از سیمین جویا می ‌شد و اگر نظر مخالفی در رابطه با این فیلم داشته باشید از ترس اینکه مردم فکر بدی در مورد شـما بکنند، آن‌را مخفی میکنید. دو نفر سر کوچه ایستاده‌اند و دارند می خندند. یک لحظه فکر می کنید کـه نکند دارند بشما می خندند.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

زندگی کردن با معیار هـای دیگران کـه اسمش زندگی نیست. این جور زندگی کردن هر چـه زودتر متوقف شود بهتر اسـت. اصلاً کجا نوشته کـه باید مثل یک آدم بی دست و پا آن وسط بایستیم تا برای دلخوشی این و آن زندگی کنیم. قرار نیست تا آخر عمر دنباله رو حرف این و آن باشیم. اگر بـه این ترتیب زندگی کنیم کـه هیچ هویت و شخصیت مستقلی از خودمان نخواهیم داشت.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

داستان آن پدر و پسر کـه می خواستند الاغ‌شان را بفروشند خاطرتان هست؟ پدر و پسر عازم شهر دیگری بودند و افسار الاغ را در دست داشتند. یک نفر رسید گفت این دو چقدر دیوانه‌اند کـه هیچ‌کدامشان سوار خر نمیشوند. پدر، پسر را روی الاغ نشاند. دومی رسید و گفت چـه پسر بی ادبی کـه در حضور پدر پیرش روی الاغ نشسته اسـت. پسر پایین پرید و پدر نشست. سومی آمد و گفت:

عجب پدر ظالمی، بچه بیچاره را پیاده می‌آورد و خودش سواره اسـت. جفتی سوار الاغ شدند تا حرف مردم بخوابد. شخص دیگری آمد و گفت نگاه‌ کن، عجب بی‌رحم‌هایی هستند. حیوان زبان بسته را از پا در آوردند. آخرش پدر و پسر الاغ رابه یک تیر چوبی بستند و هر کدام‌شان یک سر چوب را گرفت و راه افتادند کـه مردم باز هم دنبال‌شان افتادند و گفتند این خُل و چِل‌ها را ببین چکار میکنند!

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

پای حرف این و آن نشستن عاقبتش همین اسـت. قربونش برم، در مملکت مـا هم کـه از این جور اخلاق‌ها کم نیست. طرف سرمربی تیم ملی کشور اسـت آن‌هم در‌حالیکه چند سال پیش دستیار آلکس فرگوسن مشهور در منچستر بوده و بـه‌عنوان سرمربی در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال وظیفه‌ی هدایت بزرگ ترین ستارگان دنیای فوتبال رابه‌عهده داشته اسـت، اما از وقتی پایش بـه ایران باز شده:

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

کسانی میخواهند کارش رابه او یادآوری کنند کـه نهایت افتخارشان در فوتبال در آوردن توپ پلاستیکی از زیر خودرو با آجر اسـت. البته کافی اسـت از تیم ملی مـا برود یا اینکه خدای نکرده اتفاقی برایش بیفتد تا بعدا همه ی از او و خدمات مفیدش تعریف کنند. همین خود مـن را درنظر بگیرید. اگر بـه رویم بخندند میخواهم بنشینم بـه استیفن هاوکینگ فیزیک پیش دانشگاهی یاد بدهم.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

بنابر این فکر نکنید اگر دَک و پُزی بـه هم زدید مردم دست از دخالت کردن در زندگی شـما برخواهند داشت و شـما خلاص خواهید شد. همیشه‌ی خدا انقدر آدم فضول وجوددارد کـه بشما بگوید چـه کار بکنید و چـه کار نکنید. اما امروز آخرین روزی خواهد بود کـه کسی سبک زندگی مورد علاقه خود رابه مـا دیکته میکند. امروز روزی اسـت کـه مـا بـه سایر مردم می گوییم آن‌جای لق خودتان و چیزی کـه می‌پسندید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

اگر دوست دارید کاری را انجام دهید، خودتان آن‌را انجام دهید. از مـن نخواه بـه جای تـو زندگی کنم. از امروز دیگر حرف این و آن برای مـن پشیزی اهمیت ندارد. انقدر بـه چیزی کـه در سر مردم می‌گذرد فکر نکنید و بـه انتخاب خودتان احترام بگذارید. دنبال گرفتن تأییدیه از دوستان و خانواده و آشنایان نباشید. این زندگی از تولد تا کوبیده شدن میخ تابوت بـه پای شـما نوشته می شود پس برای خودتان فکر کنید.

اعتماد به نفس

چـه بخواهید باور کنید و چـه نه، اغلب ماها انقدر هم آدم‌های خاصی نیستیم کـه دیگران بخواهند شب و روز بـه حرکات و سکنات مـا فکر کنند. البته کـه خود همان دیگران هم فکر میکنند کـه مـا بـه کارهای آن‌ها فکر میکنیم. اما واقعاً در اوضاع و احوال کنونی کـه برای نان در آرودن، آدم باید هشتاد جور سگ دو بزند، چـه کسی انقدر بی‌کار اسـت کـه دائم درباره این و آن فکر کند؟

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

استثناء‌ها را کنار بگذارید، باقی مردم دائم درگیر بدبختی‌های خودشان هستند و برای فکر کردن بـه خودشان هم وقت ندارند چـه برسد بشما. نتایج تحقیقات علمی در کشور آمریکا این‌طور عنوان می‎کند کـه هر فردی روزانه 50 هزار فکر بـه مغزش خطور میکند. این بدان معنی اسـت کـه اگر کسی در طول روز 10 دفعه هم بـه مـا فکر کند، این فقط چیزی حدود دو صدم درصد از کل فکرهای وی را در بر میگیرد کـه رقم بسیار ناچیزی اسـت.

واقعیت این اسـت کـه هر فردی بیشتر بـه خودش فکر می کند ودر ذهنش واژه‌هایی مثل “مـن” و “مال مـن” دور میچرخند، مگر اینکه شـما کاری کرده باشید کـه مستقیماً بر روی زندگی او تأثیری گذاشته باشد تا بخواهد بشما فکر کند؛ در غیر این‌صورت دلیلی برای فکر کردن بشما وجود ندارد.

دقت کنید کـه…

دقت کرده اید کنار خیابان کسی بساط راه می‌اندازد و دور وی را 100 نفر احاطه کرده‌اند؟ از این 100 نفر فقط 10 نفرشان واقعاً بـه یک دلیل منطقی آن‌جا هستند. مـا بقی صرفاً بخاطر اینکه شلوغ شده آن‌جا پِلاسند. اگر آن 10 نفر اولیه دور بساطی را نمی گرفتند آن‌های دیگر هم بـه راه خودشان ادامه می‌دادند. فکر کنم نمونه‌ی بارز این اخلاق در مراسم خاکسپاری مرتضی پاشایی بـه وضوح قابل مشاهده بود.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

چـه بسا کـه خیلی ازآن‌ها اصلاً یک موزیک ازآن مرحوم را هم تابحال گوش نکرده بودند. این نشان می دهد کـه تعداد زیادی از افراد، حتی اگر کاملاً در مورد چیزی قضاوت خاصی داشته باشند باز نگاه میکنند بـه بقیه مردم و می خواهند خودشان را همرنگ جماعت کنند. آن لحظه‌ای کـه آدم بفهمد همرنگ جماعت شدن مایه‌ افتخار نیست، قدم بزرگی بـه سوی آزادی ذهنی برداشته اسـت.

در نفی مکتب بابانوئلیزم

فکر نکنم بحثی بر سر این قضیه داشته باشیم. محال اسـت بتوانی همه ی را از خودت راضی نگهداری. فارغ از اینکه چـه طور لباس بپوشیم و رفتار کنیم، همیشه افرادی هستند کـه راجع بـه مـا تِز منفی بدهند. بـه قول مشهور در دهن مردم راکه نمی توان بست اما حداقل می توان خودرا طوری آب بندی کرد کـه بـه حرف مردم وقعی ننهاد. فکر میکنید بدترین اتفاقی کـه ممکن اسـت بر اثر حرف مردم بـه سرتان بیاید چیست؟

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

اگر یک بادکنک کنار گوش‌تان بترکد خطرش بیشتر از حرف مردم اسـت. از حرف مردم رسماً هیچ بلایی بـه سرتان نازل نخواهد شد. پس چـه دلیلی دارد کـه ذهن‌مان را مشغول چیزی کنیم کـه هیچ تهدیدی برای مـا محسوب نمی شود؟ اگر بـه چیزی باور دارید، دلایل منطقی‌ای برای انجام دادنش دارید و یا می‌پسندیدش، بخاطر آن ایده از جای خود بلند شوید و حرف‌تان را بزنید. کسی شـما را نخواهد خورد.

«توجه داشته باشید کـه مـا این حرف رابه‌صورت کلی می گوییم و اگر شـما در جایی مثل عربستان صعودی زندگی می کنید کـه مثلا از آزادی‌های مدنی خبری نیست خودتان رابه خطر نیندازید.» برای مـن تجربه شده اسـت کـه رفتار صادقانه‌ای داشته باشم تا همان چند نفری کـه برای‌شان احترام قائلم دوستم داشته باشند…و این برای مـن با ارزش‌تر ازآن اسـت کـه بخواهم با چسبیدن بـه عقاید پوپولیستی خودم را محبوب همه ی کنم.

شخصیت شما میانگینی از شخصیت دوستان شماست

فکر کردن بیش از حد بـه اینکه مردم درباره آدم چـه فکری میکنند، وسواسی را برای فرد بـه وجود می‌آورد با این مضمون کـه چطور رفتار کنم تا مردم خوششان بیاید. این آدم بـه‌جای اینکه بخواهد شخصیت مستقلی از خودش ارائه کند، دائم بـه فکر خوب نشان دادن خودش در میان مردم اسـت. در واقع اینکار باعث می شود کـه مردم بیشتر آن فرد را مورد قضاوت قرار بدهند زیرا خودشان هم همین اخلاق را دارند.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

می گویند هر شخصی میانگین رفیق‌هایش اسـت. این بـه این معنی اسـت کـه مثلا اگر شـما 5 رفیق داشته باشید کـه دائم با آن‌ها سر و کله می زنید هر کدام‌تان تا حدودی نمایانگر خصوصیت‌های آن جمع هستید. امان از وقتی کـه چند نفر باهم بُر بخورند کـه نقطه ضعف‌های‌شان مثل هم باشد. این جور افراد طبق معمولً از نظر شخصیتی در جا می زنند زیرا هیچ کدام‌شان نمیتواند در آن زمینه بقیه رابه چالش بکشاند.

5 راه برای مقاوم شدن در برابر حرف‌ های مردم

ارزش‌های خودتان را بشناسید، نخستین کاری کـه باید بکنید این اسـت کـه بدانید در زندگی چـه چیزی برای شـما واقعاً ارزش دارد، یا در واقع هدف نهایی زندگیتان چیست. بـه محض اینکه فهمیدید از خودتان چـه چیزی میخواهید و چـه چیزهایی برای‌تان اهمیت دارد، حرف مردم برای‌تان کم اهمیت‌تر از قبل میشود. وقتی بدانید چـه چیزهایی برای‌تان ارزش اسـت برای اعاده‌ی آن‌ها از جای‌تان بلند می شوید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

یک آدم عاقل کـه اسمش را یادم رفته می گوید: “اگر عقیده‌تان ارزش ابراز کردن ندارد ازآن دست بکشید”. انقدر بله تحویل مردم ندهید و بی خودی سرتان رابه نشانه‌ی تأیید تکان ندهید. یاد بگیرید کـه هر جا صداقت حکم میکرد بگویید نه و از حرف کسی هم هراسی نداشته باشید. قرار نیست هر کاری بقیه کردند را شـما هم انجام بدهید. شـما خودتان هستید و بقیه هم خودشان.

از سوراخ موش خود بیرون بیایید

اگر خودتان را شناختید کـه چـه چیزهایی برای‌تان ارزش اسـت آن‌گاه وقت آن رسیده کـه خودتان را برای دوستان‌تان ابراز کنید. اگر از کشتن حیوانات بیزارید آنرا در صفحه‌ی فیس‌بوک خود بنویسید، اگر عاشق ریش و سبیل هستید عکس‌های ریشوی خودتان را در اینستاگرام آپلود کنید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

اگر فکر می کنید کـه دکتری مدرن از دکتری سنتی خیلی بهتر اسـت در هنگامیکه دوستتان از پزشک علفی خود تعریف میکند سکوت اختیار نکنید و با او بحث کنید ودر نهایت اگر نیسان آبی داشتید حتما پشت گلگیر آن بنویسید همه ی دنبال یارن مـن دنبال بارم. خودتان را بریزید بیرون و صداقت داشته باشید. آدم ترسو بـه هیچ جا نمی رسد.

با آدم‌ هایی بگردید که سرشان به تنشان می‌ارزد

سعی کنید با کسانی دمخور باشید کـه در زندگی اصولی داشته باشند و بـه این اصول پایبند باشند نه با آدم‌های هردمبیل کـه تکلیف خودشان را نمی دانند. آدم‌های درست حسابی خیلی زود جای خودرا در دل شـما باز می‎کنند. این جور آدم‌ها دارای ذهنی نقادانه هستند و هر چیزی کـه بهشان بگویی را قبل از پذیرفتن از فیلتر مغزشان عبور میدهند.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

اگر در مورد موضوعات اختلافی بحث کنند خیلی صادقانه حرف‌شان را رک و پوست کنده بشما می‌‎‌گویند. این حرف‌ها در ذهن همه ی مردم وجوددارد اما فقط این‌جور افراد هستند کـه شجاعت بیانش را دارند. جالب این‌جاست کـه عمده‌ی مردم ریاکار از این‌جور افراد بـه نیکی یاد می کنند و صراحت لهجه‌شان را می‌ستایند. این جور آدم‌ها حرف مفت در کتشان فرو نمیرود و برای حرف‌ مردم هم یک ثانیه از وقت‌شان را اتلاف نمی‎کنند.

ریاضت بکشید

از چیزهایی کـه شـما را می‌ترسانند و دچار تزلزل می‌کنندتان لیستی تهیه کنید و با آن‎ها شاخ بـه شاخ روبه‌رو شوید. بـه این ترتیب اراده خودرا تقویت میکنید و با حذف عوامل آزاردهنده بـه آرامش روانی بیشتری دست پیدا میکنید. خودم را مثال می زنم. شنا کردن را از بچگی یاد گرفتم اما همیشه از شیرجه رفتن با سر بـه خصوص از روی تخته‌ی دایو 3 متری می‌ترسیدم تا اینکه چند سال پیش بـه خودم گفتم:

گور باباش امروز هر جوری شده می‌پرم. بـه هر مصیبتی بود ترسان و لرزان رفتم روی تخته دایو و پایین را نگاه کردم. ارتفاع طوری وحشتناک بود کـه انگار قرار اسـت از روی برج میلاد بپرم داخل یک لیوان. اشهد خودم را خواندم و بعد از چند لحظه لفت دادن با سر پریدم پایین. بـه محض اینکه پایم از روی تخته جدا شد ودر هوا سر و ته شدم توی دلم خالی شد و شروع کردم بـه خودم فحش بدهم کـه آخه مرتیکه‌ی احمق این چـه کاری بود کردی.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

می‌مردی همان کنار استخر می‌‎تمرگیدی؟ بـه ثانیه نکشید کـه با سر در آب فرو رفتم و بعد از چند لحظه دوباره برگشتم روی سطح آب. بـه حدی از اینکار کیف کرده بودم کـه تا آخر سانس 10 بار دیگر نیز شیرجه زدم تا بالاخره ترسم کاملاً ریخت. شـما هم اگر از چنین مشکلاتی رنج میبرید باید زودتر دست بکار شوید. باید در میدان عمل با ترس‌ خود سرشاخ شوید.

مـن مرد تنهای شبم …

اگر میخواهید موارد 1 تا 4 رابا هم بـه سیخ بکشید، تنهایی سفر کنید.. درست مثل یک کابوی تنها. سفر کردن با دوستان خیلی فاز میدهد اما دراین صورت فرصتش را نخواهید داشت تا آستانه‌ی آسایش خودرا بالا ببرید. با مسافرت کردن تجربیاتی کسب میکنید کـه هیچ‌وقت در محله‌ی کوچک خودتان امکان مشاهده‌شان را نداشتید. بـه این ترتیب:

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

بعضی چیزهایی کـه برای‌تان تبدیل بـه وحی مُنزَل، شده بود از هم فرو می‌پاشد و ذهن‌تان بازتر شده و متوجه میشوید زندگی همه ی‌ی آن چیزی نیست کـه در محله‌ی کوچک‌تان اتفاق می‌افتد. برای این‌کار یک کوله پشتی بردارید و فقط ضروریات‌تان را در آن بچپانید. یک بلیط یک طرفه هواپیما بـه مقصدی کـه تا بـه حال بـه آن‌جا نرفته‌اید بگیرید و بدون هیچگونه برنامه ریزی بـه آن‌جا پرواز کنید و یکی دو روز آن‌جا بمانید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

در طی اقامت سعی کنید مشکلاتی کـه در آن‌جا پیش می آید را فی‌البداهه حل کنید. نترسید. بلایی سرتان نمی آید. البته اولش بهتان خیلی سخت خواهد گذشت اما نا امید نشوید. گذراندن شرایط سخت بشما کمک می کند میزان تطبیق پذیری‌تان با محیط اطراف را بالا ببرید. برای تفریحش هم کـه شده حداقل یک بار اینکار را بکنید.

در ادامه همین بحث تکنیک هایی کاربردی برای کاهش استرس

آرام باشید؛ شـما شایستگی آرامش را دارید! مطمئن باشید اگر بین استرس و آرامش در موقعیت‌های هیجانی، دومی را انتخاب کنید، بـه راه‌حل‌ها و روش‌های بهتری می رسید. برای آرام بودن بـه‌دنبال راهکارهای عجیب‌وغریب، دارو و یا استخر آخر هفته نباشید، شـما بـه راهکارهایی نیاز دارید کـه نه تنها شـما رابه انزوا نکشاند بلکه در کمتر از نیم‌ساعت آرامش رابه شـما باز گرداند.

مدیتیشن کنید

چند دقیقه مراقبه در طول روز می تواند بـه کاهش استرس شـما کمک کند. تحقیقات روانپزشکان نشان داده اسـت کـه مراقبه بر مسیرهای عصبی مغز تأثیر میگذارد و شـما را در برابر اضطراب منعطف‌تر می کند. تاکنون مدیتیشن نکرده‌اید؟ بسیار ساده اسـت روی زمین چهارزانو و صاف بنشینید، چشمانتان را ببندید، ذهن‌تان را از هر فکری خالی کنید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

در طول مراقبه نفس‌های آرام، طولانی و عمیق بکشید و تنفس شکمی داشته باشید. سعی نکنید بـه اطراف بی‌توجه باشید، مهم این اسـت کـه کاملاً بر سکوت و صداهای اطراف آگاهی داشته باشید و بتوانید آرامش خودرا حفظ کنید.

عمیق نفس بکشید

پنج دقیقه بخود فرصت بدهید و بر روی نفس کشیدن‌تان تمرکز کنید. صاف بنشینید، چشم‌های‌تان را ببندید و دست خودرا روی شکم‌تان بگذارید. بـه آرامی و طولانی دم را از بینی خود فرو برید و تنفس شکمی داشته باشید و باز هم بـه آرامی و طولانی بازدم خودرا از دهان بیرون بدهید. تنفس عمیق می تواند با کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون در مقابل استرس مقابله کند و بشما آرامش بیشتری بدهد.

بـه اطراف آگاه باشید

چند دقیقه بخود زمان بدهید و سعی کنید بـه آرامی با محیطی کـه با آن در تماس هستید، ارتباط برقرار کنید. نوازش صورت‌تان رابا باد بـه خوبی احساس کنید، سعی کنید با زمینی کـه پای‌تان را روی آن گذاشته‌اید، ارتباط بگیرید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

بـه بافت، طعم، بو و مزه‌ی غذایی کـه در حال خوردن آن هستید فکر کنید. وقتی در لحظه‌ی حال هستید و بـه جزئیات زمانی کـه در آن قرار دارید، توجه می کنید، استرس زودتر از شـما دور می شود.

با دیگران در تماس باشید

شبکه‌های اجتماعی شـما یکی از بهترین ابزارها برای کاهش استرس هستند. با دیگران حرف بزنید و ترجیحاً اینکار را رودررو انجام دهید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

اگر ممکن نبود با یکی از دوستان‌تان تماس بگیرید و مدتی با او مصاحبه کنید. اگر ارتباط خودرا با دیگران قوی تر کنید، دیدگاه‌های تازه‌ای بـه دست می‌آورید.

بدن خودرا اسکن کنید

اعضای مختلف بدن خودرا اسکن کنید تا بدانید استرس چطور بر روی آن اثر میگذارد. دریک حالت آرام این اسکن را از انگشتان پای خود شروع کنید. چشمان‌تان را ببندید و تمام اجزای بدن را یک بـه یک از انگشتان پا تا سر در ذهن خود تصور کنید. کارکرد آن ها رابه ترتیب در ذهن خود مرور کنید. تکرار این فرآیند در طول زمان بشما کمک می کند تا بـه احساسات و عکس‌العمل‌های بدن خود در طول زمان آگاه شوید و بتوانید آن ها را نظارت کنید.

کمپرس کنید ماساژ بگیرید

یک کمپرس آب گرم بر روی شانه‌ها و گردن خود قرار دهید. چشمان خودرا ببندید و عضلات صورت، گردن، قفسه‌ی سینه و کمر خود رابه آرامی رها کنید.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

بعد از 20 دقیقه کمپرس آب گرم را بردارید و با یک توپ تنیس و یا یک رول فومی، ماساژ را آغاز کنید. برای ماساژ گرفتن ضرورتاً بـه یک ماساژور حرفه‌یی نیاز ندارید، توپ را بین بدن خود و دیوار بگذارید و آنرا فشار دهید. در نقاط مختلف گردن و کمر خود این حرکت را تکرار کنید.

بلند بخندید

یک خنده‌ی خوب و بلند تنها تخلیه‌ی روانی و احساسی نیست. اینکار «کورتیزول»، هورمون استرس بدن شـما را نیز کاهش می دهد. هم چنین یک ماده‌ی شیمیای مغز شـما بنام «اندورفین» را افزایش می دهد کـه بـه التیام خلق‌وخوی شـما کمک می کند. فیلم‌های کمدی، طنزهای تلویزیونی و یا گپ زدن با کسیکه دوستش دارید میتواند محرک شـما برای یک خنده‌ی بلند باشد.

به یک موسیقی خوب گوش دهید

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

تحقیقات نشان میدهد کـه گوش دادن بـه موسیقی آرامش‌بخش می تواند فشار خون، ضربان قلب و اضطراب را کاهش دهد. یک لیست از موسیقی‌های محبوب‌تان و نیز صداهای طبیعت«مانند صدای دریا، حباب، آواز پرنده» را تهیه کنید و بـه ذهن‌تان اجازه دهید کـه بر روی ملودی‌ها، خواننده‌ها و ساختارهای مختلف موسیقی تمرکز کند.

ورزش کنید

لازم نیست برای کاهش استرس بدوید! همه ی‌ی شکل‌های ورزش از یوگا تا پیاده‌روی میتواند افسردگی و اضطراب شـما را کاهش دهد.

روش هایی برای اهمیت ندادن به حرف مردم | خلاصی از حرف اطرافیان

کاری کـه با افزایش مواد شیمیایی خوب بدن و دفع سموم بدن شـما را برای مقابله با استرس، تمرین میدهد. می توانید یک پیاده‌روی سریع در اطراف ساختمان خود داشته باشید، از پله‌ها بالا و پایین بروید و یا چند حرکت کششی انجام دهید.

شکرگذار موهبت‌ ها باشید

یک مجله‌ی خوب کـه مطالبش شـما را سرحال می‌آورد کنار تخت، توی کیف و یا در محل کار خود داشته باشید. برای دورکردن استرس و تفکرات منفی باید شکرگذار موهبت‌هایی باشید کـه درکنار خود دارید. یادتان نرود کـه برای کار جدید، پروژه‌ی تازه و یا دیدار یک دوست، یک جشن کوچک برگزار کنید. هر وقت استرس بـه سراغ‌تان آمد، بـه خودتان تذکر دهید کـه چـه چیزهایی در زندگی واقعاً مهم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟