ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای کاهش زمان سنجش سلامت کالای وارداتی خوزستان


ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای کاهش زمان سنجش سلامت کالای وارداتی خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: کاهش زمان بررسی وضعیت رسیدگی به سلامت کالاهای وارداتی به خوزستان و افزایش بهره‌وری، مستلزم هم افزایی بین دستگاه‌های مربوطه در استان است.

رضا قیصی پور روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر به عنوان مثال یک هم افزایی بین دستگاه‌هایی همچون غذا و دارو و یا دامپزشکی و اداره کل استاندارد خوزستان ایجاد شود فرآیند رسیدگی به وضعیت سلامت کالاهای وارداتی مربوط به این حوزه، به بنادر و مرزهای استان در زمان کمتری انجام می‌شود.

وی گفت: بررسی چند باره کالا از سوی چندین دستگاه باعث می‌شود تا زمان بیشتری را برای بررسی سلامت کالاها صرف کنیم و زمان ترخیص کالا طولانی می‌شود.

طلاهایی که کد شناسایی دارند استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد خوزستان در ادامه با اشاره به سنجش استاندارد طلا افزود: سنجش درصد خلوص میزان طلا در سطح بازار و کارگاه‌های تولیدی از سوی این اداره کل انجام می‌شود و طلاهایی که کد شناسایی دارند استاندارد هستند.

وی گفت: بر اساس این کد شناسایی میزان خلوص طلا سنجیده می شود که این سنجش بیشتر در طلاهای با عیار ۱۸ و ۲۱ است.

قیصی پور ادامه داد: پارسال ۸۳ سنجش قبول طلا و ۹۹ سنجش مردود طلا در خوزستان انجام گرفت و امسال تاکنون نیز ۸۵ سنجش قبول طلا و ۵۵ سنجش مردود طلا از سوی این اداره کل در خوزستان انجام گرفته است.

وی افزود: در ارزیابی انجام شده، به استان‌هایی که طلاهای غیراستاندارد را تولید کرده اند اعلام خواهیم کرد تا این نمونه از طلاها را از سطح بازار جمع‌آوری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان