ارزشمندترین بازیکنان یوونتوس در فصل 2022-2021


ارزشمندترین بازیکنان یوونتوس در فصل 2022-2021

تیم فوتبال یوونتوس برخی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیای فوتبال را در اختیار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه یوونتوس با ۳۶ قهرمانی در سری آ موفق‌ترین باشگاه فوتبال ایتالیا است. با این حال بیانکونری‌ها پس از تسلط یک دهه‌ای بر جام قهرمانی سری آ، فصل گذشته ضعف ملموسی داشتند، اما اکنون در حال بازسازی تیمشان هستند.

یوونتوس تحت هدایت ماسیمیلیانو آلگری شروع بدی در رقابت‌های فصل جدید داشت و با ۳ شکست در ۳ بازی ابتدایی خود، در منطقه سقوط قرار گرفت و با بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد، مشکلات این تیم تشدید شد.

شاگردان آلگری دربازی‌های بعدی نتایج بهتری گرفتند و به نیمه بالای جدول رسیدند. با وجود جدایی رونالدو، یوونتوس بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد که می‌توانند این تیم را به جمع مدعیان قهرمانی سری آ بازگردانند.

با توجه به این مقدمه، ۵ بازیکن ارزشمند یوونتوس در فصل جاری را معرفی می‌کنیم.

۱- ماتیاس دلیخت - ۷۰ میلیون یورو

ماتیس دلیخت یکی از بهترین مدافعان میانی دنیا است که پس از درخشش در ترکیب آژاکس، یوونتوس را متقاعد کرد تا برای جذب او اقدام کند.

این بازیکن هلندی که در تابستان سال ۲۰۱۹ از آژاکس به یوونتوس منتقل شد، تاکنون عملکرد خوبی در این باشگاه داشته است. این مدافع ۲۲ ساله که یک مدافع گلزن به شمار می‌رود، تاکنون ۶ بار در رقابت‌های مختلف برای بیانکونری گلزنی کرده است.

دلیخت در تمام بازی‌های این فصل تنها یک بار برای تیمش گلزنی کرده است، اما او می‌تواند نقش موثر تری در انتهای زمین بازی کند.

۲- فدریکو کیه زا - ۷۰ میلیون یورو

فدریکو کیه زا یکی از بهترین بازیکنان جوان ایتالیایی حال حاضر فوتبال دنیا است. او که با تیم ملی ایتالیا سابقه قهرمانی یورو ۲۰۲۰ را در کارنامه دارد، در یوونتوس به شکوفایی خود ادامه می‌دهد. این وینگر ایتالیایی ۱۷ گل و ۱۲ پاس گل در ۵۶ بازی برای بیانکونری به ثمر رسانده است.

کیه زا که هنوز ۲۳ سال دارد، بازیکن با اعتماد به نفس و خونسردی است. او در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ یک بار در سری آ و ۲ بار در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است. گلزنی کیه زا به چلسی در رقابت‌های این فصل، او را به نخستین بازیکن یوونتوس تبدیل کرد که در ۴ بازی پیاپی لیگ قهرمانان گل می‌زند.

با توجه به کیفیت و تاثیر زیاد کیه زا، مسئولان باشگاه یوونتوس به احتمال زیاد قرارداد قرضی او را دائمی می‌کنند.

۳- پائولو دیبالا - ۵۰ میلیون یورو

پائولو دیبالا از زمان ورودش به تورین، بازیکن و ستون اصلی یوونتوس بوده است.

ستاره آرژانتینی به تازگی صدمین گل خود برای بیانکونری‌ها را به ثمر رساند و در هر ۷ فصل حضورش در این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است. به نظر می‌رسد پس از سپری کردن یک فصل سخت با عملکرد ضعیف و مصدومیت‌های طولانی مدت، دیبالا این فصل عملکرد خوبش را در یوونتوس تکرار کند. با توجه به اهمیت این بازیکن برای باشگاه، یوونتوس قرار است قرارداد دیبالا را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کند.

دیبالا در ۶ بازی این فصل ۳ بار گل زده و ۲ پاس گل داده است. در غیاب رونالدو انتظار می‌رود که دیبالا نقش برجسته تری در خط حمله یوونتوس ایفا کند.

۴ - آلوارو موراتا - ۴۵ میلیون یورو

به نظر می‌رسد آلوارو موراتا که تاکنون بازی در تیم‌های زیادی را تجربه کرده است بهترین دوران خود را در یوونتوس پشت سر می‌گذارد. مهاجم ۲۸ ساله ۵۱ گل برای بیانکونری در مسابقات مختلف به ثمر رسانده است. او همچنین ۳۱ پاس گل در این مدت به ثبت رسانده و مفید بودن خود را به باشگاه ثابت کرده است.

موراتا که ۲ بار قهرمانی لالیگا را تجربه کرده، ۳ بار در مسابقات فصل جاری گلزنی کرده است. موراتا در فصول گذشته با رونالدو همکاری امیدوارکننده‌ای داشت، اما در این فصل او باید بدون مهاجم پرتغالی بازی کند.

۵- مانوئل لوکاتلی - ۳۵ میلیون یورو

مانوئل لوکاتلی یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی حال حاضر سری A است. این بازیکن ۲۳ ساله پس از بازی‌های فوق العاده در ساسولو، به صورت قرضی به یوونتوس پیوسته است.

لوکاتلی که نقش موثری در قهرمانی تیم ملی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ داشت، در ۷ بازی ابتدایی لیگ ۲ گل و ۲ پاس گل به ثمر رسانده است. لوکاتلی جزو آینده دار‌ترین بازیکنان فوتبال ایتالیا است.

بیشتر بخوانید

عملکرد مشابه یوونتوس و رئال مادرید بدون رونالدوی پرتغالی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان