شهردار: گنبدکاووس صاحب گذر هنر می‌شود


شهردار: گنبدکاووس صاحب گذر هنر می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - شهردار گنبدکاووس با اشاره به حضور هنرمندان فراوان رشته‌های گوناگون در شرق گلستان گفت که این نهاد با هدف معرفی جایگاه واقعی فرهنگ غنی این شهرستان، به‌زودی گذر هنر را در یکی از پارک‌ها یا معابر اصلی گنبد ایجاد خواهد کرد.

سیدعلی‌اصغر موسوی یکشنبه شب در نخستین جشنواره استانی "موسیقی صلح برای همه" که به مناسبت ولادت امام حسن عسگری(ع) به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد، اظهارداشت: هنرمندان رشته‌های مختلف از جمله موسیقی می‌توانند با حضور در "گذر هنر" برنامه‌های متنوع مانند شب‌های موسیقی اجرا کنند.

وی افزود: اولویت شهرداری گنبدکاووس در این طرح، فراهم کردن شرایط رشد و بالندگی گروه‌های مختلف هنری و اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف خلق روزهای خاطره انگیز برای مردم است.

شهردار گنبدکاووس با بیان اینکه این سرزمین به‌عنوان تقریب و گفتمان مذاهب و مهد معماری اسلامی شناخته می‌شود، گفت: اولویت شهرداری تقویت و تحکیم وحدت میان اقشار مختلف جامعه از جمله فرهیختگان و نخبگان با هدف توسعه صلح و همدلی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: یکی از راه‌های برقراری صلح و عدالتی پایدار و ساختن جهانی عاری از خشونت که انسان‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد، ملیت و باورهای دینی‌ بتوانند آزادانه در کنار یکدیگر در صلح زندگی کنند، استفاده از ابزار هنر است.

رضا شجاعی، ذات وجودی هنر را تعالی بخشیدن به ارزش‌های انسانی، تقویت دوستی و عشق ورزیدن دانست و افزود: جشنواره موسیقی صلح برای همه اهدافی چون شناسایی و گسترش پتاسیل‌های فرهنگی مدارا و صلح طلبی را دنبال کرده و موانع و معضلات فرهنگی نهفته در درون افراد جامعه را که مانع از دستیابی به صلح و همزیستی مسالمت آمیز در جهان می‌شود به مرور و با گذشت زمان از طریق تاثیرگذاری هنر برطرف کند.

مدیرعامل مرکز گفتمان صلح برای همه نیز در این نشست گفت: احترام به خالق اشعار استفاده شده در اجرای گروه‌های موسیقی و دعوت از وی به جایگاه در زمان اجرا، رفتاری قابل تحسین است که نشان از جایگاه بالای توجه به اخلاق در میان هنرمندان این منطقه دارد.

حمید حشمدار، اسلام را دین بخشش، مهربانی و صلح دانست و افزود: هنرمندان این سرزمین هیچگاه به سمت خشونت نمی‌روند و با ابزار هنر از جمله موسیقی پیام صلح و دوستی حاکم بر دین اسلام را به سایر ملل انتقال می‌دهند.

وی گفت: هنرمندان رشته موسیقی با در کنار یکدیگر قرار دادن نواهای مختلف می‌توانند آثاری تاثیرگذار با محوریت تحکیم وحدت، صلح و دوستی خلق کنند.

به گزارش ایرنا، پنج گروه موسیقی به نام‌های "ماهور" به سرپرستی محمد رحیمی، "نوای صحرای گلستان" به سرپرستی محمود قربان نیازی، "ارکستر انجمن موسیقی" به سرپرستی دلخوش بابایی، "آنسامبل" به سرپرستی محمد چندری و "سایرا دوتار" به سرپرستی حمید وجدانی از گنبدکاووس، ۲ گروه‌ موسیقی "آنسامبل" به سرپرستی عبدالرحمان فراخی و "فراغی" به سرپرستی حمید کر از بندرترکمن، گروه "موسیقی پاپ" به سرپرستی جلیل سقر از آق‌قلا و گروه موسیقی "قره‌دالی‌گوکلان" به سرپرستی مناف اراز نیا از مراوه‌تپه در جشنواره صلح برای همه اجراهای زیبا را به نمایش گذاشتند.

همچنین در پایان جشنواره از تعدادی از هنرمندان موسیقی پیشکسوت گلستان مانند "کریم میرزا محمدی، حمید وجدانی و محمود قربان نیازی" و سرپرستان گروه‌های موسیقی شرکت کننده در این جشنواره با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت