کشف اجساد هشت مهاجر در نزدیک جزایر قناری


کشف اجساد هشت مهاجر در نزدیک جزایر قناری

گارد ساحلی اسپانیا جسد هشت تن از مهاجران افریقایی را در نزدیک جزایر قناری کشف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات جزایر قناری اعلام کردند گارد ساحلی اسپانیا اجساد هشت مهاجر را در قایقی که در دریای جزیره «گران کاناریا» (دومین جزیره پر جمعیت در مجمع الجزایر قناری) امروز (یکشنبه) در حرکت بود، پیدا کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، شصت و دو مهاجر که همگی مردان بزرگسال بودند – به جز یک کودک ۱۲ ساله – بوسیله گارد ساحلی نجات داده شدند. همچنین سه نفر که حالشان وخیم بود با بالگرد به بیمارستانی در «گران کاناریا» منتقل شدند. نُه تن دیگر نیز بوسیله گارد ساحلی اسپانیا درمان و به این جزیره منتقل شدند.

بخش خدمات اضطراری جزایر قناری اعلام کرد این قایق که حامل این مهاجران بود، حدود یک هفته در اقیانوس اطلس و حدود ۴۰ مایلی جنوب جزیره «گران کاناریا» در حرکت بوده است.

گارد ساحلی اسپانیا همچنین اعلام کرد یک قایق دیگر را امروز (یکشنبه) رهگیری کرده است که حامل ۳۵ مرد و یک زن بوده و در چند مایلی جزایر اسپانیا قرار داشته است.

گفتنی است بر اساس داده‌های دولت اسپانیا، بیش از ۱۳۱۰۰ مهاجر بین ژانویه تا سی ام سپتامبر سال جاری میلادی از غرب آفریقا به مجمع‌الجزایر قناری سفر کرده‌اند که این رقم، بیش از دو برابر تعداد مشابه در سال ۲۰۲۰ است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا