مرگ دردناک هشت مهاجر در سواحل اسپانیا


مرگ دردناک هشت مهاجر در سواحل اسپانیا

 سازمان خدمات امداد اسپانیا اعلام کرد که هشت مهاجر که قصد داشتند از طریق دریا به جزایر قناری این کشور برسند، پس از آنکه یک هفته در دریا سرگردان بودند، جان خود را از دست دادند.

به گزارش فارس، سازمان خدمات امداد اسپانیا روز یکشنبه خبر داد که جسد هفت نفر از پناهجویان را در قایقی در نزدیکی جزایر قناری پیدا کرده و هشتمین پناهجو نیز پس از رسیدن به ساحل جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش‌ها، 62 سرنشین این قایق که اکثرا از کشورهای آفریقای شمالی بودند، حداقل یک هفته در دریا سرگردان بودند.

سازمان خدمات اورژانسی اسپانیا گفت که سه نفر از پناهجویان را با استفاده از بالگرد برای درمان فوری به بیمارستان منتقل کرده و تعداد دیگری را نیز پس از رسیدن به ساحل به بیمارستان منتقل کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای گشت زنی، قایق سرگردان این مهاجران را عصر روز شنبه در فاصله شصت کیلومتری جنوب جزایر قناری پیدا کردند. اما پس از رسیدن قایق‌های امداد به این قایق سرگردان مهاجران، هفت نفر از آنها جان خود را از دست داده بودند.

تراژدی مرگ مهاجران در سواحل اسپانیا بارها اتفاق افتاده است و اکثر قربانیان، مهاجرانی از کشورهایی نظیر مغرب و الجزایر هستند که تلاش دارند خود را به اروپا برسانند.

تنها بین ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی، بیش از 32 هزار مهاجر از طریق دریا خود را به اسپانیا رسانده‌اند که افزایشی 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شمار می‌آید.

سازمان بین‌المللی اعلام کرده‌اند که تا پایان ماه سپتامبر 2021، دست کم 1025 مهاجر جان خود را هنگام مهاجرت از طریق دریا به سوی اسپانیا از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام این نهادهای بین‌المللی، مسیر آبی به سوی جزایر قناری بسیار خطرناک بوده و بین ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی، دست کم 785 مهاجر جان خود را در این مسیر آبی از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)