ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)


بهترین مدل پرده مناسب برای خانه امروزه در بیشتر منازل پنجره های‌ متعددی وجوددارد کـه هرکدام انها نیاز بـه پرده دارند.پردها نقش مهمی را در زیبایی خانه بر عهده دارند اما آیا می‌توان از هر نوع پرده ای برای خانه استفاده کرد؟برای پاسخ بـه این سوال با مجله خبری تالاب همراه باشید. ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)...

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

بهترین مدل پرده مناسب برای خانه

امروزه در بیشتر منازل پنجره های‌ متعددی وجوددارد کـه هرکدام انها نیاز بـه پرده دارند.پردها نقش مهمی را در زیبایی خانه بر عهده دارند اما آیا می‌توان از هر نوع پرده ای برای خانه استفاده کرد؟برای پاسخ بـه این سوال با مجله خبری تالاب همراه باشید.

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

نکات اساسی در استفاده پرده برای خانه

از والان استفاده نکنید

وقتی قسمتی از بالای پرده زیر سقف کاذب و یا قاب پرده می‌رود دیگر لازم نیست شـما یک والانهم برای ان درنظر بگیرید .آویزان کردن پرده های‌ کناری کـه بـه دکور مشهور اسـت ؛ این ترکیب را کامل می‌کند .

درنور های مختلف پارچه را آزمایش کنید

حواستان باشد رنگ پارچه پرده ای کـه شـما در فروشگاه دیده اید الزاماً همان رنگی نخواهد بودکه شـما در خانه خواهید دید.بنابر این هنگام انتخاب پارچه بـه نور فضای خانه تان توجه کنید و از فروشنده بخواهید چراغ های‌ متمرکزش را خاموشکند تا شـما در نور غیر مستقیم هم رنگ پارچه را ببینید .البته بهتر اسـت کـه روز برای خرید پرده اقدام کنید تا هردو نوع نور در معرض باشند .

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

قرار دادن تابلو میان پنجره ها

وقتی کـه شـما روی یک دیوار بزرگ دو پنجره کنار هم دارید و بین انها هم دیوار کوچکیوجود دارد ؛ می‌توانید دو پرده جداگانه آویزان کنید و روی دیوار میان دو پنجره هم تابلو و یاشمعدان دیواری نصب کنید.شـما حتی میتوانید با توجه بـه عرض دیوار میانی یک بوفه هم آنجا قرار دهید .

با استفاده از پرده پنجره هارا به هم وصل کنید

اگر روی یکی از دیوارهای شـما دو پنجره با فاصله از هم وجوددارد ؛ برای عریض تر شدنفضای پذیرایی برای مجموع پنجره ها و دیوار وسط یک پرده بزرگ بزنید.بـه این ترتیب ابهت فضا بیشتر خواهد بود .البته بهتر اسـت این پرده را دو تکه درنظر بگیرید چرا کـه شـما می‌توانید پنجره ها را راحتباز کنید و موقع شستشو هم با مشکل کمتری مواجه شوید .اگر مشکل شـما برای انجام اینکار این اسـت کـه نگران مشخص بودن محل اتصال دو تکه بـه هم هستید، پرده را بـه جای چین دادن بـه صورت پیلی دار بدوزید .

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

نکات طلایی در خرید پرده

حتماً آستری بزنیددرست اسـت کـه طبق معمول آستری را برای جلوگیری از ورود تابش شدید نور خورشید و همچنین پیشگیری از اشرافهمسایه ها ی روبه رویی بـه فضای داخل خانه ؛ آویزان میکنند ولی یادتان باشد حتی اگر هیچ کداماز این مشکل ها را هم نداشته باشید ؛ باید آستری بزنید.چرا کـه شب کـه هوای بیرون تاریک می‌شود ؛ اگر زیر پرده تور یا حریر آستری سفید آویزاننکرده باشید ؛ تیرگی فضای بیرون پرده را سایه دار و نا زیبا می‌کند .

نقش ها را ترکیب نکنید

اگر تصمیم گرفتید کـه بـه ترکیب پرده تان دکور هم اضافه کنید ؛ بهاین موضوع مهم توجه داشته باشید کـه هردو پارچه حریر و ضخیم را طرح دار انتخاب نکنید چراکه فضارا شلوغ میکند.اگر پارچه طرح دار دوست دارید ؛ پارچه دکورهای کنار پرده را طرح دار تهیه کرده و پارچه حریررا بـه یکی از رنگ های‌ روشن موجود در طرح انتخاب کنید.

یک رنگ از محیط بگیرید

اگر میخواهید در محیط پذیرایی تان پرده رنگی بزنید ؛ رنگ رااز ترکیب رنگ های‌ بـه کار رفته در دکوراسیون فضای پذیرایی انتخاب کنید.البته رایجترین کار این اسـت کـه شـما رنگ دکورها را تیره تر یا تند تر انتخاب کنید و حریررا بـه لحاظ رنگی هماهنگ با ان بخرید .البته امروز حریر های‌ رنگی متنوعی هم بـه بازار آمده اند .اگر همه ی اجزای مبلمان تان رنگ سفید یا روشن دارد می‌توانید پرده را تیره تر انتخاب کنید .

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

متناسب با سبک دکوراسیون خانه تا پرده انتخاب کنید

برای پرده پنجره فضای پذیرایی هم مانند دیگر محیط های‌ خانهفارغ از تنوع موجود میان پارچه ها مدل های‌ مختلفی وجوددارد ولی یادتان باشد مدل و یا حتی پارچهانتخابی برای پرده باید با سبک دکوراسیون فضای مورد نظرتان هماهنگ باشد .در فضایی کـه مدرن اسـت و مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیونی مدرن انتخاب شده اسـت هیچوقت پرده ای کلاسیکهمراه با ریشه نخرید .این موضوع برای فضای کلاسیک هم صدق میکند .

از دکور برای روی دیوار استفاده کنید

اگر نور فضای مورد نظرتان کم اسـت ولی دوست دارید طرفین پرده محیط تاندکور با پارچه ای ضخیم هم بخورد ؛ در صورتی کـه دو طرف پنجره دیوار خالی وجوددارد ؛ ریلپرده را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره رااشغال نکرده و جلوی نور را نگیرند.

در پنجره های کوتاه از پرده بلند استفاده کنید

حتی اگر پنجره پذیرایی خانه تان قدی نیست و بـه صورت نیمهاست ؛ دلیل بر این نمی‌شود کـه شـما حتماً مجبورید پرده ای با همان ارتفاع آویزان کنید.شـما حتی برای این نوع پنجره ها هم می‌توانید پرده های‌ قدی بیاویزید .این را بدانید پرده قدی علاوه بر این کـه ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه میدهد ؛ فضا رارسمی تر می‌کند .شـما حتی میتوانید باوجود پنجره نیمه ؛ قد پرده تان را از حد معمول هم یک متر بلندتر بگیرید و مقداری از پرده را روی زمین پهن کنید .بـه این ترتیب ابهت پرده زیادتر شده و فضا کلاسیک تر خواهد شد .دکوراسیون

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

در خرید پرده، گام اول، محدود نمودن انتخاب هاست. طوری‌که هدف از خرید و اتاق مدنظرمشخص شود. همچنین عواملی هم چون بهره مندی از نور روز و میزان استفاده از پرده نیزباید تعیین شود. برای مثال شـما در اتاق نشین، نسبت بـه اتاق خواب، بـه نور روز بیشترینیاز دارید. بنابر این جنس پرده اتاق نشیمن را می بایست از الیاف نازکتری انتخاب کنیدکه می‌توانند نور بیشتری از خود عبور دهند. در حالی‌که پرده های‌ ضخیم و آستردار، برای بخش اتاق خواب بهترند.

سایر نکات مهم، در موارد زیر خلاصه می‌شود:• محل نصب پرده: پیش از هرچیزی، می بایست محل قرارگیری پرده مشخص شود.این عامل مشخص میکند کـه پرده برای چه فضایی انتخاب میشود ودر ادامه،در انتخاب سایر ویژگی ها تعیین کننده خواهد بود.

توصیه میکنیم در انتخاب پرده اتاق پذیرایی و نشمین، سبک معمول خانه را رعایت کنید. اما در انتخاب پرده اتاق خواب،کمی خلاقیت بخرج دهید و با انتخاب پرده های‌ حریر، سبک جدیدی خلق کنید.در پرده آشپزخانه را نیز از الیاف توری و کتان استفاده کنید و بهترین و مرغوب ترینپارچه ها را در سالن نشیمن و پذیرایی بـه نمایش بگذارید.

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

نکات کلیدی در انتخاب پرده

• انتخاب هارمونی رنگ: رنگ، به عنوان یک فاکتور مهم، در خلق زیبایی و حس سرزندگیتاثیر شگرفی دارد. چرا کـه پرده ها، باوجود گسترش در خانه و ابعاد سرتاسر، بیش ازسایر مبلمان دیده می‌شوند. ان ها می‌توانند رنگ غالب خانه را تعیین کنند و یا رنگ هایموجود در خانه را در تعامل با یک دیگر قرار دهند.رنگ ها در دو طیف سرد و گرم، ماهیت فضا را تحت شعاع قرار می‌دهند.

در حالی که رنگ های‌ گرم، در ایجاد جوی گرم و صمیمی موثرند، رنگ های‌ سرد، موجب بزرگ دیدهشدن فضاهای کوچک میشوند. علاوه بر این جهت قرار گیری پنجره می‌تواند درانتخاب رنگ، راهگشا باشد. در پنجره های‌ کـه رو بـه جنوب قرار می‌گیرند، انتخابرنگ های‌ سرد و خنثی، گزینه بهتری اسـت. اما در پنجره های‌ رو بـه شمال، پرده هایمخملی در تونالیته گرم و تیره، میتواند موجب درخشندگی و گرمی فضا شود.

پیش از انتخاب رنگ پرده ها، یک نگاه بـه مبلمان، فرش، کاغذ دیواری ها و سایر لوازم دکوری بیندازید. رنگ انتخابی شـما، می بایست در توناژ رنگ های‌ موجود در خانه، به‌صورت تک رنگ و یا ترکیبی از دو رنگ موجود دردکوراسیون، انتخاب شود.

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه (پرده شیک و جدید)

انتخاب طرح مناسب:

انچه کـه دراین فاکتور حائز اهمیت اسـت، تناسب اسـت. هم خوانی طرح پرده، با سبک حاکم در دکوراسیون خانه، یک منظره چشم نواز و متعادل ایجاد می‌کند. با اینحال اگر دکوراسیون شـما از سبک های‌ ساده و خلوت تبعیت می‌کند، استفاده از الگوهای موجود در دکوراسیون بر روی پرده، می‌تواند جذاب به نظر برسد.

این در حالیست کـه در خانه های‌ شلوغ و پترن دار، انتخاب پرده های‌ ساده توصیه میشود. در خانه های‌ شلوغ، حتی اگر بـه انتخاب پرده های‌ طرح دار اصرار دارید، دنبال مدل هایی باشید کـه از طرح های‌ ظریف ساخته شده اند.سایز پنجره ها نیز در انتخاب طرح تعیین کننده هستند. چرا کـه نمیتوان بر روی یک دیوار وسیع پوشیده از پنجره، پرده هایی با طرح و جزئیات فراوان نصب کرد. این عامل موجب اذیت چشم میشود و فضای نامناسبی ایجاد میکند.

زیبایی در دکوراسیون خانه همواره یکی از نکات مهم و دارای اهمیت بوده و هچنین پرده نقش مهمی را در زیباییی و دیزاین خانه ایفا میکند . پس با انتخاب صحیح در خرید پرده متناسب می‌توانیم بـه زیبایی خانهمان بیافزاییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا