نظر یک نماینده مجلس: طرح صیانت هرگز به نتیجه نمی‌رسد


نظر یک نماینده مجلس: طرح صیانت هرگز به نتیجه نمی‌رسد

در حال حاضر طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در مرحله بررسی در کمیسیون مشترک قرار دارد. در این کمیسیون اعضایی از کمیسیون‌های مختلف مجلس به همراه نمایندگان از نهادهای تخصصی مرتبط حاضر شده‌اند تا به بررسی و به اصطلاح چکش‌کاری آن بپردازند. در عین حال یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی معتقد است که این طرح شانسی برای...

در حال حاضر طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در مرحله بررسی در کمیسیون مشترک قرار دارد. در این کمیسیون اعضایی از کمیسیون‌های مختلف مجلس به همراه نمایندگان از نهادهای تخصصی مرتبط حاضر شده‌اند تا به بررسی و به اصطلاح چکش‌کاری آن بپردازند. در عین حال یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی معتقد است که این طرح شانسی برای موفقیت در مجلس ندارد.

فارغ از انبوه واکنش‌های منفی به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، این طرح پرحاشیه که شاید به نوعی مهمترین طرح مدیریت فضای تبادل اطلاعات کشور باشد، این روزها در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

مخالفان طرح از یک سو، محدودسازی ارتباط جهانی که همین حالا نیز از آن باریکه‌ای بیش نمانده، را مهمترین عیب این طرح دانسته و موافقان معتقدند که باید سر و سامانی به وضعیت و مدیریت داده‌ها در این فضا، در چارچوب نظرات نهادهای مورد نظر داخلی داد تا بتوان به اصطلاح، کاربران را از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی در این فضا، صیانت نمود.

نظر یک نماینده مجلس: طرح صیانت هرگز به نتیجه نمی‌رسد

اما در خود مجلس شورای اسلامی نیز این طرح مخالفان متعددی دارد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق آذربایجان شرقی یکی از این مخالفان است که پیرو برگزاری جلسات بررسی طرح صیانت در کیمسوین مشترک، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید! مدافعان طرح در اقلیت هستند و اکثریت مجلس، آگاه و کنار مردم است؛ مجلس تسلیم جوسازی نخواهد شد و این طرح شانسی برای موفقیت ندارد.

همانطور که می‌دانید بررسی اولیه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از چندی پیش در مجلس کلید خورد و از همان روزهای ابتدایی با امواج گسترده‌ای از انتقادات همراه بوده است.

این طرح اکنون با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیونی ویژه در دست بررسی است که جلسات این کمیسیون نیز به صورت آنلاین و زنده پخش می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق