جشنواره فرهنگی هنری نماز و ایثار برگزیدگان خود را شناخت


جشنواره فرهنگی هنری  نماز و ایثار  برگزیدگان خود را شناخت

مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری نماز و ایثار به همت دبیرخانه شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سالن همایش های شهید طحانی شهرستان ملارد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری امام جمعه ملارد ضمن خیر مقدم به مسئولان و شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: هر قدمی که برای ترویج فرهنگ نماز در جامعهبرداشته می‌شود در واقع تضمین کننده سلامت جامعه و امنیت فرزندانمان است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی به بیان جایگاه اقامه نماز و رسالت همگان به ویژه مدیران پرداخت و انس با نماز را مایه رشد و زمینه ساز دوری از گناهان و مبارزه با کفر و غرور دانست.

وی با بیان روایتی از حضرت زهرا(س) تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) در مورد فلسفه وجوب نماز فرمودند: «خداوند تبارک تعالی نماز را برای پاک شدن شما از کبر و غرور قرار داده است»، این سخن گهربار از آن شخصیت بزرگ، فرزند رسالت، همسر امامت و مادر ولایت، هدیه‌ای است نورانی تا چراغ راه امروز و فردای ما قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنانی گفت: در آیات و روایت بسیار زیادی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به ویژه بصورت جماعت تاکید شده و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده که کار نباید مانعی برای تأخیر در برپایی نماز باشد.

وی افزود: از نشانه‌های مؤمن خواندن نماز است و نماز نیز عاملی مهم در جلوگیری از فساد، فحشاء و جرایم اجتماعی و وسیله رستگاری در دنیا و آخرت و یاری کننده در مشکلات زندگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: دعوت مردم به اقامه نماز باید با اخلاص و عمل به آن متجلی شود چرا که نخستین گام برای ارتباط با خالق هستی به پا داشتن نماز است.

در ادامه احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز ضمن تشکر از عوامل و برگزار کنندگان این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار شد و با استقبال خوب شرکت کنندگان، تعداد آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره بیش از 550 اثر بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و حمایت سایر ارگان ها و نهادها، برنامه های فرهنگی، هنری با مضامین دینی رشد و تداوم یابد.

گفتنی است در پایان از برگزیدگان و کسانی که بهترین آثار در زمینه نماز و ایثار را به دبیرخانه ارسال نمودند به شرح ذیل تقدیر شد.

در بخش ادبی – شعر کلاسیک

اکرم گلبان نفر اول از ملارد

منوچهر سوری نفر دوم از قرچک

مهدی زکی زاده نفر سوم از شهریار

در بخش ادبی – شعر نو

سعید دشتی نفر اول از ملارد

اکرم آقایی نفر دوم از بهارستان

یدا.. قائم پناه نفر سوم از شهرری

در بخش هنری – نقاشی

ناصر تقی زاده نفر اول از تهران

سیده معصومه حسینی نفر دوم از تهران

پروین بیرانوند نفر سوم قرچک

در بخش هنری – نقاشی خط

راضیه فخری میر آبادی نفر اول از تهران

محمد مهدی مرزبانی نفر دوم از تهران

نرگس عزیزی نفر سوم از تهران

در بخش هنری – نقاشی

اسماعیل صفری شایسته تقدیر از قرچک

آسیه گونه زاده شایسته تقدیر از پردیس

سمانه سادات نوری شایسته تقدیر از دماوند

در بخش هنری – نقاشی خط

رضا علینوری شایسته تقدیر از ملارد

سولماز بهرنگ شایسته تقدیر از ملارد

ایمان ملا جعفری شایسته تقدیر از فیروزکوه

پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران