فواید رابطه دهانی


فواید رابطه دهانی

ممکن است نگرانی شریک جنسی شما به دلیل ترس از بیماری های مقاربتی یا دغدغه های مذهبی باشد.

رابطه دهانی (سکس دهانی) (Oral Sex) یکی از انواع متداول و معمول از رابطه جنسی بین زوجین است.

به گزارش شفاآنلاین: رابطه دهانی در نامزدی هم به عنوان یک روش جایگزین برای دخول و هم یک پیش نوازش می تواند انجام شود. شاید نتوان رابطه دهانی را کاملا جایگزین رابطه واژینال و دخول دانست، اما حیف است که خود را از تجربه این حس بی نظیر محروم کنید.
به صورت کلی نظرات در مورد رابطه دهانی بسیار متنوع است اما اگر نگرانی هایی در مورد رابطه دهانی دارید، پیشنهاد می کنیم نکات و آموزش های بیشتری در مورد این نوع رابطه جنسی را یاد بگیرید. آگاهی بیشتر کمک می کند تا علاوه بر تجربه حداکثر لذت، از عوارض احتمالی آن جلوگیری کنید. در ادامه به طور کامل و از چند منظر، به بررسی سوالات رابطه دهانی می پردازیم.
 

رابطه دهانی در دوران نامزدی - رابطه دهانی در دوران عقد

رابطه دهانی در دوران نامزدی

به دلیل ملاحظات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در جامعه ایران، امکان داشتن رابطه جنسی واژینال در دوران نامزدی یا حتی عقد میسر نیست. به همین دلیل یکی از پیشنهادات برای داشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی، رابطه دهانی در نامزدی است.
 
رابطه ی دهانی در دوران نامزدی می تواند جایگزین مناسبی برای دخول باشد. حتی اگر مسلط به این کار باشید و بتوانید آن را خوب انجام دهید، شاید لذتی به مراتب بیشتر از رابطه جنسی عادی نصیب هر دوی شما شود. شما می توانید از پوزیشن های خاص جنسی مثل 69 استفاده کنید که یک روش اختصاصی و پوزیشن رابطه دهانی است.
برای اینکه بتوانید رابطه دهانی بهداشتی و ایمنی داشته باشید، می توانید از کاندوم دهانی، کاندوم زبانی و سد دهانی یا دنتال دم استفاده کنید.
مسائل مربوط به رابطه دهانی در نامزدی از نظر اسلام، و احکام رابطه دهانی را در پاراگراف های پایین تر به طور مفصل بررسی می کنیم.

کجای زن را بخوریم؟

همانطور که رابطه دهانی برای مرد جذاب است، برای زن نیز لذت فوق العاده ای دارد. کافیست یک بار نقاط حساس بدن همسرتان را بخورید تا ببینید که او حس پرواز روی ابرها را تجربه می کند. سوال پرتکرار بسیاری از آقایان این است که "کجای زن را بخوریم". زنان نقاط حساس زیادی در بدن خود دارند اما از حساس ترین نقاط بدن زنان می توان به چوچوله (کلیتورس)، سینه و پستان ها، کشاله ران، گردن و لب اشاره.
 
با خوردن و مکیدن حساس ترین نقطه که همان چوچوله یا کلیتورس است و دارای تراکم زیادی حسگر روی پوست است می توانید همسر خود را به سرعت به ارگاسم برسانید. همچنین با خوردن کل ناحیه واژن، یعنی از بالاترین نقطه (بالای کلیتورس) تا انتهای لب های بزرگ واژن، می توانید لذتی بی حد را به همسر خود هدیه دهید.
 

رابطه دهانی از نظر پزشکی

عمده‌ی مطالب در مورد رابطه دهانی از نظر پزشکی، حول سلامت جنسی افراد می چرخد. بیشتر نگرانی های پزشکی از انتقال بیماری های مقاربتی و تناسلی و همچنین مشکلاتی است که شاید برای حلق، دهان، معده و دستگاه گوارش افراد به وجود آید. این مشکلات می تواند ناشی از ترشحات بدن طرفین یا وجود بیماری های پوستی ناحیه تناسلی باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر دارای بیماری خاصی هستید، از کاندوم برای رابطه دهانی که در باور بعضی، به کاندوم دهانی نیز معروف است استفاده کنید.
 

حکم رابطه دهانی در اسلام - احکام رابطه دهانی

حکم رابطه دهانی در اسلام

به طور خلاصه باید گفت که حکم رابطه دهانی برای همسران در مورد بوسیدن، لیسیدن و خوردن اندام جنسی همسر، مانعی ندارد. اما این مسئله زمانی مشکل ایجاد می کند که زوجین مایعات خارج شده از بدن یکدیگر را بخورند.
 
در واقع خوردن مایعات خارج شده از بدن زن و مرد در حین لذت بردن جنسی، در صورتی که آن مایع نجس نباشد، مانعی ندارد. برای مثال پیش آب خارج شده از زن و مرد که کاربرد ضد عفونی کنندگی مجرای جنسی و آسان کردن دخول را دارد، نجس نیست اما توصیه شده از خوردن آن اجتناب شود. اما طبق نظر تمام مراجع، خوردن مایع منی مرد به دلیل نجاست آن، حرام است.
پس می توان نتیجه گرفت که خوردن اعضای جنسی یکدیگر، به خودی خود مشکل شرعی نداشته و فقط خوردن نجاست است که به طور قطع در اسلام رد شده است. البته در اسلام آمده که باید از کارهایی که باعث پایین آمدن کرامت انسان در حین رابطه جنسی می شود نیز پرهیز کرد.
 

حکم رابطه دهانی با نامحرم چیست ؟

پاسخ این سوال تا حدودی در سوال آن مشخص است. اگر لمس بدن یک فرد نامحرم دچار اشکال شرعی است، پس هرچیزی بیشتر از آن هم می تواند اشکال داشته باشد.
 

حکم رابطه دهانی از نظر اهل سنت

هیچ سندی مبنی بر حرام بودن این رابطه میان زن و شوهر در دست نیست. و از آن جهت که بخش زیادی از فتاوای اهل سنت در قالب اسلام است، نظر اهل سنت نیز درباره موارد مشابه، مطابق نظر کلی اسلام است. طبق نظر شرع، زن و شوهر می توانند از تمام اعضای بدن یکدیگر کام بگیرند. در نتیجه رابطه دهانی میان زن و شوهر از دیدگاه اهل سنت مباح است.
 
اما باید توجه داشت که تمامی نکات بیان شده در شرع، درمورد حرام بودن خوردن نجاست، در حکم رابطه دهانی از نظر علمای اهل سنت هم پابرجاست.
 

ایا رابطه دهانی نیاز به غسل دارد ؟

اگر مرد به هر شکلی ارضا شده و منی از او خارج شود، چه به وسیله تحریک در رابطه دهانی باشد چه غیر از آن، غسل جنابت بر او واجب است. اما اگر زن در اثر تحریک به اوج لذت جنسی برسد، و رطوبتی از او خارج شود، حکم منی را داشته و غسل بر او واجب می شود. اما اگر دراین حالت رطوبتی از او خارج نشود، جنب نشده و لازم نیست غسل کند.
 
همچنین اگر رطوبت خارج شود، ولی به اوج لذت جنسی نرسیده باشد، یا شک داشته باشد که به اوج لذت جنسی رسیده یا نه؟ باز جنب نمی شود و غسل بر او واجب نمی شود.
 

رابطه دهانی در دوران بارداری

از آن جایی ممکن است در دوران بارداری، برخی بیماری های مقاربتی به جنین منتقل شود، پیشنهاد می شود قبل از رابطه دهانی در دوران بارداری، با پزشک خود مشورت کنید. شاید به دلیل وجود برخی بیماری هایی که از وجود آنها مطلع نیستید، این بیماری به جنین منتقل شده و عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. اما اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، حتی داشتن رابطه جنسی واژینال هم در دوران بارداری برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
 

پوزیشن رابطه دهانی در دوران بارداری

پوزیشن مناسب رابطه دهانی در دوران بارداری باید به نحوی انتخاب شود که به رحم مادر و همچنین جنین فشاری وارد نشود. به همین دلیل بهترین پوزیشن رابطه دهانی در دوران بارداری به این صورت است که زن به پشت بخوابد و مرد از قسمت پایین و بین پاهای او شروع به تحریک آلت زن با دهان کند. اگر زن بتواند بر روی یک سطح بلندتر دراز بکشد و مرد روی زمین بنشیند و ارتفاع دهان او معادل ارتفاع واژن زن باشد، این کار برای مرد هم راحت تر خواهد بود.
 

بهترین انواع پوزیشن رابطه دهانی

در تصویر زیر می توانید 25 پوزیشن رابطه دهانی بسیار متنوع را مشاهده کنید.
 

انواع-پوزیشن-رابطه-دهانی

 

دلیل علاقه مردان به رابطه دهانی

مهمترین دلیل علاقه مردان به رابطه دهانی، تداعی حس دخول برای آنهاست. حس مرد در هنگام خورده شدن آلت تناسلی اش، چون با مکیدن همراه است و در یک محیط کاملا خیس و لزج اتفاق می افتد، فوق العاده است.
 
این شرایط به اندازه کافی می تواند بیان کننده دلیل علاقه مردان به رابطه دهانی باشد. این محیط باعث می شود تا حسگرهای سطح پوست آلت مرد تا حد بسیار زیادی تحریک شوند و او لذتی حتی بیشتر از دخول را تجربه کند.
 
یکی از نکات منفی رابطه دهانی برای مردانی است که دچار زودانزالی هستند. زیرا رابطه دهانی انزال مرد را سرعت بخشیده و او کنترل کمتری روی انزال خود خواهد داشت.
 

رابطه دهانی سالم

رابطه دهانی سالم درواقع رابطه ای است که نکات اولیه بهداشتی و برخی نکات در آن رعایت شود. در رابطه دهانی، درست مثل رابطه واژینال و مقعدی، احتمال انتقال بیماری های آمیزشی وجود دارد. به همین دلیل مهم است که قبل از انجام رابطه جنسی دهانی حتما اندام جنسی خود را به خوبی بشوید.
 
همچنین قبل از برقراری رابطه دهانی باید مطمئن شوید دچار بیماری پوستی در ناحیه تناسلی خود نیستید. زیرا امکان انتقال بیماری های مقاربتی از طریق محیط مخاطی دهان و آلت به شدت فراهم است.
 

عوارض رابطه دهانی

ابتلا به عفونت های مقاربتی (STI) از طریق رابطه دهانی امکان پذیر است. در واقع، برخی از بیماری های STI مانند سوزاک و تبخال دستگاه تناسلی، از طریق رابطه جنسی دهانی بیشتر از سایر STIها مانند HIV منتشر می شوند. عوارض ناشی از خوردن مقعد هم می تواند باعث بیماری های متعددی برای افراد شود.
 
از عوارض رابطه دهانی برای زنان می توان به مشکلاتی که ممکن است برای سیستم حلقی و دستگاه گوارش افراد پیش بیاید نام برد. عوارض رابطه دهانی برای مرد هم ممکن است ایجاد شود که نشان دهنده این است که تفاوت جنسیتی در این بیماری ها وجود ندارد.
 

فواید رابطه دهانی

به طور کلی شاید بتوان فواید رابطه جنسی دهانی را از دو نظر جسمی و روانی مورد بررسی قرار داد. از نظر جسمی، در مورد فواید رابطه دهانی اختلاف نظرهای متعددی وجود دارد. برخی معتقدند مواد معدنی موجود در منی مرد برای پوست زن مفید است یا باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی زنان می شود.
 
از طرفی برخی متخصصان بر این باور اند که این دست مطالب هیچ منبع علمی ندارد و فقط برای لذت جویی بیشتر است. اظهار نظر در این موارد کمی دشوار است و برای اینکه بتوان نظر قطعی داد، باید جدیدترین یافته های دانشمندان این حوزه را بررسی کرد.
 
اما از نظر بعد روانی، ماجرا کمی متفاوت است، زیرا دادن لذت بیشتر به همسر در رابطه جنسی، مسلما فواید و اثرات مستقیمی بر روی رضایت طرفین از رابطه خواهد داشت. اما به این شرط که چیزی به اجبار و یا از روی اکراه انجام نپذیرد و باعث تحقیر و کاهش عزت نفس یکی از طرفین نشود.
 

اهمیت توافقی بودن رابطه دهانی

زوجین باید بر سر برقراری رابطه دهانی کاملا به توافق رسیده باشند. اجبار یکی از طرفین برای انجام این کار، فقط باعث سردی در رابطه زناشویی شما خواهد شد. اگر شریک جنسی شما به دلایلی حاضر به انجام این کار نیست، سعی کنید با آگاهی دادن به او این مشکل را حل کنید.
 
ممکن است نگرانی شریک جنسی شما به دلیل ترس از بیماری های مقاربتی یا دغدغه های مذهبی باشد. هر دوی شما می توانید با مطالعه بیشتر کتاب ها و مقالات مرتبط، آگاهی خود را بالا برده و بر سر رابطه جنسی دهانی به توافق برسید.
 

ژل رابطه دهانی

زوجین گاهی برای کاهش درد در حین رابطه جنسی یا برای ماساژ، از ژل های روان کننده استفاده می کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که ممکن است این ژل ها دارای مواد شیمیایی بوده و بعد از استفاده از این آنها، نتوان بدن همسر خود را خورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها