بیرم فارس برای استقبال از مادر شهید اهل خوزستان سنگ تمام گذاشت


بیرم فارس برای استقبال از مادر شهید اهل خوزستان سنگ تمام گذاشت

لارستان- ایرنا- بیرم لارستان دوشنبه صحنه عشق و دلدادگی مردان و زنان با غیرتی بود که عاشقانه و شورانگیز برای خوش آمدگویی به خانواده بزرگوار شهید رحیم غلامزاده حماسه و شکوهی با عظمت آفریدند، شهید اهل شوش خوزستان که از سال 93 به عنوان شهید گمنام در این منطقه آرام گرفته بود.

سال‌ها حسرت و هراس و انتظار و رنج و شفقت دوری از فرزند سرانجام با شور و شوق و نوازشها و مهربانی‌های مشفقانه پایان یافت.

امروز به راستی که لنز دوربین ها و چشم های خسته و گریان از عظمت و شکوه حضور با عظمت مردان و زنان بیرمی و لارستان فارس به شگفت آمده بود و چه زیبا غم سترگ مادری را تسکین دادند.

کوچه ها و خیابان های بیرم و مسیر استقبال از مادر شهید اهل شوش خوزستان میدانی از شکوه عاشقانه کربلا و صحنه اشک ها وحسرت و هراس مادران داغداری بود که به عشق فرزند شهید و مادر داغدارش نوای دلنشین و جانسوز لالایی علی اصغر (ع) می سرودند.

در این میدان عشق امروز هر کس به طریقی دل در گرو معبود و مولای خود می داد، مادری که گونه های پراشکش را بر سیمای خاموش و گریان فرزند کوچکش می گذاشت و آن یکی مادر پریشانی که فرزند معلول شیرخوارش را برای شفا در حرم امن مکتب حسین (ع) آورده بود و آرزوی شفایش را می کرد.

جوانان و نوجوانانی که با احساساتی پاک و شور و عشق وصف ناشدنی برای سلام و عرض ارادت به این مادر جانسوز آمده بودند و آن مادران داغداری که کودکان و طفلان شیرخوارشان را بر روی دستان پرمهر خود می گرفتند و به یاد حضرت علی اصغر، امام حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله می کردند زیباترین صحنه های معرفت و عشق در آیین امروز بود.

نوای دلنشین « مادر شهید سلام» از سوی نوحه خوانان و مداحان و جوانان دلداده حسینی در طول مسیر بدرقه نیز فضایی معنوی و روحانی همزمان با شمیم عطر حضور مادر و خانواده گرانقدر این آلاله خونین بال به شهر بیرم داده بود.

بیرم فارس برای استقبال از مادر شهید اهل خوزستان سنگ تمام گذاشت

آن سوتر اما مادران داغداری با چشمانی اشک آلود از خانواده های معزز شهدا با در دست داشتن تصاویری از فرزندان شهید و همرزمان این کبوتر خونین بال آمده بودند تا بلکه مرهمی بر زخم های کهنه خود و یادی از دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس را به نظاره بنشینند.

امروز خیل جمعیت مشتاق و ارادتمند به خط سرخ شهدا و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جوار بارگاه نورانی شهید غلامزاده جوابگوی انبوه عاشقان و دلدادگان نبود و بسیاری از حاضران که توفیق دیدار با چهره نورانی و اشکبار اما مصمم و زینب وار مادر و زیارت مزار فرزند برومند شهیدش را نیافتند.

خودروی حامل مادر شهید غلامزاده بارها در میان انبوه و ازدحام جمعیت متوقف شد، نوحه خوانان و مداحان نیز با نوای جانسوز "مادر عزیزم سلام ما همه فرزندان توییم" زیباترین جلوه معرفت و عشق را به نمایش گذاشتند.

بیرم فارس برای استقبال از مادر شهید اهل خوزستان سنگ تمام گذاشت

علاوه بر مردم قدرشناس بیرم جمعی از مردم و مسئولان شهرستان لارستان و مردم خونگرم و شهیدپرور لامرد و حتی استان هرمزگان نیز امروز با شور و عشقی وصف ناشدنی برای خوش آمدگویی و ارج نهادن بر مقام ارزشمند این مادر گرانقدر و داغدیده شهید غلامزاده به خیل مشتاقان و دلدادگان پیوسته بودند.

خانواده و مادر گرانقدر شهید والامقام "رحیم غلامزاده" که از سال ۹۳ به عنوان شهید گمنام در بخش بیرم لارستان استان فارس آرمیده بود رضایت دادند که همچنان پیکر مطهر این کبوتر خونین بال میهمان مردم مومن، ولایتمدار و شهیدپرور و خونگرم منطقه بیرم و استان فارس بماند.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان نیز با قدردانی از خانواده معزز و گرانقدر شهید غلام زاده و مردم قدرشناس بیرم و لارستان بزرگ در خلق این حماسه باشکوه، گفت: پیکر مطهر این شهید سال ۹۳ با عنوان گمنام در شهر بیرم لارستان دفن شده بود که چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ و پس از بررسی و نتایج قطعی آزمایش های DNA مشخص شد که این پیکر مربوط به شهید رحیم غلامزاده اهوازی فرزند کاظم اهل شهرستان شوش استان خوزستان است.

او تصریح کرد: این شهید والامقام متولد هفتم فروردین ماه ۱۳۴۶ در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۶۷ یعنی دو ماه قبل از اتمام جنگ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وی افزود: با رضایت خانواده محترم شهید، پیکر این آلاله گلگون کفن در بخش بیرم خواهد ماند و مرقد مطهر شهید اهوازی تا همیشه زیارتگاه عاشقان و ملجاء دلسوختگان درخطه لارستان بزرگ خواهد بود.

بیرم فارس برای استقبال از مادر شهید اهل خوزستان سنگ تمام گذاشت

شهرستان لارستان در دوران جنگ تحمیلی ۳۰۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول