آیا واشنگتن برای برگزاری دور جدید مذاکرات آماده است؟


آیا واشنگتن برای برگزاری دور جدید مذاکرات آماده است؟

ند پرایس: این فرصتی است تا نقطه نظرهای خود را مقایسه کنیم و برای دور هفتم مذاکرات آماده شویم.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن برای دور جدید مذاکرات وین آماده می شود.

وی درباره ارتباط سفر راب مالی به غرب آسیا از جمله سرزمین های اشغالی و مذاکرات وین گفت که راب مالی برای مشورت با همکاران ما به منطقه سفر کرده است و اکنون در اسرائیل است. در آنجا تعاملات عالی داشته است.

وی تصریح کرد: «نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه، دفاع، مشاور امنیت ملی، رئیس موساد و دیگر مقامات رژیم اسرائیل دیدارهایی داشته است.

ما در طول شش دور پیشین مذاکرات در وین به صورت مرتب به همکاران خود در خلیج فارس و همچنین اسرائیل توضیح داده ایم و همانطور که ما برای دور هفتم مذاکرات آماده می شویم. این فرصتی است تا نقطه نظرهای خود را مقایسه کنیم و برای دور هفتم مذاکرات آماده شویم.

ما داریم به ۲۹ نوامبر، زمان آغاز دور جدید مذاکرات نزدیک می شویم و به رایزنی و هماهنگی نزدیک نیز ادامه خواهیم داد».

قرار است دور جدید گفت‌وگوها بین ایران و گروه ۱+۴ در پایتخت اتریش ۲۹ نوامبر از سرگرفته شود.

ایران برای دست یابی به موفقیت در مذاکرات سه شرط اصلی تعیین کرده است. اینکه ایالات متحده بپذیرد به عنوان مقصر وضعیت فعلی از این مسیری که رفته برمی‌گردد. برای بازگشت از این مسیر غلط تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی که بعد از خروج آمریکا از برجام اعمال کرده همه را یکجا به صورت موثر بردارد و مهمتر اینکه تضمین بدهد که هیچ دولتی در ایالات متحده مجدداً جهان و حقوق بین الملل را به سخره نخواهد گرفت و این شرایط را تکرار نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد