جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟


جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

فرش‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از فرش‌ها پهن بافت و بدون پرز هستند. در صورتی که بعضی‌های دیگر پرزدار و ضخیم محسوب می‌شوند. تنوع بیشتر، در طرح‌ها و الگو‌های فرش‌ها نیز نمایان است. در ادامه شما را با جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن آشنا می‌کنیم.

یکی از فاکتورهای اساسی که در هنگام خرید فرش اهمیت دارد، طرح و مدل فرش است؛ چرا که یک الگوی نامتوازن می‌تواند کل دکوراسیون خانه‌ی شما را به هم بزند.
برخی از الگوهای اساسی عبارتند از:

الگوی هندسی: این فرش‌ها بیشتر دارای طرح‌های هندسی مانند داربست، چهارگوش و خال خالی هستند. بعضی از جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن از این الگو پیروی می‌کنند. طرح گل: فرش‌های گلدار دارای طرح‌هایی با نقش گل، برگ، جوانه و شاخه هستند. بیشتر فرش‌های ایرانی اصیل از این طرح پیروی می‌کنند. الگوی جنوب غربی: این مدل فرش‌‌ها با نقش و نگارهای خاص خود، داستان آمریکایی‌ها را در مراحل اولیه‌ی توسعه بازگو می‌کنند.

فرش‌ها تنوع بسیار بیشتری دارند. به خواندن ادامه دهید تا با جدیدترین مدل فرش ‌های فانتزی و مدرن آشنا شوید.

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

بیشتر بخوانید: قیمت فرش اتاق کودک دخترانه، همه مدل‌های ارزان و گران!

در این مقاله می‌خوانید:

یکی از فاکتورهای اساسی که در هنگام خرید فرش اهمیت دارد، طرح و مدل فرش است.
جدیدترین مدل فرش ‌های فانتزی و مدرن فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟ فرش دستباف یا ماشینی؟ از خرید چه جنس فرشی باید خودداری کنیم؟

جدیدترین مدل فرش ‌های فانتزی و مدرن

بعضی از جدیدترین مدل فرش ‌های فانتزی و مدرن عبارتند از:

فرش مدرن با رنگ‌های انتزاعی

یکی از جدیدترین مدل فرش ‌های فانتزی و مدرن، استفاده از رنگ‌های انتزاعی است. این مجموعه‌ی جذاب، فرش‌های هنری با تم‌های هندسی و انتزاعی را شامل می‌شود که شورش پُر جنب و جوشی از رنگ‌های زنده و متنوع را به تصویر می‌کشند.
این مدل فرش‌ها مخصوصاً برای دکوراسیون‌های خسته کننده و خنثی بسیار مناسب هستند، زیرا می‌تواند خانه را از حالت بی‌روح خود دربیاورند و به دکوراسیون شما رنگ و نشاط اضافه کنند.

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

فرش مدرن راه ‌راه

یکی دیگر از جدیدترین مدل فرش ‌های فانتزی و مدرن، فرش‌های راه راه هستند. این فرش‌ها با خط‌ها و سایه‌های خود ظاهری مدرن دارند که به هر فضایی جذابیت می‌بخشند.
فرش‌های راه راه واقعاً شیک هستند و به‌راحتی با دکوراسیون خانه‌ی شما ادغام می‌شوند. در ضمن، این فرش‌ها می‌توانند کف خانه را بزرگ‌تر نشان دهند.

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

فرش مدرن سنگ شور

احتمالاً قبلاً این مدل فرش‌ها را دیده‌اید، اما فکر می‌کنید چه چیز مدرن و جدیدی درباره‌ی آن‌ها وجود دارد؟
در واقع، نوعی از این فرش‌های مدرن، رنگ شیری، خاکستری، نقره‌ای و مشکی دارند. این ترکیب رنگی باعث شده طرح سنگ شور آن‌ها، جلوه‌ای هنری، خاص و بسیار مدرن داشته باشد.
این فرش‌ها روی کف سفید یا مشکی، مانند یک اثر هنری جلوه می‌کنند.

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

فرش مدرن با طرح‌های خاص

در این نوع فرش‌ها، دیگر خبری از طرح‌های گلدار و کلاسیک نیست. گاهی اوقات، طرح‌های انتزاعی در دکوراسیون خانه‌ی شما به شدت تاثیر می‌گذارند. بعضی از آن‌ها بسیار ساده اما بی‌معنا به نظر می‌رسند و برای خانه‌هایی با دکوراسیون مینیمال بسیار مناسب هستند.

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

فرش مدرن ایرانی ارزان نیست، اما در مقایسه با فرش‌های مدرن خارجی قیمت کمتری دارد.

اخیراً فرش مدرن ایرانی از جهات مختلفی با فرش‌های خارجی (مخصوصاً فرش مدرن بلژیکی) مقایسه می‌شود. با این حال در تمام این مقایسه‌ها، فرش ایرانی 3 ویژگی برتر دارد که عبارتند از:

کیفیت بالا: صنعت فرش ایران، عمری طولانی دارد. این همه سال تجربه و توسعه، باعث شده فرش ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد که بسیار قابل تحسین است. قیمت پایین: فرش مدرن ایرانی ارزان نیست، اما در مقایسه با فرش‌های مدرن خارجی قیمت کمتری دارد. طرح و رنگ مورد پسند: سازندگان فرش ایرانی، سلیقه‌ی مشتریان ایرانی خود را بهتر می‌شناسند. به همین دلیل طرح و رنگ فرش‌های مدرن ایرانی، طرفداران بیشتری دارد.

فرش دستباف یا ماشینی؟

قیمت فرش‌های دستباف بیشتر از فرش‌های ماشینی است.

فرش‌های دستباف ساخته‌ی دست انسان‌ها هستند و نوعی اثر هنری محسوب می‌شوند. این فرش‌ها معمولاً پشمی یا ابریشمی هستند و بافتن آن‌ها ممکن است دست کم تا ماه‌ها طول بکشد. همین مسئله باعث شده تا قیمت فرش‌های دستباف بیشتر از فرش‌های ماشینی باشد. با این حال ارزشش را دارند، زیرا تمام فرش‌های دستباف، منحصر به فرد و غیرتکراری هستند.
فرش‌های ماشینی با ماشین‌های الکتریکی سنگین بافته می‌شوند. این دستگاه‌های بافندگی برقی با همکاری رایانه‌های الکترونیکی، یک فرمت یا الگوی خاص را اجرا می‌کنند و خیلی سریع، فرش نهایی را تحویل می‌دهند.
جنس به کار رفته در ساخت این فرش‌ها نیز معمولاً پشم مخلوط شده با الیاف مصنوعی است که با جنس فرش‌های دستباف فرق می‌کند.
در واقع، پشم خالص به‌تنهایی فیبر ضعیف‌تری است؛ در حالی که مواد مصنوعی قوی هستند. وقتی این دو با هم مخلوط می‌شوند، ماشین‌ها راحت‌تر می‌توانند کار بافت را انجام دهند. در غیر این صورت، پشم به‌تنهایی در فرآیند بافت ماشینی مشکل‌ساز می‌شود.
در نهایت، انتخاب این‌که فرش دستباف می‌خواهید یا ماشینی، کاملاً سلیقه‌ای است و به نظر خودتان بستگی دارد.

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

از خرید چه جنس فرشی باید خودداری کنیم؟

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، از الیاف مختلفی تهیه شده‌اند. برخی از الیاف از جنس مواد طبیعی هستند، در حالی که برخی مصنوعی و برخی ترکیبی محسوب می‌شوند.

برخی از الیاف طبیعی عبارتند از:

بعضی از افراد به فیبر مصنوعی حساسیت دارند. بنابراین فرش‌های با الیاف مصنوعی ممکن است مناسب همه نباشند.
پشم ابریشم واقعی پنبه جوت سیزال علف دریایی

برخی از الیاف مصنوعی نیز عبارتند از:

ویسکوز پلی پروپیلن میکروفیبر پلی استر نایلون

اما این که از خرید چه جنس فرشی باید اجتناب کنیم، مسئله‌ای است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال می‌توانید:

برای مکان‌های پُر رفت‌وآمد، فرش‌های الیافی مانند ابریشم هنری (ریون یا ویسکوز) نخرید. برای کفپوش‌های بیرون از منزل و حمام، به جای فرش پشمی از فرش نایلونی استفاده کنید. فرش‌هایی که از جنس جوت یا ویسکوز هستند را در مکان‌های مرطوب پهن نکنید. بعضی از افراد به فیبر مصنوعی حساسیت دارند. بنابراین فرش‌های با الیاف مصنوعی ممکن است مناسب همه نباشند.

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن، فرش مدرن ایرانی یا خارجی؟

جمع‌بندی

جدیدترین مدل فرش‌ های فانتزی و مدرن در بازار وجود دارد. این فرش‌ها از طرح‌های قدیمی و تکراری که اکثراً گلدار بودند فاصله گرفته‌اند تا به خانه‌ی شما، ظاهری تازه و مدرن ببخشند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین دکتر جراح بینی در تهران

پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین سونوگرافی تهران

پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان ناباروری در مردان، وقتی هیچ اسپرمی ندارند!

به کلینیک نی نی بان هم سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!