طرح گردشگری پل معلق خلخال به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود


طرح گردشگری پل معلق خلخال به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود

اردبیل- ایرنا- سرپرست فرمانداری خلخال گفت: عملیات اجرایی طرح گردشگری پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال با واگذاری این طرح به سرمایه گذار جدید ادامه یافته و تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسعود یگانه روز سه‌شنبه در جلسه بررسی آخرین روند عملیات اجرایی این طرح گردشگری اعلام کرد:با توجه به اعلام انصراف سرمایه‌گذار طرح گردشگری پل معلق از ادامه کار، وی ۲ ماه فرصت دارد تا نسبت به معرفی سرمایه گذارجدید، تعیین تکلیف طرح و واگذاری مجموعه به سرمایه‌گذار جایگزین اقدام کند.

وی اظهار کرد: برای اجرای عملیات این طرح بزرگ گردشگری علاوه بر هزینه ۲۰ میلیارد ریال توسط دولت برای تامین زیرساخت‌ها ، ۳۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در ۲ مرحله به سرمایه‌گذار طرح پرداخت شده و هم اکنون ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مراحل سوم و چهارم آماده پرداخت از سوی بانک توسعه تعاون است که این تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار جدید قرار خواهد گرفت.

یگانه اظهار کرد:علاوه بر تسهیلات یاده شده برای اجرا و تکمیل طرح احداث پل معلق ازناو درجریان سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل نیز ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کمک به ادامه و تکمیل این طرح مصوب و منظور شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه اجرای طرح گردشگری پل معلق خلخال را از طرح‌های گردشگری پیشروی این استان ذکر کرد و افزود:این اداره کل برای تکمیل وبهره‌برداری از آن با تمام توان خود تلاش خواهد کرد.

عملیات اجرایی ساخت سومین پل بزرگ معلق جهان و بزرگترین پل معلق خاورمیانه در روز ۱۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال و با واگذاری ۱۵ هکتار زمین از اراضی ملی به سرمایه‌گذار این طرح آغاز شده است.

بزرگترین هتل پنج ستاره استان اردبیل در ازناو خلخال در حال احداث است

در این حال سرپرست فرمانداری خلخال گفت: بزرگترین و مجهزترین هتل پنج ستاره و بین‌المللی استان اردبیل در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال در حال اجراست.

مسعود یگانه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح از جمله تامین آب، برق و گاز طبیعی در منطقه نمونه گردشگری ازناو سرعت اجرای طرح‌های گردشگری این تفرجگاه از جمله ساخت هتل پنج ستاره افزایش یافته و زمینه برای تکمیل وبهره‌برداری از آن فراهم شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای فاز اول مجموعه گردشگری هتل پنج ستاره ازناو خلخال با زیربنانی سه هزارو ۶۰۰ متر مربع و با ظرفیت پذیرش مسافر برای ۹۰ تخت، همچنین ایجاد امکانات رفاهی شامل رستوران ،تالار پذیرایی،بازارچه سنتی،کافی شاپ ،عکاسخانه،سوئیت‌های مخصوص و اتاق‌های یک تا چهار نفره تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوص هزینه شده است.

یگانه با بیان اینکه فاز اول پروژه ساخت هتل پنج ستاره ازناو خلخال با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در حال اجرا و تکمیل است، اظهار کرد: از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته برای ساخت این مجموعه نمونه گردشگری تنها پنج میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سرمایه گذار پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری خلخال با اعلام آمادگی جهت هرگونه حمایت از سرمایه‌گذار این طرح و رفع مشکلات و موانع اداری و بانکی گفت: تلاش می‌شود با پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی مصوب سفر ریاست جمهوری فاز اول این مجموعه شامل دو طبقه از مجموع هفت طبقه پیش‌بینی شده در این طرح تا هفته دولت سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت:هتل پنج ستاره ازناو سبز خلخال در هفت طبقه و با ظرفیت ۳۵۰ تخت شامل سالن آمفی تاتر ،سینما ،سالن‌های ،کنفرانس، استخر سرپوشیده و امکانات رفاهی و گردشگری با زیر بنای ۱۱ هزار متر مربع و در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع طراحی شده و برای ساخت فازهای بعدی آن بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی گفت: پروژه‌های گردشگری این منطقه از جمله طرح بوم‌گردی قصرهای چوبی و همچنین فاز اول طرح بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال در بلندای این شهر ،مجموعه‌ گردشگری ،رفاهی رغائب از جمله پروژه های بزرگ اقامتی گردشگری در این شهرستان است که برای اجرای آنها مبالغ کلانی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هزینه شده است.

او اظهار کرد:با تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز در منطقه ازناو خلخال زمینه برای بهره‌برداری برخی از مجموعه‌های اقامتی و گردشگری در حال ساخت در این منطقه فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط