واکنش‌ها به پراید 180 میلیون تومانی


واکنش‌ها به پراید 180 میلیون تومانی

با افزایش چشمگیر قیمت پراید، بسیاری از کاربران، فعالان رسانه ای، سیاسی و اقتصادی به این موضوع واکنش نشان دادند. فعالان رسانه‌ای با انتقاد از افزایش قابل توجه پراید می‌گویند که با رسیدن این خودرو به قیمت 183 میلیون تومان، کارگران با پایه حقوق 4 میلیون تومان باید بیش از 45 ماه تمام حقوق شان را پس انداز کنند تا بتوانند پراید بخرند.

فرادید| موج افزایش قیمت خودرو‌ها ادامه دارد و در این میان پراید توانسته به سقف تاریخی ۱۸۳ میلیون تومان دست پیدا کند. این برای نخستین بار است که قیمت پراید به رقمی بالاتر از ۱۸۰ میلیون تومان دست پیدا می‌کند. این موضوع حالا باعث شده موجی از واکنش‌ها به گران شدن پراید تا سطح ۱۸۰ میلیون تومان شکل بگیرد.

بررس قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد در حال حاضر کمترین قیمت میان انواع پراید مربوط به SE‏ ۱۳۲‏، تولید ۱۳۹۸ با رقم ۱۴۱ میلیون تومان است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت نیز برای پراید وانت یا همان سایپا ۱۵۱ پلاس تولید ۱۴۰۰ با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان به ثبت رسید.

در این میان SE‏ ۱۱۱ تولید ۱۳۹۹ نیز تا سطح قیمتی ۱۶۷ میلیون تومان و SE‏ ۱۳۱ ، تولید ۱۳۹۷ هم تا سطح قیمتی ۱۴۸ میلیون تومان بالا رفت.

همچنین پراید SE‏ ۱۵۱ تولید ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به ترتیب به قیمت ۱۶۸ و ۱۷۶ میلیون تومان رسید.

این در حالی است که سال گذشته بالاترین قیمت پراید برای سایپا ۱۱۱ به ۱۲۵ میلیون تومان و کمترین قیمت نیز برای پراید ۱۳۱ به ۱۰۵ میلیون تومان رسیده بود.


واکنش‌ها به پراید 180 میلیون تومانی

واکنش‌ها به ۱۸۰ میلیون تومانی شدن پراید

با افزایش چشمگیر قیمت پراید، بسیاری از کاربران، فعالان رسانه ای، سیاسی و اقتصادی به این موضوع واکنش نشان دادند. فعالان رسانه‌ای با انتقاد از افزایش قابل توجه پراید می‌گویند که با رسیدن این خودرو به قیمت ۱۸۳ میلیون تومان، کارگران با پایه حقوق ۴ میلیون تومان باید بیش از ۴۵ ماه تمام حقوق شان را پس انداز کنند تا بتوانند پراید بخرند.

در این میان برخی از کاربران هم معتقدند که افزایش نرخ ارز و انتظارات تورمی ناشی از گرانی رسمی خودرو‌های پرتیراژ داخلی باعث افزایش قیمت پراید شده است.

برخی از کارشناسان اقتصادی نیز مقصر گرانی خودرو را دخالت دولت در روند تولید خودرو و دستوری بودن قیمت آن معرفی می‌کنند.

اما سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گناه گرانی پراید را به گردن فروشندگان مجازی خودرو انداخته است.

البته او این را هم گفته که بخشی از افزایش قیمت‌های اعلام‌شده برای انواع پراید به دلیل توقف تولید و عرضه این خودرو‌ها است.

طبق گفته موتمنی، فروشندگان خودرو در فضای مجازی برای انواع پراید‌ها مانند پراید‌۱۱۱ که تولید آن متوقف شده یا پراید‌۱۵۱ پلاس که عرضه آن به بازار به‌شدت کاهش یافته است، قیمت‌هایی را اعلام می‌کنند که خریداری برای آن در بازار وجود ندارد.

واکنش‌ها به پراید 180 میلیون تومانی

قیمت پراید باز هم افزایش می‌یابد؟

با وجود سقف زنی تاریخی قیمت پراید، برخی کارشناسان خودرو پیش بینی می‌کنند که تا پایان سال روند افزایش قیمت انواع این خودرو حفظ شود.

امیر حسین نام‌آور، در این رابطه می‌گوید خودرو پراید هرچند برای بازار داخل تولید نمی‌شود، اما همچنان از خودرو‌های پرتقاضای بازار است و به دلیل جوابگو نبودن جایگزین‌های پراید برای متقاضیان پراید به نظر می‌رسد همچنان روند قیمتی این خودرو صعودی باقی مانده است.

او معتقد است اگر در ادامه نیز تولید خودرو‌های ارزان‌قیمت بازار افزایش پیدا نکند ممکن است روند نگران‌کننده قیمت خودرو ادامه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق