ماسک آگار چگونه تهیه می شود و چه فوایدی برای پوست دارد؟


بیشتر افراد برای داشتن پوست درخشان و جوان از انواع ماسک ها و لایه برداری طبیعی بهره می برند تا از طریق آن منافذ پوستی را پاکسازی و باز کنند و مانع ایجاد چین و چروک و پیری شوند که در این مورد م توان گفت ماسک آگار گزینه ای مناسب برای پاکسازی و جوانسازی […] نوشته ماسک آگار چگونه تهیه می شود و چه فوایدی برای پوست دارد؟...

بیشتر افراد برای داشتن پوست درخشان و جوان از انواع ماسک ها و لایه برداری طبیعی بهره می برند تا از طریق آن منافذ پوستی را پاکسازی و باز کنند و مانع ایجاد چین و چروک و پیری شوند که در این مورد م توان گفت ماسک آگار گزینه ای مناسب برای پاکسازی و جوانسازی پوست است و بسیار مفید و موثر است.

از اقدامات مهمی که برای داشتن پوست شاداب و جوان برای پاکسازی آن می توان انجام داد، استفاده کردن از ماسک های طبیعی خانگی می باشد که نسبت به ترکیبات و ماسک های شیمایی که به فروش می رسند برای لایه برداری پوست عرضه می شود، بسیار بهتر و ایده ال تر هستند. در ادامه روش تهیه ماسک آگار را به شما آموزش می دهیم.

با ماسک آگار به صورت طبیعی لایه برداری کنید

پاکسازی پوست با استفاده از مواد و محصولات طبیعی روش خوبی برای رفع آلودگی و به دست آمدن طراوت و سلامتی پوست است که افراد به راحتی می توانند با موادی ساده در منزل لایه برداری مناسب برای پوست خود تهیه نمایند و استفاده کنند. از جمله این ماسک ها می توان به ماسک آگار اشاره کرد که ترکیبی ساده دارد و با بهره گیری و استفاده مداوم از آن می توان پوستی صاف و زیبا داشت.

با توجه به اینکه پوست به صورت دائم در معرض آسیب و انواع آلودگی است پس نیاز است که با برنامه ای منظم با استفاده از روش های طبیعی و مفید به لایه برداری بپردازید و آن را کاملا تمیز و عاری از هر نوع عامل مضر و آسیب رسان پوست کنید. در صورتی که مایل هستید با روش آماده سازی یک نوع ماسک لایه بردار مناسب آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

ماسک آگار چگونه تهیه می شود و چه فوایدی برای پوست دارد؟

مواد مورد نیاز :

چای سبز دم کرده یک فنجانپودر آگار ۲ قاشق غذا خوریآرد جو ۲ قاشق غذا خوری

روش آماده سازی ماسک آگار:

برای تهیه کردن این ماسک آرد جو را به چای سبز اضافه نمایید و به صورت کامل مخلوط کنید سپس پودر آگار را اضافه کنید و پس از آن مواد را حرارت دهید تا خیلی آرام به حالت جوش در آیند که برای این کار نیاز به زمانی کم دارید. بعد از این که مواد تهیه شد کمی صبر کنید تا دمای آن کاهش پیدا کند و وقتی که مطمئن شدید می توانید روی پوست خود بزنید، زمان استفاده کردن از آن فرا رسیده است.

این نکته را به یاد داشته باشید که مواد آماده شده خیلی سرد نشود زیرا که حالت سفتی به خود می گیرد. این ماسک را روی پوست تمیز و حتی قسمت لب هم می توانید به کار ببرید. پس از گذشت حدود 20 دقیقه می توانید ماسک را از روی صورت خود بشویید و پاک کنید.

مزایای استفاده از این لایه برادا

مانع از بروز چین و چروک بر روی پوست می گردد.بافت پوست را به صورت سفت و محکم در می آورد.خارش و التهاب موجود بر روی پوست را از بین برده و موجب نرم شدن پوست می شود.این نوع ماسک باعث تغذیه پوست شده و در جوان سازی و شادابی آن موثر و کمک کننده می باشد.این لایه بردار طبیعی به صورت گرم می باشد و زمانی که بر روی صورت خود می زنید منفذهای پوست را باز کرده و هنگامی که سرد شد منفذهای آن مسدود می شوند.چای سبز باعث روشنی و زیبایی پوست شده و منفذهای آن را پاکسازی می کند.

خواص و فواید استفاده از چای سبز در ترکیب ماسک

در ادامه به معرفی مواردی از انواع خواص چای سبز پرداخته ایم.

دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی :

ماده کتچین که در چای سبز موجود می باشد نقش موثری در مقابله با انواع آلودگی ها و عفونت ها داشته و همین امر باعث شده این چای در درمان بسیاری از بیماری های از قبیل آنفولانزا، سرماخوردگی، سرطان و … تاثیرگذار باشد.

رفع افسردگی :

تئانین یک نوع آمینو اسید می باشد که به شکل طبیعی درون برگ های چای موجود می باشد و این ماده موجب شده کسانی که به طور مدام از این چای استفاده می کنند آرامش و خونسردی زیادی داشته باشند.

مناسب برای پوست :

این ماده می تواند برای رفع چین و چروک صورت و اثرات پیری موثر باشد که به دلیل آنتی اکسیدان هایی می باشد که درون ساختار آن وجود دارد و همینطور می تواند اثرات منفی آفتاب را بر روی پوست کم کند.

مناسب برای لاغری :

چای سبز در واقع موجب بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن شده و همچنین پلی فنول موجود در این چای سطح اکسیداسیون را افزایش می دهد که همین امر سبب شده چربی های بدن تبدیل به انرژی یا کالری گردند.

رفع مشکلات قلبی :

محققان اعتقاد دارند که چای سبز بر روی مناطقی که رگ های قلبی وجود دارد اثر گذاشته و کمک کرده تا بدن احساس آرامش زیادی کند و در زمانی که استرس و یا هیجان بدن را درگیر کرده میزان فشار خون در حد متعادل باشد. همچنین باید گفت چای سبز مانع از انعقاد خون که در بروز سکته های قلبی موثر بوده می شود.

درمان دیابت :

چای سبز در کاهش میزان انسولین خون کمک کننده بوده و موجب کم شدن میزان سرعت بالا رفتن قند خون بعد از غذا خوردن می گردد.

موثر بر روی میزان کلسترول :

این چای باعث کم شدن میزان کلسترول بد در گردش خون شده و همینطور مقدار نسبت کلسترول خوب به بد را بالا می برد.

کاهش میزان ابتلا به سرطان مری :

چای سبز می تواند درصد ابتلا به سرطان مری را کاهش داده ولی محققان اعتقاد دارند که این چای قادر می باشد سلول های سرطانی را بدون صدمه به بافت های سالم نابود کند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان :

مطالعات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدانی به اسم کتچین که درون چای سبز موجود می باشد می تواند از رشد باکتری ها و ویروس هایی که در ایجاد آلودگی های دهانی موثر می باشند جلوگیری نماید.

مبارزه با بیماری زوال عقل :

از جمله فواید چای سبز به تاخیر انداختن روند ابتلا به بیماری زوال عقل بوده که سبب ایجاد آلزایمر و پارکینسون می شود. طبق بررسی های انجام شده چای سبز از سلول های مغزی مراقبت نموده و همچنین در بازسازی سلول های صدمه دیده نیز تاثیر بسزایی دارد.

ایجاد تعادل در میزان فشار خون :

استفاده از چای سبز به صورت دائم در کم شدن میزان فشار خون نقش موثری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها