هفته بسیج بیش از 11 هزار برنامه در فارس اجرا می‌شود


هفته بسیج بیش از 11 هزار برنامه در فارس اجرا می‌شود

معاون هماهنگی سپاه فجر استان فارس، از اجرای ١١ هزار و ٥٣٢ برنامه به مناسبت هفته بسیج در این استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار دکتر قاسم علی‌پور سه‌شنبه ۲۵ آبان در یک کنفرانس خبری گفت: مقام معظم رهبری در سند راهبردی اعتلای بسیج، تاکید کرده‌اند که بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کرد، لذا به همین دلیل شعار امسال هفته بسیج تحت عنوان «بسیج، پاره تن مردم» نامگذاری شده است.

او بسیج را میراث گرانسنگ امام راحل برشمرد و با بیان اینکه بسیج، امانت ولایت نزد ماست و مستاجر کسی نیست، گفت: نهادسازی در همه حاکمیت‌ها وجود دارد و امام راحل هم در این راستا بسیج را به عنوان میراثی عظیم برای ما به یادگار گذاشتند.

علی‌پور شش مؤلفه را برای بسیج ذکر و خاطرنشان کرد: امامین انقلاب بسیج را به عنوان یک راهبرد و نه تاکتیک دانستند.

او، مبرا بودن بسیج از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی، جهانی بودن، آمادگی حداکثری برای مقابله با هر نوع تهدیدی، مردمی بودم را از مهمترین این مولفه‌ها عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، کرونا را نقطه ضعف‌ دولتها و حکومت‌های مختلف دانست و گفت: اما بسیج در ایران خوش درخشید و آن را به نقطه قوت کشور تبدیل کرد.

علی‌پور با بیان اینکه از مجموع کل برنامه‌های هفته بسیج در استان فارس، دو ۲۳۵۳ عنوان برنامه در شهرستان شیراز برگزار خواهد شد، گفت: ۲۲ قشر بسیج در این شهرستان ۱۳۰ برنامه را در هفته بسیج برگزار خواهند کرد.

او با اشاره به اهمیت توجه به جهش علمی مدنظر مقام معظم رهبری، برنامه‌های بسیج علمی سپاه فجر در هفته بسیج را در این راستا اعلام کرد و گفت: تجمع بزرگ بسیجیان همزمان با سراسر کشور، در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد که به صورت ارتباط تصویری زنده با تهران است و در سراسر استان این برنامه اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس افزود: تبلیغات محیطی و فضاسازی، میزگردها و ...در قالب طرح ریزی برنامه‌ها در دستور کار ادارات و نهادها از قبل از آغاز هفته بسیج قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، بسیج و سبک زندگی، نقش زن در خانواده موضوعاتی است که به گفته علی‌پور محور برنامه‌های هفته بسیج قرار گرفته است.

او ادامه داد: تجلیل از چهره‌های شاخص و نخبه علمی، برگزاری همایش علمی و فناوری با حضور انجمن‌های علمی، بازدید علمی از کارخانجات و مراکز آموزشی، کمک به ارتقای تحصیلی نقاط کمتر برخوردار، افتتاح ۱۵۴ پروژه محرومیت‌زدایی با محوریت بسیج سازندگی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم برای ویزیت رایگان و ارجاع به درمانگاه‌های تخصصی، ادامه رزمایش کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی، تجلیل از مدافعان سلامت و فعالان طرح شهید سلیمانی، تهیه جهیزیه و ازدواج آسان در جهرم، تجلیل از نویسندگان بسیجی و کارگاههای آموزشی در حوزه خانواده، کرسی‌های آزاداندیشی با هدف کارآمدی نظام و رونمایی از آلبوم سرود لارستان از جمله برنامه‌های شاخصی است که در هفته بسیج اجرایی می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس؛ برگزاری سالگرد شهید مدافع حرم شهید استوارمیمندی، مشاوره حقوقی در همه مساجد و پایگاه‌های مقاومت، یادواره شهدای حقوقدان، نمایش اقتدار بانوان فاطمی، افتتاح مراکز مهدهای قرآن بسیج، اجرای ویژه برنامه نذر رهایی با اولویت آزادسازی زنان سرپرست خانوار و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز را از دیگر برنامه‌های این هفته در سپاه فجر فارس عنوان کرد.

علی‌پور همچنین مبارزه با آفت خرما، مرمت منازل محرومین، مشاوره در پیشگیری طلاق و اعتیاد، خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از برنامه‌های بسیج مهندسین کشاورزی در هفته بسیج عنوان کرد.

او خاطرنشان کرد: ارائه نیز خدمت توسط بسیج کارمندان، نواختن زنگ بسیج در بستر فضای مجازی توسط بسیج دانش آموزی، عطر افشانی قبور شهدا، یادواره آبروی محله، تحلیل و سرکشی از خانواده‌های شهدا، تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری مراسم مذهبی مثل انس با قرآن، شب شعر بسیج، تورهای ایست و بازرسی و نمایشگاه هوایی در سطح استان از دیگر برنامه‌های است که در هفته بسیج در سطح استان فارس اجرایی می‌شوند.

معاون هماهنگی کننده سپاه فجر فارس با اشاره به جنگ تمام عیار در فضای مجازی، و تجمیع همه دشمنان، تصریح کرد: توقع می‌رود که همه ما هوشمندانه با اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری، دین خود را به انقلاب و شهدا ایفا کنیم.

علیپور گفت: بسیج اساتید فارس نیز در هفته بسیج با توجه به هجمه دشمنان به اسلام به ویژه به ساحت پیامبر، آثار کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر داوری خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه