مسابقات بدنسازی قهرمانی کشور در قزوین برگزار می‌شود


مسابقات بدنسازی قهرمانی کشور در قزوین برگزار می‌شود

قزوین – ایرنا – رئیس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان قزوین گفت: مسابقات بدنسازی قهرمانی باشگاه‌های کشور در رشته فیزیک به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

آفشید خوشنویس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات در رشته فیزیک جوانان، فیزیک بزرگسالان، ماسکولار و فیزیک کلاسیک قهرمانی باشگاه‌های کشور از ۲۷ تا ۲۹ بهمن سال جاری در شهر قزوین برگزار می شود.

وی افزود: نفرات اول و دوم این مسابقات به اردوی تیم ملی جهت حضور در مسابقات کاپ آسیایی در جزیره کیش دعوت خواهند شد.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه رشته فیزیک در میان ورزشکاران بسیار پرطرفدار است،افزود: این رشته ورزشی برای افرادی طراحی‌ شده است که ترجیح می‌دهند بدنی با عضلاتی کمتر، ولی در عین‌ حال تنومند و زیبا داشته باشند.

خوشنویس همچنین افزود: رقابت فیزیک مردان، معمولا در دو دسته ۱۷۸ سانتیمتر و کمتر از آن و بالاتر از ۱۷۸ سانتیمتر برگزار می شود و ژنتیک مناسب، کمر باریک و بدنی بدون چربی نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران این رشته دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به پرطرفدار بودن این رشته ورزشی، پیش بینی ما این است که مسابقات پیش رو با استقبال زیاد ورزشکاران مواجه شود.

این مسوول ورزشی همچنین با اشاره به وضعیت کرونایی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونا در استان مجوز برگزاری مسابقات را دریافت کرده ایم و اگر وضعیت تغییر نکند مسابقات در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رویدادهای دیگر هیات بدنسازی استان، افزود: مسابقات پرس ورزشکاران استان ۱۲ آذرماه و مسابقات مچ اندازی بانوان استان قزوین نیز از ۲۶ آذر برای اولین بار در قزوین برگزار خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان