سلاجقه: اجازه نمی‌دهیم محیط زیست کشور دستخوش بی‌مبالاتی شود


سلاجقه: اجازه نمی‌دهیم محیط زیست کشور دستخوش بی‌مبالاتی شود

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اجازه نمی‌دهیم محیط زیست کشور دستخوش بی‌مبالاتی شود و بر این اساس هر پروژه‌ای که قرار است اجرا شود باید گزارش ارزیابی زیست محیطی داشته باشد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود افزود: سازمان با ساختار کنونی نمی تواند آنطور که باید در بحث حاکمیتی با قدرت عمل کند بنابراین با ایجاد تغییر، ساختار قوی تر خواهد شد.

وی اظهارداشت: اگر وزارتخانه ها و نهادها در راستای فعالیت های خود قانون مخصوص به خود را دارد سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز قوانین خود را دارد، بنابراین هر پروژه جدیدی باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و اجازه هیچ گونه بی مبالاتی در محیط زیست را نمی دهیم.

حقابه محیط زیست را تامین می کنیم
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در زمینه تامین حقابه ها با وزارت نیرو مذاکره کردیم و سازمان حتما حقابه محیط زیستی کشور را تامین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال حقابه دریاچه ارومیه حدود ٣.۴ میلیارد متر مکعب است که قرار است از مسیر ۴٠ درصد صرفه جویی در بخش کشاورزی و یک میلیارد متر مکعب هم از سد زاب و سیلوه و بقیه نیز از بخش های تصفیه فاضلاب ها تامین شود.
وی تاکید کرد: الگوی تامین حقابه دریاچه ارومیه می تواند به سایر تالاب‌های کشور تعمیم داده شود و این هم جزو برنامه های ما است.

سلاجقه درباره نحوه فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در ستاد احیا، کارهای سخت افزاری آبرسانی به دریاچه انجام شد و بسیاری از پروژه ها تمام شده و برخی در حد ٧٠ درصد پیشرفت داشته اند و کار تونل کانی سیب نیز به زودی تمام می شود و آب در آن رهاسازی خواهد شد.

معاون رییس جمهوری گفت: اکنون کارهای نرم افزار ی باید انجام شود و معاونت محیط زیست انسانی سازمان کار جامعی در این زمینه انجام داده که می تواخد الگوی مناسبی برای همه تالاب‌های کشور باشد. در این طرح بحث تغییر کاربری با جدیت دیده شده که خوشبختانه آماده ارائه است.

ادامه دارد ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا