آموزش خبر راه موثری برای اجتماعی شدن دانش آموزان است


آموزش خبر راه موثری برای اجتماعی شدن دانش آموزان است

یزد-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: خبرنگاری ترکیبی از عنصر مهارت درست دیدن ، درست نوشتن و صحیح منتقل کردن رویدادهاست ،زیرا ارایه آموزش به دانش آموزان راهی برای اجتماعی شدن این گروه است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی ملانوری روز سه شنبه در آیین افتتاح آموزش دوره خبر با شرکت ۸۶ دانش آموز در کانون ملی فرهنگی تربیتی ولایت شهرستان تفت افزود: وقتی دانش آموزی می خواهد خبرنگار شود باید درست ببیند و مطالب را به صورت صحیح یادداشت کند و توانایی انتقال درست با تنظیم مناسب آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: رمز موفقیت هر فرد نسبت به دیگران مرهون تلاش بیشتر است و اینکه آن فرد سعی می کند عاقلانه به محیط پیرامون خود فکر کند.

آموزش خبر راه موثری برای اجتماعی شدن دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با تجمید از ظرفیت دانش آموزان تفت تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری با عنوان «هر مدرسه یک خبرنگار» گام موثری در اعتلای فرهنگ شهرستان است.

وی به دانش آموزان شرکت کننده در این دوره توصیه کرد که اهداف بزرگی را برای خود ترسیم کنند زیرا رسیدن به آن جز با تمرین و ممارست به دست نمی آید.

همچنین مدیر کانون ملی فرهنگی تربیتی ولایت تفت گفت: ایجاد پایگاه خبری برای این کانون و تقویت خبرگزاری دانش آموزی شهرستان جزو اهداف برپایی این دوره آموزشی است.

ایمان امین الرعایا افزود: برگزاری مسابقه روزنامه دیواری ، جشنواره فیلم کوتاه یاقوت تفت و تشکیل رادیو کانون از دیگر اقدام های این نهاد در راستای افزایش مهارت های دانش آموزان در زمینه خبرنگاری است.

دوره آموزشی خبرنگاری «هر مدرسه یک خبرنگار» با حضور ۸۶ دانش آموز دختر و پسر از ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه از سوی حمیدرضا پهلوان باقری، مربی کانون ملی فرهنگی تربیتی ولایت تفت آغاز به کار کرد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان