عکس و مشخصات خودروی پی 90 | ساخت خودروی ایرانیزه شده تندر 90 توسط سایپا


عکس و مشخصات خودروی پی 90 | ساخت خودروی ایرانیزه شده تندر 90 توسط سایپا

موتور EC5 پژوسیتروئن یک موهبت برای خودروسازان داخلی است. به دنبال ایران‌خودرو، سایپا نیز دومین نسخه بومی‌شده از این موتور قدرتمند را تولید کرده و آن را در محصول جدیدی به نام خودروی پی 90 عرضه می‌کند. خودروی پی 90 سایپا زمزمه‌های ساخت P90 به عنوان خودروی ایرانیزه شده تندر 90 از سال گذشته آغاز […]

خودروی پی 90 سایپا

زمزمه‌های ساخت P90 به عنوان خودروی ایرانیزه شده تندر 90 از سال گذشته آغاز شده و حالا شدت گرفته است. کمپانی سایپا با همکاری مگا موتور، داخلی سازی موتور EC5 را به اتمام رسانده و از این پیشرانه با نام ME16 رونمایی کرده است.

پیشرانه جدید 1.6 لیتری با 4 سیلندر و 16 سوپاپ به طور خاص برای پلتفرم پی 90 ساخته شده که به عنوان یک سدان متوسط روانه بازار خواهد شد. طراحی P90 شباهت بسیاری با L90 داشته و تاکنون دو تصویر گرافیکی از این خودرو در فضای آنلاین منتشر شده است.

عکس و مشخصات خودروی پی 90 | ساخت خودروی ایرانیزه شده تندر 90 توسط سایپاپی 90 از نمای جلو
عکس و مشخصات خودروی پی 90 | ساخت خودروی ایرانیزه شده تندر 90 توسط سایپاپی 90 از نمای عقب

طبق گزارش‌های مختلف، پیشرانه ME16 شباهت بسیاری به TU5P ایران‌خودرو داشته و قدرتی معادل با 113 اسب بخار را به چهار چرخ انتقال می‌دهد.

البته با توجه به اینکه انبوه‌سازی موتور ME16 برای اواخر سال 1401 زمان‌بندی شده، نمی‌توان انتظار داشت خودروی پی 90 تا پیش از سال 1402 در خیابان‌های ایران دیده شود. طبق گفته‌های سایپا، محصول جدید تنها یک فیس لیفت نیست و از لحاظ مشخصات داخلی به طور چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند. هرچند که با مشاهده تصاویر می‌توان گفت که سایپا دستی در نمای ناخوشایند عقب خودرو برده و طراحی آن را زیباتر کرده است.

همچنین بخوانید: مزایا و معایب ال 90

با این وجود به غیر از کاربرد موتور ME16 که قطعیت آن مشخص است، فعلا نباید به شایعات مختلف درباره تجهیزات و سایر ویژگی‌های خودروی پی 90 دامن زد. به نظر شما عملکرد خودروی ایرانیزه شده پی 90 می‌تواند به خوبی تندر 90 باشد؟ نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟