بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برای پایداری برق زمستانی


بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برای پایداری برق زمستانی

ایران اکونومیست- مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق با رویکرد افزایش پایداری سیستم‌های توزیع در زمستان 1400 از فردا آغاز می‌شود.

بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برای پایداری برق زمستانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «مسعود صادقی» افزود: شبکه‌های توزیع به دلیل گستردگی، زیاد آن نیازمند برنامه‌ای مدون جهت رسیدگی و تعمیرات است بر همین اساس برنامه سراسری بهینه‌سازی و تعمیرات شبکه‌های توزیع برق در کشور، فردا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه بهینه‌سازی روشنایی‌های معابر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام مسوول افزود: با توجه به اینکه هر پایه روشنایی معادل یک مشترک، برق مصرف می‌کند، بهینه‌سازی هر کدام از این پایه‌ها می‌تواند در اطمینان از برق‌رسانی به سایر مشترکان موثر باشد.

صادقی ادامه داد: در قالب این برنامه برای کاهش ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق از طریق بهینه سازی مصرف پایه‌های روشنایی معابر هدف گذاری شده است که عملیات آن از فردا و در یک حرکت سراسری آغاز خواهد شد.

پیشتر مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به وجود ۱۰ میلیون چراغ روشنایی معابر که مصرفی معادل یک‌هزار مگاوات دارند، گفت: چراغ‌های فعلی با هدف اعمال صرفه‌جویی در مصرف اصلاح خواهند شد.

مسعود صادقی گفت: تعدیل روشنایی معابر به‌طور سنتی به این معناست که چراغ‌های روشنایی داخل شهر را به‌صورت یک در میان روشن می‌کنند و این مهم زمانی که کشور با محدودیت تامین انرژی مواجه می‌شود موجب کاهش مصرف انرژی شبانگاهی می‌شود.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی