رانندگان نکات ایمنی را در جاده‌های برفی و بارانی مازندران لحاظ کنند


رانندگان نکات ایمنی را در جاده‌های برفی و بارانی مازندران لحاظ کنند

ساری – ایرنا – رئیس پلیس راه مازندران گفت: رانندگان در محورهای مواصلاتی مازندران با توجه به بارش باران و لغزندگی جاده‌ها نکات ایمنی رانندگی در هوای بارانی را رعایت کنند و برای تردد از جاده‌های کوهستانی هم علاوه بر اطمینان از سلامت فنی خودرو، تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

سرهنگ یدالله جهانتاب عصر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت ترافیکی جاده‌های استان در حال حاضر عادی و روان است. اما با توجه به بارندگی در سراسر استان سطح جاده‌ها لغزنده است و در صورت کم‌توجهی رانندگان به نکات ایمنی رانندگی در جاده‌های بارانی احتمال بروز حوادث وجود دارد.

وی افزود: بارش برف در مناطق مرتفع و گردنه‌های جاده‌های کوهستانی مازندران از جمله کندوان، هراز و سوادکوه آغاز شده و همکاران ما همراه با راهداران به طور آماده‌باش در این محورها حضور دارند. نیروهای راهداری نیز نمک‌پاشی را در این مسیرها آغاز کرده‌اند.

رئیس پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی بابت تردد در جاده‌های استان نداریم. اما توصیه و تأکید می‌شود که رانندگان با توجه به ادامه‌دار بودن بارندگی‌ها طی 24 ساعت آینده و احتمال افزایش برف‌ در جاده‌های کوهستانی استان تا حد امکان از ترددهای غیرضروری در این محورها خودداری کنند.

جهانتاب افزود: افرادی که قصد تردد از محورهای کوهستانی مازندران را دارند حتما از سالم بودن سیستم گرمایش و وضعیت فنی خودرو مطمئن باشند تا در شرایط جوی کنونی دچار مشکل نشوند. سالم بودن چراغ مه‌شکن برای عبور از گردنه‌ها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های بارانی و برفی نیز از دیگر نکاتی است که پیشنهاد می‌شود رانندگان برای عبور از مسیرهای کوهستانی طی این دو روز مد نظر داشته باشند.

بارندگی‌های امروز علاوه بر این که باعث آبگرفتگی برخی از معابر روستایی و شهری شد، جاده گلندرود در شهرستان نور را نیز به دلیل جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ مسدود کرد.

رانندگان نکات ایمنی را در جاده‌های برفی و بارانی مازندران لحاظ کنند

طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران سامانه بارشی جدید از نخستین ساعات امروز با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو وارد استان شد و تا صبح فردا –چهارشنبه- نیز در مناطق مختلف مازندران فعال است.

هواشناسی مازندران با توجه به نوع فعالیت این سامانه و میزان بارندگی‌های پیش‌بینی شده، روز یکشنبه این هفته هشدار سطح نارنجی را برای سراسر استان اعلام کرد. آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها، مه‌آلود شدن مسیرهای کوهستانی و کاهش دید رانندگان، خطر ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در تردد خودروها پیامدهای پیش‌بینی شده و احتمالی طی دو روز فعالیت این سامانه بارشی و سرد در مازندران هستند.

با ورود سامانه جدید بارشی، دمای هوای استان نیز پنج تا 10 درجه در مناطق مختلف کاهش یافت. اوج فعالیت این سامانه بارشی امروز است. فردا -چهارشنبه- در مناطق غربی استان به تدریج از تراکم ابر کاسته می‌شود و شهروندان شاهد آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما خواهند بود، اما شرایط جوی در مناطق مرکزی و شرقی ابری و سرد و بارانی است و در ارتفاعات نیز علاوه بر مه‌آلودگی و وزش باد، بارش‌ها به شکل برف ادامه می‌یابد که در اواخر روز به تدریج از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود. شرایط جوی مازندران در روزهای پنج‏شنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند