واتساپ روی اپ‌های جدید ویندوز و macOS کار می‌کند


واتساپ روی اپ‌های جدید ویندوز و macOS کار می‌کند

براساس گفته‌های منبعی ایتالیایی، واتساپ در حال کار روی اپ جدید پیام‌رسان خود برای ویندوز و macOS است.

واتساپ مدتی است که روی رایانه‌ها در‌دسترس قرار گرفته؛ اما این پیام‌رسان در اصل اپ تلفن‌‌همراهی است که با دسکتاپ سازگار می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد. به‌گفته‌ی منبعی ایتالیایی، این امر در آینده تغییر خواهد کرد؛ زیرا شرکت مذکور در حال توسعه اپی کاملا جدید برای ویندوز و macOS است.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، Aggiornamenti Lumia اسکرین‌شات‌ها و گیف‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد نرم‌افزار جدید چگونه خواهد بود و ویژگی‌های اصلی آن چیست.

واتساپ روی اپ‌های جدید ویندوز و macOS کار می‌کند

واتساپ UWP پلتفرم جهانی ویندوز که به اپ اجازه می‌دهد در ایکس باکس نیز اجرا شود، مطابق با ویندوز ۱۱ با پنل‌های نیمه‌شفاف طراحی خواهد شد. این نرم‌افزار حتی زمانی که بسته است، مانند حالت عادی اعلان‌ها را دریافت می‌کند و تنها به یک ثانیه برای شروع به کار‌کردن آن زمان نیاز است.

منبع مذکور فاش کرد که این اپ ویژگی‌هایی در طراحی‌اش دارد که در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش لمسی بسیار کارآمد خواهد بود. تنظیمات آن نیز در شش گروه دسته‌بندی می‌شوند: عمومی، حساب، چت، اعلان‌ها، ذخیره‌سازی و راهنما. این اپ بسیار به اسکایپ شباهت دارد؛ اما در بعضی بخش‌ها، مانند اِلِمان‌های طراحی و حباب‌های سبز‌رنگ که امضای واتساپ هستند، تفاوت خود را نشان می‌دهد.

واتساپ روی اپ‌های جدید ویندوز و macOS کار می‌کند

همچنین، WABetaInfo نیز گزارشی درباره‌ی اضافه‌شدن نسخه‌ی جدید واتساپ به macOS منتشر کرده است. این سایت در پست خود توضیح می‌دهد:

اپ macOS چگونه به‌نظر می‌رسد؟ دقیقا مانند اپ آیپد که چند وقت پیش دیدیم. این دو رابط کاربری یکسانی دارند؛ اما بخش‌هایی از رابط کاربری واتساپ برای macOS بهبود خواهد یافت. این موارد برای استفاده صحیح واتساپ در دسکتاپ لازم هستند.

براساس گزارش‌ها مشخص است که تغییرات اصلی روی رابط کاربری و با هدف بهتر‌شدن آن اعمال می‌شود. دیدگاه شما همراهان زومیت درباره‌ی تلاش واتساپ برای توسعه‌ی اپی برای ویندوز و macOS چیست؟

واتساپ روی اپ‌های جدید ویندوز و macOS کار می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس