هشت تریلی گرفتار در برف منطقه کوهستانی گلیداغ مراوه‌تپه نجات یافتند


هشت تریلی گرفتار در برف منطقه کوهستانی گلیداغ مراوه‌تپه نجات یافتند

گنبدکاووس - ایرنا - بخشدار گلیداغ مراوه‌تپه گفت: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان مرزی هشت کامیون و تریلی حامل بار گوسفند عشایر استان خراسان شمالی که درحال ورود به گلستان در برف گرفتار شده بودند را نجات دادند.

لقمان قربانی سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش نخستین برف پاییزی در مناطق کوهستانی و گردنه گلیداغ در حوالی "پلی علیا" این بخش از ساعت ۱۵ امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی بابیان اینکه قبل از شروع بارش برف نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه در محورهای کوهستانی بخش گلیداغ مستقر شدند، افزود: با وجود بارش برف با تلاش نیروهای راهداری همه راه‌های ارتباطی این بخش باز بوده و تردد در آن با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

قربانی اضافه کرد: تریلی‌های حامل گوسفند مربوط به عشایر کوچنده از خراسان شمالی و درحال ورود به گلستان جهت قشلاق در مراتع استان بودند که گرفتار برف گردنه گلیداغ شدند اما با تلاش نیروهای راهداری و شهرداری گلیداغ نجات یافتند.

وی گفت: نیروهای راهداری گلیداغ همچنین ساعت ۲۱ امشب به یک خودروی سواری که با چهار سرنشین به علت بارش برف از جاده منحرف و داخل زمین کشاورزی رفته بود امداد رسانی کردند.

بخشدار گلیداغ ادامه داد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی این بخش و مراوه‌تپه را دارند باید حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و قبل از تردد و یا گرفتار شدن در برف با شماره تلفن‌های ۰۱۷۳۵۴۶۳۹۷۷ مربوط به راهداری گلیداغ و ۰۱۷۳۵۴۶۴۰۱۰ مربوط به بخشداری تماس بگیرند.

بخش گلیداغ شهرستان مرزی مراوه‌تپه حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در یک نقطه شهری، ۴۹ روستای دارای کد شناسایی و ۲۵ نقطه جمعیتی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه