افزایش تاب‌آوری مردم راهکار موثری برای کاهش نزاع در جامعه است


افزایش تاب‌آوری مردم راهکار موثری برای کاهش نزاع در جامعه است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زرندیه گفت: افزایش تاب‌آوری و آستانه تحمل مردم راهکار موثری برای کاهش نزاع‌های دسته جمعی و خانوادگی در جامعه است.

سرهنگ روح‌الدین یوسف وند سه‌شنبه ۲۵ آبانماه در نشستی با خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان زرندیه با اشاره به اینکه درگیری و نزاع‌های دسته جمعی در صدر جرایم شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: افزایش آمار درگیری خیابانی و نزاع‌های دسته جمعی بیانگر کاهش سطح تحمل و تاب‌آوری مردم است که به نبود سلامت روانی مناسب مردم در جامعه بر می‌گردد.

وی با تاکید بر مدیریت نظام اجتماعی جامعه افزود: وقتی کودکی در محیط خانه شاهد دعوا و نزاع والدین خود است آرام آرام آموزش می‌بیند و پدیده خشونت در او بروز و ظهور می‌کند و از این کودک انتظار نمی‌رود که خشن نباشد. تقویت تاب‌آوری و افزایش آستانه تحمل در برابر مشکلات از ضرورت‌های زندگی اجتماعی است و نظام اجتماعی بدون این مولفه‌ها قدرت مدیریت و فائق آمدن بر مشکلات را نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی زرندیه در ادامه به برخی آسیب‌های اجتماعی شهرستان پرداخت و سرقت را در ردیف دوم جرایم شهرستان بیان کرد و افزود: پیشگیری از وقوع سرقت در سایه همکاری مردم و آگاهی بخشی جامعه برای جلوگیری از سهل انگاری است. شرایط شهرستان به دلیل مزیت‌های صنعتی و کشاورزی همواره پذیرای حجم قابل توجهی از مهاجرین از نقاط مختلف کشور است و مشکلات و آسیب‌های خاص خود را دارد.

وی پیشگیری از وقوع جرایم را در سایه مشارکت دستگاههای اجرایی، مردم و رسانه‌ها دانست و افزود: استفاده از فناوری‌های هوشمند و پیشرفته از جمله سیستم پایش تصویری می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ارتکاب انواع جرایم و نظارت هر چه بیشتر متولیان بر امور گوناگون ایفا کند.

سرهنگ یوسفوند با تاکید بر اینکه پلیس و اصحاب رسانه دو قطب مهم در افزایش احساس امنیت و آرامش عمومی جامعه هستند، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع و با نقد سازنده و منصفانه در ایجاد امنیت و ارتقای آن در سطح جامعه یاریگر نیروی انتظامی هستند. مشارکت مردم لازمه برقراری امنیت پایدار است و هرچقدر مردم با پلیس همکاری کنند، امنیت پایداری در جامعه بوجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه معاندین نظام اسلامی همواره به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت هستند، افزود: معاندین نظام هر روز به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد تنش و ناآرامی در جامعه بوده و این رسانه‌ها هستند که با انتشار اخبار امیدآفرین و پرهیز از ایجاد فضای یاس و ناامیدی اجازه سواستفاده به دشمنان را نمی‌دهند.

وی بیان کرد: برخی مشکلات متاثر از سوءمدیریت‌هایی است که بعضا در جامعه شکل می‌گیرد که سطح رضایتمندی مردم را کاهش داده و اعتماد عمومی را تضعیف می‌کنند که لازم است با روحیه جهادی و جلب رضایت خدا بهترین خدمات را به مردم ارائه کرد.

رئیس پلیس زرندیه در پایان از مردم خواست تا اخبار دقیق و درست را از کانال رسمی پلیس پیگیری کرده و رسانه‌ها و فعالان مجازی از انتشار اخبار و شایعاتی که عاملی برای خدشه دار کردن امنیت شهرستان است اجتناب کنند.

در این نشست خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان زرندیه به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر