مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نرخ بیکاری در استان قزوین کاهش یافت


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نرخ بیکاری در استان قزوین کاهش یافت

قزوین – ایرنا – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت:با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری در این استان 2.3 درصد کاهش داشته است.

رضا گروسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طبق نتایج طرح آمارگیری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در استان قزوین هم اکنون ۶.۲ درصد تعیین شده، درحالیکه این رقم در تابستان سال گذشته ۸.۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: براساس همین آمار نرخ مشارکت اقتصادی استان قزوین در تابستان امسال ۴۳.۳ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل تغییر نداشته است.

گروسی یادآور شد: همچنین نسبت اشتغال استان نیز ۱.۱ درصد افزایش داشته و از رقم ۳۹.۶ در تابستان ۹۹ به ۴۰.۷ در تابستان امسال رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قزوین با ۶.۲ درصد نرخ بیکاری، کمترین میزان برآورد نقطه ای این نرخ را در سطح کشور دارد و بعد از قزوین، استان مازندران با ۶.۳، فارس ۶.۴ و زنجان و سمنان با ۶.۵ درصد قرار می گیرند.

گروسی اضافه کرد:با توجه به وضعیت مطلوب اشتغال در استان و ظرفیت های صنعتی، گردشگری و کشاورزی قزوین امیدواریم با همکاری کارفرمایان و صاحبان صنایع شاهد شکوفایی اقتصادی در استان و کاهش بیشتر نرخ بیکاری در استان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی