بهسازی و آسفالت جاده‌های زنجان درگرو تامین اعتبار 11هزار میلیارد ریالی


بهسازی و آسفالت جاده‌های زنجان درگرو تامین اعتبار 11هزار میلیارد ریالی

زنجان – ایرنا – بهسازی و آسفالت آزادراه های زنجان – قزوین، زنجان - تبریز، مسیرهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی استان زنجان در گرو تخصیص اعتبار 11 هزار و 189 میلیارد ریالی در دهمین سفر استانی رییس جمهوری است.

به گزارش ایرنا، جاده های اصلی و فرعی و راه های دسترسی موجود در سطح کشور سرمایه های عظیم هر منطقه و استان به شمار می رود و نگهداری و بهسازی از این راه های باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

راه های موجود استان زنجان حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال منابع زیرساخت های حمل و نقلی دارد که این منابع ۴۰ برابر اعتبار عمرانی کل استان است و این درحالی است که با اعتبارات موجود ۱۰۰ سال دیگر هم نمی توان از عهده ایجاد این زیرساخت ها برآمد و در این شرایط، نگهداری از این سرمایه های عظیم که از سویی نیز تامین جان کاربران جاده ای را برعهده دارد، نیازمند توجه و اعتبار لازم است.

بهسازی و ارتقای ایمنی آزادراه ها و جاده‌های زنجان نیازمند ۲ هزارو ۹۳۸ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: زنجان یکی از استان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت به شمالغرب کشور قرار گرفته و ناگزیر از تلاش و برنامه ریزی بیشتر برای بهسازی و نگهداری از این راهها است.

عبدالحسین علی‌اکبری افزود: نسبت طول آزادراه های استان زنجان به مجموع آزادراه های کشور، هشت درصد است و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در این استان وجود دارد.

به گفته وی، طول بزرگراه های این استان ۱۱۳ کیلومتر، راه های اصلی ۳۴۲ کیلومتر، راه های فرعی ۹۷۴ کیلومتر و طول راه های روستایی استان نیز چهار هزار و ۲۱۱ کیلومتر است.

علی اکبری افزود: استان زنجان نسبت به مساحت آن، در بخش آزاد راهی از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: روزانه بیشترین ترددهای جاده ای غرب به شرق و بالعکس در این آزادراه ها انجام می شود که لزوم نگهداری از آن حائز اهمیت است.

علی اکبری ادامه داد: استان زنجان با داشتن حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی جایگاه ویژه در ترددهای کشوری دارد که شاهد تصادفات دلخراشی هستیم.

به گفته وی، بهسازی، انجام روکش آسفالت برای نگهداری و ارتقا ایمنی آزادراه ها و جاده های اصلی و فرعی زنجان نیازمند ۲ هزار و ۹۳۸میلیارد ریال اعتبار است.

بهسازی و آسفالت جاده‌های زنجان درگرو تامین اعتبار 11هزار میلیارد ریالی

با ۱۰۱ میلیارد ریال نقاط پرتصادف و حادثه خیر جاده های زنجان حذف می شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۹۷ نقطه حادثه در راه های ارتباطی استان شناسایی شده است که در ۵۰ نقطه تصادف‌های عادی و معمولی و در ۴۷ نقطه تصادف‌های خاص اتقاق می‌افتد.

علی اکبری تاکید کرد: اقدامات متعددی برای اصلاح این نقاط در استان انجام شده که در زمان حاضر تنها ۱۳ نقطه حادثه خیز نیاز به عملیات اجرایی برای اصلاح دارد.

وی یادآوری کرد: کاهش تصادفات واژگونی، کاهش تصادفات عابران پیاده، کاهش تصادف راکبین موتورسیکلت، کاهش حوادث رانندگی ناشی از خستگی و خواب آلودگی و کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهاست که برنامه جامعی برای این مهم در دست اجرا داریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه نسبت طول آزادراه های استان زنجان به مجموعه آزادراه های کشور، هشت درصد است، اظهار داشت: استان زنجان داری ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه است.

علی‌اکبری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۵ میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده است که جاده های زنجان با این حجم از تردد ها به لحاظ فنی و مهندسی باید برای کاربران ایمن باشد.

بهسازی و آسفالت جاده‌های زنجان درگرو تامین اعتبار 11هزار میلیارد ریالی

بهسازی راه های روستایی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راه روستایی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی دارد به طوری که از آن به عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می کنند،جاده ها عامل اصلی جابجائی مسافران و پیوند دهنده مناطق روستائی و شهرها می باشند.

علی اکبری اظهارداشت: با توجه به جایگاهی که روستا و روستانشین در پویایی اقتصاد کشور در خصوص رشد اقتصادی، افزایش نرخ اشتغال و فعالیت در این بخش دارد، به طور ویژه در تولید کالاهای اساسی و استراتژیک نیز موثر است که باید ساکنان در این مناطق، از راه روستایی آسفالته و مناسبی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه استان چهار هزار کیلومتر راه روستایی دارد، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۳۵۰ کیلومتر از راه های روستایی استان نیازمند بهسازی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این میزان راه دسترسی روستایی اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریالی را می طلبد.

با یک هزار میلیارد ریال اعتبار ماشین آلات راهداری زنجان نوسازی می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ماشین آلات راهداری استان زنجان ۲۰ تا ۲۵ سال عمر دارند که تعمیر و نگهداری و نوسازی ناوگان این استان نیاز به اعتبار دارد.
علی اکبری اظهارداشت: هرچه اعتبار برای نوسازی ناوگان راهداری افزایش یابد خدمات بهتری ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در سطح استان داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: برای اجرای عملیات راهداری جاری اعم از تامین منابع، تبدیل وضعیت استخدامی ۳۱۰ نیروی حجمی و شرکتی به اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی نیازمندیم.

علی اکبری ادامه داد: تخصیص تسهیلات کم بهره بانکی به پنج هزار میلیارد ریال نیاز دارد تا نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، مجتمع های خدماتی و رفاهی جاده ای تکمیل و برای احداث پایانه های بار در استان زنجان سرمایه گذاری شود.

بهسازی و آسفالت جاده‌های زنجان درگرو تامین اعتبار 11هزار میلیارد ریالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!