زندگی‌نامه شهید علی لندی رونمایی شد


زندگی‌نامه شهید علی لندی رونمایی شد

کتاب «پروانه‌ای در آتش» نوشته حیدر بویری و اسکندر مقصودی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاون فرهنگی این اداره کل رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر خوزستان که روز گذشته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد حیدر بویری نویسنده کتاب در این مراسم گفت: با توجه به این که فرهنگ ایثار و شهادت مورد تائید همه مکاتب بشری است، ما تصمیم گرفتیم در جهت ترویج این فرهنگ گام برداریم.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت از زمان به وجود آمدن بشر وجود داشت و می‌توان آن را در ایران باستان از گذشتن سیاوش از آتش، آرش کمانگیر و دین مبین اسلام مانند لیله‌المبیت و حادثه عاشورا و جنگ تحمیلی،شهدای مداقع حرم و در راس آنها شهد حاج قاسم سلیمانی و شهید علی لندی بزرگ مرد کوچک سال دید.

بویری اضافه کرد: تمام تلاش ما مکتوب کردن این فرهنگ به صورت نمادین بود تا برای آیندگان قدمی باشد.

نویسنده کتاب «پروانه‌ای در آتش» تصریح کرد: این کتاب در پنج فصل گردآوری شده که فصل اول به مقدمه، تعریف فداکاری و ایثار از نظر اسلام، آیات، روایات، نمونه‌ای از فداکاران ایران زمین و خوزستان، فصل دوم به زندگی‌نامه شهید علی لندی، فصل سوم آثار هنری هنرمندان مانند شعر، خطاطی، نقاشی و دلنوشته‌ها، فصل چهارم به دلنوشته‌های مردمی و فصل پنجم به بازتاب و انعکاس حماسه شهید علی لندی در رسانه‌ها پرداخته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!