آزمایش بالینی واکسن استنشاقی آلزایمر آغاز شد


آزمایش بالینی واکسن استنشاقی آلزایمر آغاز شد

سلامت نیوز: بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون ایالات متحده اولین آزمایش بالینی انسانی واکسن استنشاقی آلزایمر را راه اندازی می کند و هدف آن پیشگیری و کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا این بیمارستان روز سه شنبه اعلام کرد که فاز اول کارآزمایی بالینی شامل 16 شرکت کننده 60 تا 85 ساله است که آلزایمر اولیه...

سلامت نیوز: بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون ایالات متحده اولین آزمایش بالینی انسانی واکسن استنشاقی آلزایمر را راه‌اندازی می‌کند و هدف آن پیشگیری و کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا این بیمارستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که فاز اول کارآزمایی بالینی شامل ۱۶ شرکت‌کننده ۶۰ تا ۸۵ ساله است که آلزایمر اولیه علامت‌دار دارند و از شرایط سلامت عمومی خوبی برخوردارند.


به گزارش نیوز،آنان ۲ دوز از واکسن را به فاصله یک هفته دریافت خواهند کرد. هدف از فاز اول این کارآزمایی این است که مشخص شود آیا واکسن بی‌خطر است و چه میزان دوز باید دریافت شود. در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش گسترده‌تری برای آزمایش میزان موثر بودن آن آغاز خواهد شد.


گروهی در مرکز بیماری‌های عصبی بریگهام و زنان آن رامنی ۲۰ سال گذشته را صرف تحقیق روی این واکسن کرده است.


در این واکسن از پروتولین استفاده شده که برای فعال کردن گلبول‌های سفید موجود در غدد لنفاوی در طرفین و پشت گردن طراحی شده است تا به سمت مغز حرکت کند و باعث پاکسازی پلاک‌های آمیلوئید بتا(یکی از نشانه‌های بیماری آلزایمر) شود.


دکتر هوارد ال وینر، یکی از مدیران مرکز آن رامنی بیماری‌های عصبی، است که تحقیقات این واکسن را رهبری می‌کند.


وی آغاز فاز بالینی را نقطه عطف قابل‌ توجه خواند و گفت: شواهد پیش بالینی حاکی از ظرفیت واکسن برای رسیدن به اهداف را نشان می‌دهد.


دکتر تانوجا چیتنیس، پروفسور نورولوژی و محقق اصلی این کارآزمایی، اظهار کرد: تحقیقات راه را برای ما هموار کرده تا مسیر کاملا جدیدی برای درمان بالقوه نه تنها برای بیماری آلزایمر بلکه برای سایر بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی نیز دنبال کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج