آتش نشانی مشهد امسال 56 ماموریت گازگرفتگی انجام داده است


آتش نشانی مشهد امسال 56 ماموریت گازگرفتگی انجام داده است

مشهد- ایرنا- معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: ماموران این سازمان از ابتدای امسال تا کنون 56 ماموریت گازگرفتگی انجام دادند که منجر به نجات جان 19 نفر شد.

آتشپاد دوم مهدی رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سال گذشته هم ۱۸۸ ماموریت گازگرفتگی به آتش نشانی مشهد اعلام شد که منجر به نجات جان ۳۵ شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۱۹ شهروند در پی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که ۱۸نفر از این تعداد در سال ۹۹ و یک نفر نیز امسال دچار گازگرفتگی منجر به مرگ شد.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، شهروندان باید در انتخاب دودکش مناسب دقت و قبل از فعال کردن سیستم‌های سرمایشی، مسیر خروجی و دودکش را چک کنند.
رضایی افزود: استفاده از لوله‌های آکاردئونی در بخاری‌ها و وسایل سرمایشی ممنوع است و شهروندان باید از لوله‌های استاندارد استفاده کنند همچنین در فصل سرما باید از بستن تمام راه‌های ورودی هوا جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: سیستم پکیج نیز مقدار زیادی اکسیژن مصرف و درصورت تامین نشدن هوای مناسب، به سرعت محیط را با کاهش اکسیژن مواجه می کند لذا باید شرایط تهویه هوا فراهم شود.
هزار و ۸۰۰ آتش‌نشان در ۵۴ ایستگاه در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت رسانی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام