عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟


عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

درباره عمل زیبایی ناحیه زنانه بدن چیزی شنیده‌اید؟ این جراحی دقیقا چه تغییراتی در بدن ایجاد می‌کند؟ آیا با رابطه همسران تداخل دارد؟ سبب نازایی می‎‌شود؟ فواید و مضرات آن چیست؟ در نی‌نی‌بان پاسخ داده‌ایم.

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

اگر خانمی نسبت به اندام ناحیه زنانه بدن خود، حس خوبی نداشته باشد؛ می‌تواند چین پوستی این قسمت را با کمک جراحی زیبایی، تغییر دهد. این پوست که برای حفاظت فیزیکی از قسمت زنانه، در این ناحیه قرار گرفته، برای مردان جذابیت دارد؛ اما شاید در حالت عادی خانم از این ظاهر خوشش نیاید. در ادامه با عمل زیبایی ناحیه زنانه بیشتر آشنا می‌شویم. مواردی که در این صفحه می‌خوانید:

عمل زیبایی زنانه چیست؟ مزایای جراحی زییایی زنانه عوارض جراحی زیبایی زنان نحوه عمل زیبایی زنانه هزینه عمل زیبایی زنان

لطفا تا پایان صفحه همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: جراحی زیبایی واژن، لابیاپلاستی را بیشتر بشناسید

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

قبل از این‌که درباره این جراحی بدانیم؛ بهتر است بدانیم ناحیه چین‌خورده بدن زنان، چیست؛ چه فوایدی دارد و چرا بعضی‌ها آن را جراحی می‌کنند؟

مطلب پیشنهادی: فواید عمل لابیاپلاستی/ ویدئو

کلیتوریس چیست؟

آیا می دانستید که کلیتوریس قسمت بسیار پیچیده ای از آناتومی بدن زنان است؛ که بیش از 14 هزار رشته عصبی دارد؟ کلیتوریس یا آن پخش چین خورده بدن زن، اغلب به آلت تناسلی تشبیه می‌شود؛ فیبرهای عصبی در این بخش نه تنها آن را بسیار حساس می‌کنند، بلکه به دلیل ماهیت فرساینده آن، به راحتی تحریک می‌شود. در عمل جراحی زیبایی زنانه این قسمت کمی کوچکتر می‌شود.

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

نقش کلیتورس چیست؟

تصور کنید آن همه فیبرهای عصبی به لباس شما ساییده شوند؛ خیلی دردناک است. لابیا یا کلیتوریس، بخش زنانه بدن شما را از این تماس‌ها و دردها، حفظ می‌کند. همچنین ناحیه زنانه بدن شما دارای بافت چربی زیادی هم هست که در حفاظت بدن زن، بسیار مهم است.

اندازه کلیتوریس و لابیا به چه مواردی بستگی دارد؟

توجه داشته باشید که اندازه بخش خارجی اندام زنانه، ارتباطی، به قد و وزن او ندارد. در هنگام رابطه با همسر لبه‌های اندام تناسلی کنار می‌روند و کلیتوریس تحریک می‌شود.

مطلب پیشنهادی: چگونگی مراقبت بعد از لابیاپلاستی

انواع مدل لابیا

زنان معمولا یکی از این دو دسته لابیا را دارند؛ این بخش از دهانه واژن تا پشت کلیتوریی کشیده شده‌اند. که چین های پوستی هستند که از دهانه واژن در پشت تا کلیتوریس در جلو قرار دارند:

لبه‌های بزرگ: یا لبه‌های بیرونی گوشتی بوده و معمولاً در موهای ناحیه تناسلی پوشیده شده است. لبه‌های کوچک: لبه‌های داخلی در داخل لبه‌های بیرونی قرار دارند.

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

عمل زیبایی دستگاه تناسلی زنان

معمولا عرض لبه‌های خارجی اندام زنانه می‌تواند از یک سانتی‌متر تا 5 سانتی‌متر متغیر باشد و برخی از افراد دارای لب‌هایی هستند که اندازه آنها نابرابر است.اگر فردی از ظاهر اندام تناسلی خود ناراحت باشد یا در زندگی روزمره مشکلی داشته باشد، می تواند عمل جراحی زیبایی زنانه را انتخاب کند.

اگر فردی از ظاهر اندام تناسلی خود ناراحت باشد یا در زندگی روزمره مشکلی داشته باشد، می تواند عمل جراحی زیبایی زنانه را انتخاب کند.

بنابراین ممکن است گروهی دوست داشته باشند عمل جراحی زیبایی زنان را انجام دهند. اما این نگرانی وجود دارد که این عمل زنانه به این بخش آسیب بزند. چرا که لابیا بدن زنان نقش محافظتی از کلیتوریس را دارد. کلیتوریس مرکز اصلی لذت جنسی زنان است و هزاران پایانه عصبی دارد. اندازه کلیتوریس ها متفاوت است اما معمولاً به اندازه یک نخود است. همچنین فقط نوک آن قابل مشاهده است.

مطلب پیشنهادی: رابطه بعد از لابیاپلاستی/ ویدئو

عمل زیبایی زنان ایران هم انجام می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم کلیتوریس چین پوستی است و برای برخی افراد خوشایند نیست. اگرچه این بافت پوستی برای بسیاری از همسران، جذاب است اما گروهی از خانم‎‎ها دوست دارند با عمل جراحی زیبایی زنانه این پوست را کوچک کنند. از طرف لابیای نامتقارن نیز برای برخی بانوان، نگران‌کننده است؛ بنابراین برای زیبایی آن به پزشک جراح زنان، مراجعه می‌کنند.

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

عمل زیبایی زنان چگونه است؟

از آنجا که کلیتوریس هیچ عملکردی در تولید مثل ندارد اما مرکز اصلی لذت برای زنان در هنگام رابطه جنسی است. دارای انتهای عصبی بیشتر از هر نقطه دیگری در بدن است. هنگامی که تحریک می شود، جریان خون در این ناحیه افزایش یافته و پهن می‌شود. هرچند خلقت این ناحیه با نظم بسیار بالایی صورت گرفته، برخی خانم‌ها دوست دارند با عمل جراحی زیبایی زنانه، ظاهر آن را بهبود بخشند.

مطلب پیشنهادی: معروف‌ترین دکتر لابیاپلاستی در تهران

آیا همه باید عمل زیبایی زنانه را انجام دهند؟

در مورد ظاهر اندام تناسلی زنانه، معیار خاصی نداریم. اگر فردی از ظاهر اندام تناسلی خود ناراحت باشد یا در زندگی روزمره مشکلی داشته باشد، می تواند عمل جراحی زیبایی زنانه را انتخاب کند. این عمل سایز ناحیه تناسلی را کوچک می‌کند. این جراحی را لابیاپلاستی هم می‌‌نامند و در آن اندازه لبه‌های بیرونی را کاهش می‌دهند. در طول عمل، جراح هر گونه چین و چروک اضافی را در ناحیه برمی‌دارد. سپس بخیه می‌زند.

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

عوارض عمل زیبایی دستگاه تناسلی زنان

هرگونه عمل جراحی زیبایی با خطراتی همراه است، از جمله خونریزی و عفونت. برای کاهش خطر و عوارض جانبی، متخصصان به زنان توصیه می‌کنند که تمام این خطرات و عوارض را بدانند و بعد تصمیم خودشان را بگیرند. همچنین خانم‌ها باید درباره انتخاب جراح برای عمل جراحی زیبایی زنانه، دقت کنند.

مطلب پیشنهادی: انواع جراحی لابیاپلاستی/ ویدئو

آسیب عصبی

به دلیل تعداد زیاد انتهای عصبی در ناحیه تناسلی زنان ، احتمال آسیب دیدگی آنها در حین عمل وجود دارد. این می تواند منجر به احساس بیش از حد (حساسیت بیش از حد) یا عدم احساس (هیپوسنساسیون) شود. اعصاب بازسازی نمی شوند ، بنابراین هرگونه صدمه ای که در طول عمل ایجاد شود دائمی است.

زخم

یکی دیگر از عوارض جانبی جوانسازی واژن، احتباس ادرار است که ممکن است در صورت انسداد بافت اسکار یا فیوژن لب باعث پیشابراه شود. این می تواند به کلیه ها آسیب جدی برساند و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

زخم می تواند منجر به از دست دادن حس شود.

احتباس ادرار

یکی دیگر از عوارض جانبی جوانسازی واژن، احتباس ادرار است که ممکن است در صورت انسداد بافت اسکار یا فیوژن لب باعث پیشابراه شود. این می تواند به کلیه ها آسیب جدی برساند و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

مطلب پیشنهادی: جراحی لابیاپلاستی، چه زمانی لازم است؟

بهبود بیهوشی چطور؟

این عمل یک روش سرپایی کوتاه است، به این معنی که مجبور نخواهید بود شب را در بیمارستان بمانید و می‍توانید بعد از عمل به خانه بروید. معمولاً تحت آرام بخش انجام می شود‌، اما در صورت نیاز می توانید بیهوشی عمومی را انتخاب کنید.
مدت زمان لازم برای بهبودی پس از کاهش سایز کلیتورال متفاوت است. اگر فرد نیز لابیاپلاستی انجام داده باشد ، بهبود بیشتر طول می کشد. جراح اغلب به فرد توصیه می کند تا چند هفته پس از عمل چیزی را بلند نکند. این کار برای عمل جراحی زیبایی زنانه، به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک می کند و احتمال عفونت را کمتر می کند. پزشک همچنین افراد را تشویق می کند که در این دوره بهبودی از رابطه جنسی اجتناب کنند.

مطلب پیشنهادی: چه کسانی به لابیاپلاستی نیاز دارند؟/ ویدئو

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره لابیاپلاستی/ ویدئو

مطلب پیشنهادی: لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی/ ویدئو

خلاصه‌ای از جراحی زیبایی زنان

لبه‌های کلیتورال در اصل چین پوستی است که لبه‌‌های داخلی لب در جلوی فرج به هم می‌رساند. این بخش روی کلیتوریس قرار دارد و از غده حساس در برابر اصطکاک محافظت می‌کند. برخی از زنان به دلایل زیبایی عمل جراحی زیبایی زنانه را انتخاب می کنند که مانند سایر روش‌های جراحی، خطراتی را نیز به دنبال دارد. افرادی که به فکر جراحی هستند باید قبل از اقدام به این عمل، جراح خود را با دقت انتخاب کنند. با این حال‌، وقتی لبه بزرگتر از حالت عادی است، این روش به لحاظ فیزیکی خانم را اذیت می‌کند. این مورد ممکن است برانگیختگی جنسی خانم را مختل کند. لبه‌های بزرگ ناحیه زنانه ممکن است در اثر تغییرات هورمونی یا ژنتیکی، ایجاد شده باشد.

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

قیمت جراحی زیبایی زنان چقدر است؟

این جراحی از 5-50 میلیون تومان هزینه دارد. التته این موارد در تعیین هزینه جراحی زیبایی زنان مهم هستند.

مطلب پیشنهادی: عمل لابیاپلاستی چیست/ ویدئو

عمل جراحی زیبایی زنانه چیست؟

عمل جراحی زیبایی زنانه را کجا انجام دهیم؟

برای انجام این عمل می‌توانید به کلینیک‌های مجهز شهر یا منطقه خود، مراجعه کنید یا برای اطمینان بیشتر از پزشکان متخصص زنان نی‌نی‌بان، مشاوره بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟ عمل لابیاپلاستی زنان، تاثیر آن بر رابطه زناشویی رابطه بعد از لابیاپلاستی/ ویدئو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق