فرماندار: مهاجرت همچنان از مشکلات شهرستان خلخال است


فرماندار: مهاجرت همچنان از مشکلات شهرستان خلخال است

اردبیل- ایرنا- سرپرست فرمانداری خلخال گفت: بعلت میل به مهاجرت افراد جویای کار از این شهرستان پدیده مهاجرت همچنان موجب کاهش جمعیت خلخال شده و تا زمانی علاجی برای اشتغال جوانان اندیشیده نشود انتظار توقف مهاجرت را نمی‌توان در این منطقه داشت.

به گزارش ایرنا، مسعود یگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال که با موضع جوانان و استفاده از ظرفیت نیروی کاری جوان برگزار شد، افزود: در حالی که میانگین جمعیت روستایی خلخال در مقایسه با سایر مناطق کشور بیشتر است ولی بیشترین افراد مولد کار روستاهای این شهرستان نیز برای یافتن شغل و درآمد به مناطق دیگر می‌روند و هم‌اکنون بسیاری از روستاهای خلخال فاقد نیروی جوان و مولد بوده و روستاهای خالی از جوان این شهرستان تبدیل به سرای سالمندان شده است.

وی افزود: هم‌اکنون بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار بزرگترین دغدغه فکری مسئولان و مردم این شهرستان است.

او بیان کرد: در کنار معضل ریشه‌دار بیکاری در خلخال‌، افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و افزایش سن ازدواج نسل جوان این شهرستان را تهدید می‌کند.

یگانه گفت: با ادغام سازمان جوانان در وزارت ورزش و امور جوانان فرصت رسیدگی بیشتر جوانان از این وزارتخانه سلب شده و بیشترین وقت اداره ورزش و جوانان خلخال به توسعه فعالیت‌های ورزشی شده است.

وی همچنین با تاکید بر بکارگیری نیروی کاری متخصص در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان افزود: در حالی که تعداد کثیری از دانش آموختگان آموزش عالی از مشکل بیکاری رنج می‌برند صندلی ۴۰۰ پست سازمانی و دولتی این شهرستان همچنان خالی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور