نماینده سمنان: رتبه‌بندی مربیان فنی وحرفه‌ای را در مجلس پیگیری می‌کنم


نماینده سمنان: رتبه‌بندی مربیان فنی وحرفه‌ای را در مجلس پیگیری می‌کنم

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه بندی مربیان آموزش فنی و حرفه ای را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، عباس گلرو عصر چهارشنبه در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با وی ضمن بیان اینکه دستیابی به نتایج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سریع‌ است افزود: ورود سریع به بازار کار از جمله مزایای فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به فراگیری آموزش‌های دانشگاهی است.
وی ورود سریع افراد به بازار را دارای اهمیت بسیار ویژه خواند و افزود: چرخیدن چرخ اقتصاد، صنعت و تولید و نیز توسعه کسب و کارهای خرد در کشور و حتی در دنیا، از دیگر مزایای این امر است.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به مطالبه و پیگیری رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره و بیان کرد: ضرورت توجه به این قشر همانند معلمان، ضروری است.
پیگیری جدی این موضوع در صحن مجلس و دفاع از آن قولی بود که گلرو بر آن تاکید کرد.

پارک اقتصاد دیجیتال سمنان فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست گفت: پارک اقتصاد دیجیتال سمنان فرصت ارزشمندی برای مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان استان در حوزه ICT است.
سید حسین شاهچراغ افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ۲ هزار و ۵۰۰ متربع فضای اداری و آموزشی در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع را برای ایجاد این پارک در اختیار استانداری سمنان قرار داده است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی آموزشی مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور برگزاری دوره‌های مهارتی منجر به ایجاد شغل انجام شده است.
تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلین حوزه ICT از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در پارک اقتصاد دیجیتال است که شاهچراغ به آن اشاره داشت.
وی ابراز امیدواری کرد که آغاز فعالیت استارتاپ‌ها در این پارک، تحولات مثبتی در حوزه ICT استان سمنان به همراه داشته باشد.
رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز تامین اعتبار تجهیز کارگاه‌های مهارتی متناسب با نیاز روز بازار کار از دیگر موضوع های مورد بررسی در این نشست بود.//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی