نمایش شگفت‌انگیزی از کتاب فروشی‌های خیالی تا شهربازی که واقعی نیست! (+عکس/فیلم)


چونگ کینگ (https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%86%D9%88%D9%86%DA%AF%E2%80%8C%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF) می شویم. کتاب فروشی ” chongqing zhongshuge bookstore ” مساحتی برابر با 1300 متر مربع را شامل می شود که شاید باور تصاویر آن هم مقداری دشوار باشد اما آنچه که در ادامه مشاهده می کنید هنرمندی طراح داخلی به سبک فیلم های فانتزی و انیمیشن های جذاب...

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور X+living نام شرکت معماری و طراحی فضای داخلی چینی است که طی سال های اخیر پروژه های بسیار خلاقانه ای را رونمایی کرده و تحسین محافل هنری، مهندسی و مخاطبان را در عرصه بین المللی به همراه داشته است.

از جمله فعالیت های این طراح داخلی باید به مجموعه فروشگاه های کتاب اشاره کرد که در مناطق مختلف چین راه اندازی کرده و این موارد آنقدر جذاب و دیدنی هستند که عملا تصور ما از مفهوم سنتی کتاب فروشی را دچار چالشی اساسی می کند.

پروژه کتاب فروشی در چونگ کینگ

برای بررسی تعدادی از پروژه های X+living ابتدا راهی چونگ کینگ می شویم. کتاب فروشیchongqing zhongshuge bookstore ” مساحتی برابر با 1300 متر مربع را شامل می شود که شاید باور تصاویر آن هم مقداری دشوار باشد اما آنچه که در ادامه مشاهده می کنید هنرمندی طراح داخلی به سبک فیلم های فانتزی و انیمیشن های جذاب است.

راه پله هایی مرتبط و استفاده از ارتفاع فضای داخلی به بهترین شکل ممکن نتیجه این طرح را تضمین کرده است. سقف آینه ای، مکان های مختلف برای مطالعه کتاب با فضایی آرامش بخش، قسمت ویژه کودکان با طراحی مرتبط و … می تواند ساعت های مراجعین را در فضایی متفاوت سرگرم کند.

پروژه کتاب فروشی در شنزن

پروژه دیگر X+living در شنزن چین به خاطر قفسه های متفاوت نگهداری کتاب ها، شهرت یافته است. قفسه هایی پیچشی که اشاره می کند این طرح به بخشی از نوشتار ماکسیم گورکی نویسنده نامدار روسی مربوط می شود که گفته: کتاب ها نردبان پیشرفت بشر هستند.

این قفسه همچنین نمادی از مسیر پرفراز و نشیب “تاریخ و ادبیات” را نشان می دهد.

پروژه کتاب فروشی و سینما در تائی یوان

کتاب فروشی جدیدی که توسط این گروه طراح در شهر تائی یوان چین کار شده و مساحتی حدود 4600 متر مربع را شامل می شود. اینجا هم خلاقیت حرف اول را می زند و جالب آنکه گروه طراح گرفتار تکرار هم نشده و همه چیز جدید و متفاوت است.

پروژه شهربازی سرپوشیده و مجموعه تفریحی و خرید در شنزن

اینجا تم نزدیکی به فیلم های کودکان تیم برتون دارد و فاصله زیادی با واقعیتی که انتظار آنرا داریم، به نمایش می گذارد. استفاده از حجم های مختلف و رنگ های متنوع شهری خیالی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد. این مجموعه تفریحی در مساحت 6 هزار متر مربع اجرا شده است.

منبع: عصرایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات